*Tesche* Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 imens vi er inne på Q-Tec. Går det an for en ikke-elektriker for å male korrekt watt fra en psu? Jeg har multimeter og jeg vet forskjellen på pluss og minus noen tips? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Vet du forskjellen på pluss og minus, så vet du nok hvordan du skal male noen tall på PSU-dekselet også :!: Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Har to Q-Tec 400W Dual Fan som har funket fint i et år. De er helt stabile og jeg kan ikke høre en lyd fra viftene. Edit: Viftene har ligget i en skuff i et halvt år, da var de jo helt stille men de blåser nå på radiatoren og mates med 4,3 Volt kan ikke høres nå heller. Må ligge på alle fire med øret inntil, så kanskje... Overklokker heller ikke da Endret 6. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
*Tesche* Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Oi! hihi mente selfølgelig måle Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hmmm hmm-hmm Etter å ha hørt veldig mye negativt om Q-tec nå, lurer jeg på om jeg skal skifte ut psu'en min FØR jeg eventuelt får problemer... Noen som kan anbefale et rimelig alternativ? (Maskinvare i profil) Lenke til kommentar
legofred Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Mange liker NorthQ 4001. Har denne selv, men har ikke installert ennå. Også mange er fornøyde med bZerk 500W fra Microplex. Sistnevnte er sikkert mer kvalitet enn den første, men har kanskje en liten smule mer støy. Men den regnes fremdeles som stille. De bZerk PSU'ene med 2 vifter er litt mer stillegående enn de med en. Sjekk PSU/elektronikk-forumet. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Å måle hvor mye en strøforsyning yter kan gjøres ved å sette lyspærer i serie og registrere hvor mye spenningen faller. Mener en bra strømmforsyning ikke skal ha mer enn +-3% eller var det 5% på hver kanal. Dvs du fester feks på lyspærer eller andre ting som bruker strøm på hver spenningskilde dvs 3,3v 5v og 12v og måler hvor mye amphere (amphermeter) som maks går gjennom kretsen før strømforsyningen gir for lav spenning. Hvor mye watt hver enkelt kanal så yter er lik Amphere ganger spenning. Total ytelse er da ofte summen av alle kanalene til sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå