Gå til innhold

PC-World henger ut Q-Tec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selskapet bak merket Q-Tec er Trust, og generelt har vi opplevd mye problemer med produktkvaliteten derfra.

Aha, jeg visste det var noe imellom de :tease: Ingen av de leverer jo gode produkter.. Det er ikke få Trust-headsett som jeg har hørt at har blitt ødelagte

Word! Har hatt 3 stk. Trust headsett, alle falt fra hverandre eller knakk uten noen form for fysisk "vold". Byttet det siste mot et Koss CS100, men det knakk jeg. Så nå er Sennheiser HD595 bestillt! :w00t: Men ja, trust leverer dritprodukter med dårlig kvalitet! Har en Trust mikrofon som enda holder seg sammen og er av god kvalitet. Men etter hva som skjer med alle andre Trust produkter så sitter jeg og venter på dens siste dag - som trolig nærmer seg med stormskritt.

Lenke til kommentar
Nå har vi masa så lenge her på forumet om hvor dårlig q-tec er, genialt at vi endelig har fått litt dokumentasjon

Dokumentasjon?

 

Den som tar PC-World som dokumentasjon har virkelig forstått ett og annet vil jeg si.

 

Misforstå meg rett; har hatt mine timer med drit på grunn av Q-Tec, men synes godt at et velrenommert (med store hermetegn rundt velrennomert) tidsskrift som PC-World godt kunne ha disket opp med litt mer fakta i stedet for å si "erfaring tilsier".

 

Har myst innom PC-World da vi har hatt det på jobb siden nittitallet, men kan ikke akkurat si at de noensinne har publisert noe som har vært direkte informativt og 100% riktig... Datadoktorn var jo et grellt eksempel på NM i synsing og direkte feiltolkinger så vidt jeg kan huske.

 

Greitt nok at Q-Tec kan være av ymse kvalitet, men det er jaggu PC-World også! :thumbdown: Kan på stående fot ramse opp minst et tjuetalls artikler her på HW som holder ti ganger bedre kvalitet enn noen artikkel jeg har lest hos PCW.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Nå har vi masa så lenge her på forumet om hvor dårlig q-tec er, genialt at vi endelig har fått litt dokumentasjon

Dokumentasjon?

 

Den som tar PC-World som dokumentasjon har virkelig forstått ett og annet vil jeg si.

 

Misforstå meg rett; har hatt mine timer med drit på grunn av Q-Tec, men synes godt at et velrenommert (med store hermetegn rundt velrennomert) tidsskrift som PC-World godt kunne ha disket opp med litt mer fakta i stedet for å si "erfaring tilsier".

 

Har myst innom PC-World da vi har hatt det på jobb siden nittitallet, men kan ikke akkurat si at de noensinne har publisert noe som har vært direkte informativt og 100% riktig... Datadoktorn var jo et grellt eksempel på NM i synsing og direkte feiltolkinger så vidt jeg kan huske.

 

Greitt nok at Q-Tec kan være av ymse kvalitet, men det er jaggu PC-World også! :thumbdown: Kan på stående fot ramse opp minst et tjuetalls artikler her på HW som holder ti ganger bedre kvalitet enn noen artikkel jeg har lest hos PCW.

 

-KJ

word! poenget mitt var at nå har det endelig nådd ut til massene :)

Lenke til kommentar
litt oftopic men, jeg kan melde at det blir sprengning av et q-tec psu til våren.

en kompis skal gjøre dette, han sa noe med co2 patron. og filming

 

Kanskje jeg også skulle sprenge min Q-Tec 450W dual fan. Kjenner en del folk som har lang erfaring med å sprenge diverse ting. Og har kontakter som garantert kan lage et kjempe-smell av det (hen ene sprengte bl.a. ved et uhell garasjen til faren i lufta" ved et av sine "eksperimenter")

 

Jeg kan gjerne hoste en slik film. Kanskje et galleri med Q-tec PSU-sprengninger hadde vært noe? Hmm. Kanskje litt hetsing, det her... Men folk må vel få sprenge hva de ønsker, så lenge det ikke er til fare for omgivelsene.

