supermannen87 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Sliter virkelig med å overklokke min xp 3200+ Har jo nforce 2 400 ultra chipsett på hk også da. Har muligheten til å endre MP men når jeg rebooter å går inn i bios igjen er ikke endringa tredd i kraft....Står fortsatt 200MhHz x 11 enda MP står som 12 FSB har jeg også prøvd å forandre uten noe serlig hell.... Kom til "gyldne" 230 ved 1,917 v Vet ikke hvor mye jeg tørr å gi den av strøm heller da..... Noen ideer om hva jeg kan gjøre/burde gjøre? Vil bare tyne litt ut av mainskitten Lenke til kommentar
Musty Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 MPen er låst, så den kan du ikke gjøre noe med. Tror heller ikke at du skal regne med å klare mer enn 230 mhz, som jeg vil påstå er en bra overklokk.. det kan jo være både HK og RAM ikke klarer å følge med til lenger enn 230mhz.. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Rammen er det deffinitivt ikke!!!! Det vet jeg Men det kan jo så klart være hk Er det noen muligheter for å få hk til å takle mer? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Rammen er det deffinitivt ikke!!!! Det vet jeg Men det kan jo så klart være hk Er det noen muligheter for å få hk til å takle mer? Nei, det er nok ikke rammen din.(såg profinen din) Det kan være det er CPU'n... Har du prøvd å sette opp volten på chipset? Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Rammen er det deffinitivt ikke!!!! Det vet jeg Men det kan jo så klart være hk Er det noen muligheter for å få hk til å takle mer? Nei, det er nok ikke rammen din.(såg profinen din) Det kan være det er CPU'n... Har du prøvd å sette opp volten på chipset? Jeg har ikke satt opp volten på chipset, står orginalt på 1,6 tror jeg Hvor mye tror jeg kan skru opp ca da? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Rammen er det deffinitivt ikke!!!! Det vet jeg Men det kan jo så klart være hk Er det noen muligheter for å få hk til å takle mer? Nei, det er nok ikke rammen din.(såg profinen din) Det kan være det er CPU'n... Har du prøvd å sette opp volten på chipset? Jeg har ikke satt opp volten på chipset, står orginalt på 1,6 tror jeg Hvor mye tror jeg kan skru opp ca da? Opp et hakk bør vel holde... Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Men da skal jeg teste dette i senere i dag......gidder ikke å reboote maskinen nå NÅ har jeg vertfall flashet bios til det aller nyeste Så nå gjenstår bare klokkinga.............Er spent nå va den lille drittmaskinen min nå klarer:P Skal prøve å endre timingen på minnet mitt da denne er ganske agressiv 2-2-2-5 Men er det noe å hente ved å endre FSB Spread Spectrum og CPU thermal- throttling? Endret 27. januar 2005 av supermannen87 Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hva er største anbefalte Vcore? Luftkjøling vell og merke Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 ville ikke gitt den mer enn 1.9 tror jeg .. standard er vel 1.65? Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 standard er 1,65V... Det står jo nå PC3200 Minne på hk..kunne jeg klokket mer om jeg satt på pc 4000 ram? Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Nå har jeg testa i nesten hele dag, men kommer ikke over 220 Mhz FSB Satt timings på 3-4-4-8 og DDR V på 2,8 V uten at jeg kommer noe serlig.... Er det rammen som holder meg tilbake? Vil jeg få bedre om jeg setter på noe 500 Ram? FSB/DDR Ratio..........Hva er det?? Men er det noe å hente ved å endre FSB Spread Spectrum og CPU thermal- throttling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå