Gå til innhold

Illusion Softworks kunngjør Mafia2 og Vietcong2!

Anbefalte innlegg

Illusion Softworks' sjef, Petr Vochozkahar røpet at de arbeider iherdig med Mafia 2 og Vietcong 2.

Det er ikke sikkert når de to spillene kommer, og det finnes meget lite informasjon, annet enn at Vietcong 2 gjør store fremskritt, og at begge spillene vil komme på PC (ikke sikkert hvilke andre konsoller de blir utgitt for).

EDIT: Tsjekkerne holder også på å utvikle 3 andre hittil ukjente spill...

Kilde: PC Gaming World's Februar utgave, hvor det står beskrevet at de har hatt et interview med Illusion Softworks' sjef.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til begge to.

Mafia 2 er jo oppfølgeren til spillet som har lånt de mest minneverdige scener fra de beste gangster filmene, og puttet det inn i et DVD cover, hvor DU styrer hovedpersonen! Genialt!

Vietcong 2 er jo oppfølgeren til tidenes beste Vietnam-krigsspill!

Vietcong var realistisk, det hadde Iron Sight, det var lag-basert, god KI, fin grafikk, god omgivelse, og ikke minst: Det var det første store Vietnam-spillet! :)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er hvordan de skal legge historien i Mafia 2. Blir jo vanskelig å fortsette med samme hovedperson, så kanskje det er sønnen man skal styre? :hmm:

Det beste valget utviklerne kunne gjøre, angående historien, er å legge Taxi-Tommy til side, for å skape en helt ny og fersk historie.

BTW: Archangel: Det sto i PCGW's Februar utgave. De hadde et interview med Petr Vochozkahar. :)

Helt greit at folk spør. Så vet man at folk ikke kommer med røvel! :p

Lenke til kommentar
[iC' date=26/01/2005 : 23:31] Det beste valget utviklerne kunne gjøre, angående historien, er å legge Taxi-Tommy til side, for å skape en helt ny og fersk historie.

Ja, det er vel kanskje det beste for oss spillere, og for at mulighetene for en like god (eller kanskje bedre) historier skal være til stede. Nå spørs det jo om utviklerene går for det kommersielle (og bare lager en kjapp oppfølger), eller om de går for kvalitet.

Personlig håper jeg på det siste. Regner likevel med at handlingen kommer til å foregå i Haven City (det var vel ikke det byen het?).

Lenke til kommentar
Vil ikke si at Vietcong var noe realistisk. En bande med 3-4 amerikanere som går rundt å dreper 50-60 vietnamesere, av og til alene også. Spillet sliter også av svært dårlig AI.

Er litt uenig her.

Vi må huske at Vietcong begynner å bli gammelt nå.

AI'en er da slettes ikke verst, den! Fiender gjemmer seg, og stikker hodet ut bak vegger, osv. Ja, det er jo noen små-rariteter, slik som at fiendene ikke hoppet unna granater (eller gjorde de det? :hmm: ) o.l.

Ja, gruppa drepte en del folk, men hva skal man gjøre når man lager et slikt spill da? 4-5 fiender igjennom hele spillet, og at du sliter med å kommer forbi den første, fordi han skyter deg rett i panna ved første anledning? Spillet ER realistisk! Man må bare sammenligne det med andre spill, og ikke virkelighet! (joda, virkelighet også, men det er bedre å slakke litt ned på realismen, for å stramme inn på spillgleden! :) )

Lenke til kommentar
Jeg venter enda på multiplayer muligheten vi ble lovet på Mafia 1.

Før det er infridd , så skaffer jeg meg dette spillet på et annet vis enn vanlig :whistle:

Trodde det var den vanlige måten jeg :!:

Når det gjelder handlingen har vi spekulert i dette for lenge siden. Vi må jo huske at Tommy levde lenge etter at historien sluttet, han var jo gammel på slutten da han ble......host.....

Men seff, en mafia-datter/sønn hadde vært kult å spille. Spørsmålet er jo hvor mye av originalspillet som skal implenteres i en 2`er. Skal handlingen i 2`eren bli veldig, eller bare litt påvirket av 1`eren...

Ellers er vel ønskelisten for Mafia 2 omtrent den samme som med hvert nye GTA-spill som kommer,.... mer og atter mer frihet ( inn i alle bygninger osv...)

Og håper dem beholder Django-musikken hvis plottet holdes på rundt 30-tallet.

Lenke til kommentar

Syns det hadde vært gøy med en delvis videreføring av 1'ern jeg. Mafiasønn hadde vært kult. Så lenge de virkelig prøver å lage en god historie, og ikke bare slenger ut en typisk oppfølger da.

Vietcong burde ikke ha så mye å by på for meg i hvert fall. Ser for meg at det blir en dårlig oppfølger til et gjennomsnittlig FPS.

Lenke til kommentar

Oi, spilte altfor mange timer med Vietcong. Hadde ikke no spes til overs for singleplayer, men multi var gromt. Synd spillet var såpass plaget med lagg, håper det blir bedre i 2ern :D

Mafia 2 - detta blir morro!

edit: skrivefeil

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar
Vil ikke si at Vietcong var noe realistisk. En bande med 3-4 amerikanere som går rundt å dreper 50-60 vietnamesere, av og til alene også. Spillet sliter også av svært dårlig AI.

Som om du ikke dreper 100+ folk i HL2 med èn man. Det er _mange_ spill du dreper _mange_ folk og ikke dør.

Jeg synst ikke HL1 var noe spessielt gøy, men det betyr ikke at jeg blåser i HL2

:ermm:

Gleder meg minst like mye til Vietcong 2 som Mafia 2.

Og så er det MP delen jeg spiller klart mest så AI har ikke så mye å si for min del...

AI`en i Vietcong var meget gode til å drepe med mindre du spillte på letteste nivå.

Endret av Dandar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...