Svulst Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei! Jeg har satt opp et nettverk med en domenecontroller i. Jeg har lagt inn AD og gjort alt riktig.. tror jeg! Når en bruker prøver å logge på en av maskinene i nettverket med en bruker, bare står den i logginn-bildet og sier ”aktiverer personlige innstillinger”.. Det ser ikke ut som den har låst seg, da den lille fargestripa går ennå… Maskinene dukker også opp i AD (computers).. Noen som kan tenke seg noe jeg har oversett?? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Sett opp dns server på domene kontrolleren og få klientene til å bruke denne som dns server. Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 dns blir jo satt opp samtidig.. men uansett.. etter å ha stått sånn i 5 min kom den omsider logget den omsider på.. men hvorfor så tregt? Lenke til kommentar
barton Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tatt i bruk brukerprofiler ? Hvis du har gjort det, så kan det være et problem med store filer i profilen. f.eks. temporary internet files. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Har KLIENTENE definert domene kontrolleren som primær dns server ? Du kan også opprette Reverse zone for subnettet ditt, er typisk dns feil det du beskriver. Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 ok.. men en ting til.. I XP.. Jeg får ikke lagt brukeren jeg logger på som inn med administratorrettigheter lokalt på maskinen.. brukeren finnes ikke i noen liste.. gjorde den ikke det i windows 2000? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 start computer management og legg til brukeren til i Administrators gruppa du finner under Local Users and Groups Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 har prøvd det... man kan ikke legge til brukeren.. for det går ikke å få tak i den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå