Gå til innhold

Radeon X850XT PE på lager, jeg fikk det første!


stoolman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå beveger vi oss litt bort fra topic, men den sammenligningen der blir helt feil. Det blir det samme som å si at et X800 Pro VIVO er raskere enne X850XT PE fordi det kan flashes og klokkes, eller at en P4 2.6 er raskere enn en 3.0. Hvis sammenligningen skal bli rettferdig må begge kandidatene klokkes.

 

Anyways, Jeg er spent på hvordan tilgjengeligheten på disse kortene blir. Tilgangen på X800-kort har jo vært mildt sagt dårlig.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Men nå er Overdrive en "lovlig" overklokking uten risko for garanti eller skade på kortet. Dette er en funksjon man får med X850XT PE. og pga core tweaks og dual-slot kjøle løsning når X850XT PE en del høyere klokke hastighet enn X800XT PE.

X850XT PE er jo dyrere enn X800XT PE, så da kan man jo bare kjøpe en VGA silencer 2 for de ekstra kronene og få en bedre kjøler. Dermed vil vel kanskje Overdrive gi høyere overklokk. ;) For meg er det det samme. Blir ikke PCIe på meg med det første. :p

Lenke til kommentar
Men nå er Overdrive en "lovlig" overklokking uten risko for garanti eller skade på kortet. Dette er en funksjon man får med X850XT PE. og pga core tweaks og dual-slot kjøle løsning når X850XT PE en del høyere klokke hastighet enn X800XT PE.

Snakker du om Overdrive som er i Catalyst driverne, slik jeg har sammen mitt X800XT ?

Om det er dét du snakker om så er Overdrive bare noe piss. Jeg trykket på den knappen, og det eneste den gjorde var å gå fra 500 til 506 på core. Litt av en overklokk må jeg si, tror nesten jeg tar av meg hatten :whistle:

post-23-1106815290_thumb.jpg

Lenke til kommentar

damn, for en maskin du har da mann! nå ble jeg misunnelig nå! :dribble: men uansett; grattis, kos deg med den! :thumbup: btw; unnskyld at jeg sikkert spør dumt, men hvordan tar man screenshot av skjermbildet sitt? slik som gixxerman har gjort i denne posten.

Endret av *Thug*
Lenke til kommentar
damn, for en maskin du har da mann! nå ble jeg misunnelig nå! :dribble: men uansett; grattis, kos deg med den! :thumbup: btw; unnskyld at jeg sikkert spør dumt, men hvordan tar man screenshot av skjermbildet sitt? slik som gixxerman har gjort i denne posten.

du kan f.eks trykke printscreen.. den knappen ved siden av "f tastene" og deretter åpne f.eks ms paint, og lim inn.. zapp så har du bilde av desktopen din

Lenke til kommentar
X850XT PE er jo dyrere enn X800XT PE, så da kan man jo bare kjøpe en VGA silencer 2 for de ekstra kronene og få en bedre kjøler. Dermed vil vel kanskje Overdrive gi høyere overklokk. ;) For meg er det det samme. Blir ikke PCIe på meg med det første. :p

Fra et søk på prisguiden så fant jeg det rimligste X800XT PE PCI-E kortet til 4264,- mens det rimligste X850XT PE kortet koster 3850,- Dessuten med å bytte ut kjøleløsningen mister man garantien om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Snakker du om Overdrive som er i Catalyst driverne, slik jeg har sammen mitt X800XT ?

Om det er dét du snakker om så er Overdrive bare noe piss. Jeg trykket på den knappen, og det eneste den gjorde var å gå fra 500 til 506 på core. Litt av en overklokk må jeg si, tror nesten jeg tar av meg hatten :whistle:

Overdrive 3 klokket X850XT PE kortet til Beyond3D til 587/601. Med Overdrive 3 har man også mulighet til å justere dette manuelt.

 

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r480/index.php?p=13

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva "all the fuzz is about" med X850.. Det er jo kun X850 XT PE som yter bedre enn X800XT PE, og det er bare marginalt bedre..

Fuzzet er at x850 serien støtter AMR; ATI's svar på SLI. Så vi som har x850 kort trenger bare kjøpe ett nytt, mens dere som har x800 må kjøpe 2 nye. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...