stoffix Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ja, da har min andre hdd dødd på en ca 5-6mnd, det jeg lurer på er om det kan være harddisk kontrolleren som ødelegger diskene? det er her snakk om sata disker, og jeg bruker et PCI kontrollerkort for å få brukt den/de har bare brukt en om gangen. den første varte lengst, når den døde, så sendte jeg den i retur til komplett, og fikk en ny tilbake. men, etter ca 2 mnd, så har den også dødd, kan det være harddisk kontrolleren sin skyld? i juleferien, så datt riktignok vifta som blåste på hdd ned, uten at moren min merket det (hun var hjemme i jula, og brukte pc'n) hun begynte å få problemer med at den hengte seg og laget rare lyder, og jo lenger pc'n hadde stått av, jo lenger kunne hun bruke den før den hengte seg igjen.. når jeg kom hjem, så fikk jeg satt vifta på plass, og da funket den fint en stund, helt til jeg våknet en morgen med bluescreen. jeg prøvde å sette den inn i en annen pc for å ta backup, for den fikk jo opp windows loaderen, men da fikk jeg bare bluescreen, uansett hvilken hdd jeg bootet ifra, og når jeg koblet den vekk, så kunne jeg fint boote ifra den hdd som originalt stod i den andre dataen.. jeg prøde etter det igjen å prøve den hos en venn av meg som har sata rett på HK, og det samme skjedde hos, han, bluescreen uansett hvilken hdd vi prøvde å boote ifra, og når vi tok vekk min, så funket det fint igjen... hva kan være feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå