Gå til innhold

Radeon X850XT PE på lager, jeg fikk det første!


stoolman

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva "all the fuzz is about" med X850.. Det er jo kun X850 XT PE som yter bedre enn X800XT PE, og det er bare marginalt bedre..

Fuzzet er at x850 serien støtter AMR; ATI's svar på SLI. Så vi som har x850 kort trenger bare kjøpe ett nytt, mens dere som har x800 må kjøpe 2 nye. :p

Sikker på den støtter AMR? For AMR er jo ikke lansert enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortsatt to igjen. Hadde slått til om jeg ikke nettopp hadde punget ut med 24++ lapper for komplett ny maskin, skjerm mm :cry: Har X800XT og vil ha et annet :fun:

Stiller meg i køen bak deg :cry: Er vel oppe i reelle kostnader på pcen med skjerm i fjor på 32 lapper+. Et nytt kort til 4 lapper eller mer fører nok til skillsmisse, og kua hjemme er jo knapt innkjørt, så henne vil jeg ikke bytte for et skjermkort i allefall!

Lenke til kommentar
Men nå er Overdrive en "lovlig" overklokking uten risko for garanti eller skade på kortet. Dette er en funksjon man får med X850XT PE. og pga core tweaks og dual-slot kjøle løsning når X850XT PE en del høyere klokke hastighet enn X800XT PE.

Snakker du om Overdrive som er i Catalyst driverne, slik jeg har sammen mitt X800XT ?

Om det er dét du snakker om så er Overdrive bare noe piss. Jeg trykket på den knappen, og det eneste den gjorde var å gå fra 500 til 506 på core. Litt av en overklokk må jeg si, tror nesten jeg tar av meg hatten :whistle:

X850XT PE har egen manuell overdrive, ikke sånn som det pisset vi har på våre X800XT!

Lenke til kommentar
kua hjemme er jo knapt innkjørt, så henne vil jeg ikke bytte for et skjermkort i allefall!

Hyggelig måte å snakke om konen sin :p

Fikk en sønn for litt over 3 måneder siden. Slik at hun nå produserer melk som et middels stort meieri! ;-) Kaller henne vanligvis lille due, men det blir jo helt feil, siden fugler ikke gir melk.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva "all the fuzz is about" med X850.. Det er jo kun X850 XT PE som yter bedre enn X800XT PE, og det er bare marginalt bedre..

Fuzzet er at x850 serien støtter AMR; ATI's svar på SLI. Så vi som har x850 kort trenger bare kjøpe ett nytt, mens dere som har x800 må kjøpe 2 nye. :p

Sikker på den støtter AMR? For AMR er jo ikke lansert enda.

Ja, jeg sjekka flere web sider før jeg skrev det. Var ikke helt sikker selv, hadde bare hørt det i farten, så jeg måtte være helt sikker før jeg skrev det.

 

Og selv om det ikke er lansert enda, har det nok vært på tegnebordet i måneder.

Det er jo ikke akkurat "i morgen lanserer vi AMR siden nv har sli" :whistle:

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål ang. AMR, hvordan vil dette fungere? Noen som vet om dette vil være på samme måte som SLI, altså at de hovedkortene som nå støtter SLI vil støtte AMR i framtiden? Eller vil det bli sånn at man må ha nytt hk for å kunne utnytte dette?

Du må nok kjøpe nytt hk, med enten VIA eller ATI chipset på.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål ang. AMR, hvordan vil dette fungere? Noen som vet om dette vil være på samme måte som SLI, altså at de hovedkortene som nå støtter SLI vil støtte AMR i framtiden? Eller vil det bli sånn at man må ha nytt hk for å kunne utnytte dette?

Det er ikke annonser en gang... Ingen (som kan si noe iallefall) vet om det...

 

Også bare et rykte at det kommer til å fungere med X850... Det er også et rykte om at det ikke kommer til å bli noen fysisk kobling mellom kortene slik nVidia har. Ergo de må bruke PCIe busen til kommunisajon og administrasjon mellom VPU'ene

Lenke til kommentar
Det er min skyld 

Gleder meg til å prøve dette kortet

 

Vi og :D

 

Kom med bilder og tester av herligheten!

Har spilt litt med dette kortet ,men merket ikke noe forbedring fra mitt tidligere 6800gt i HL2

Mye støy av viften under start ,ellers er den svært stille

kortet yter godt i 3d mark 05

post-23-1107484967_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...