 

Begynner å bli mange Q-tec PSU-tråder nå. Så bl.a. en post kalt "Q-tek PSU'er suger!!!" Men er det ikke det som er vitsen da? Ellers blir jo både PSU og kabinettet veldig varme inni?

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt Q-tec psu som drepte hovedkortet mitt (vifta stoppet og psu ble sinnsyk varm). HAr heldigvis fått byttet det på garantien med et som var MYE bedre. :!:

 

Men er ikke enig med Trust-hetsen, jeg har 5.1 høtalerere (3000P) som jeg har hatt i 3 år, det er utrolig bra lyd i forhold til prisen. OG ikke noe tull med de.

 

OG FosFat: Koss som knekker bytter du inn i nye. Livstidsgaranti vet du...

Lenke til kommentar

var ganske lite fakta i denne artikkelen. ingen forklaringer på symptomer som blir forårsaka pga dårlig psu (jada eg såg litt men var liksom berre ein setning) ingen fakta på at q-tec suger. inge tester av noko som helst.

 

ramse opp ein del psuer til slutt utan å ta med enermax er jo nesten frekt!

 

dårleg artikkel utan fakta... er det lov å publisere sånt?

Lenke til kommentar

Det er vel for lengst opplest og vedtatt at Q-Tec ikke akkurat tilhører "eliten" når det gjelder strømforsyninger, noe jeg ikke skal protestere på.

Men jeg kan jo som et lite apropos nevne følgende:

I jobbsammenheng har jeg etterhvert bygget 4-5 Q-Tec-maskiner for automatisk kameraovervåkning.

Alle maskinene fungerer bra, bortsett fra at det i en av dem oppstod et problem med hovedkortet.

Etter at dette ble byttet, har også den maskinen fungert som den skal.

En av de to som jeg selv råder over, lever et særdeles anstrengt liv, hva temperaturer angår.

Senest i dag registrerte jeg en CPU-temp på 65grader, og en systemtemp på rundt 45. Det sier seg vel selv at PSU-temp vil bli tilsvarende høy, men fortsatt har ikke denne maskinen hatt en eneste klikk!

Belastninga på PSU i disse sammenheng er nok ikke den tyngste, ettersom det kun leverer strøm til hovedkort, skjermkort, videointerface, CD-brenner, og en 200Gb hd.

Men jeg vil i alle fall tro at den holder til "husbruk", hvor belastninga er det jeg vil kalle normal.

Det finnes jo avskygninger mellom sort og hvitt også, for de som ikke setter rekordkrav til utstyret sitt......

Lenke til kommentar

Ok, jeg har i en annen tråd tidligere sagt at min Q-tek 400w gold har fungert knirkefritt. Det har den faktisk gjort en stund nå. Men de siste dagene har pc'en dødd umiddelbart. Når jeg slo den på igjen starter den i ca. 5 sekunder så dør den igjen. Da er det helt dødt. Må ta ut ledningen bak på pc'en for å få startet igjen. Holder ikke lenge i windows før det slukner igjen men. Etter dette forsvant Matrox Parhelia kortet mitt. Windows finner et vga kort men det går ikke ann å installere igjen. Håper ikke det er svidd!

 

Har bestilt Bzerk 500w fra Microplex.

Lenke til kommentar

Men jeg vil i alle fall tro at den holder til "husbruk", hvor belastninga er det jeg vil kalle normal.

Det finnes jo avskygninger mellom sort og hvitt også, for de som ikke setter rekordkrav til utstyret sitt......

Den holdt ikke til mitt "husbruk" i alle fall. Har ikke klokket, hadde bare 1 hd, og på alle felt normal bruk. Da ble heller ikke strømmen et problem (som det ofte blir med q-tec), men nettopp stabilitet. Etter 2,5 år var vifta utslitt, og stoppet, slik at alt ble for varmt med den følge at HK ble "stekt" og delvis døde.

 

Derfor: Bytt ut Q-tec før det er for sent, neste gang er det ditt HK som blir grillet :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...