mrh Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Noen gode forslag til hva som kan være galt dersom en helt nyinstallert winXP maskin ikke vil på nett?(har 100mbits tilkobling til routeren, men kommer ikke inn på routeren ;s) Kanskje no innebygde firewall i xp eller chipsettet?(asus a8n-sli deluxe(nforce4) Har en win2k pc i samma nettverket, og såvidt jeg kan se er instillingene de samme, men jeg har liten erfaring med xp fra før. Bruker forøvrig 1 av asus a8n-sli deluxe sitt innebygde nettverkskort, hvis jeg evt. må gjøre no spesietl for å aktivere disse første gang? Takker for all hjelp;D Endret 26. januar 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 heisann! For du tildelt noen ip adresse? hvis går på start---->kjør---->skriver cmd----->så skriver du : ipconfig /all hva for du frem da? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Sikker på at du har lagt inn Nettverkskort driverene? og at den ikke finner bare 1934 tilkoblingen ( firewire ) Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Primær DNS-suffiks : (blankt) Nodetype : ukjent Ip ruting aktiver: Nei Wins proxy aktivert: Nei Tilkoblingspesifikt DNS-suffiks: (blankt) Dhcp aktivert : ja automatisk konfigurasjon aktivert: ja automatisk konfigurasjon av IP-adresse: 169.254.37.124 Nettverksmaske : 255.255.0.0 Standard Gateway : (blankt) Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 255.255.255.0 kanskje... Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Ja, har lagt inn driverne for begge de innebygde nettverkskortene.. Kommer opp at jeg har lokal tilkobling, men får ikke tilgang til noe på det lokale nettet ;s Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Men de instillingene skal jo komme automatisk? Det er jeg i alle fall vant til med win2k .. Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 OK da er nettverkskortet ditt oppe... men du for ingen ip adresse av ruteren.. jeg ville kanskje prøvd med en annen nettverkskabel. iallefall prøvd og ta ut kontaktene og sette dem inn igjen.... for da å se om du kan få ip fra ruter:D 169.254.X.X er en adresse maskinen bruker når den ikke for tilgitt noen ip fra andre. Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Brukte den kabelen jeg sitter og bruker på denne maskinen nå da... >_< Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 du kan prøve ipconfig/release og så ipconfig/renew i cmd. Hvis det ikke funger da kan du prøve å "restarte" routeren din det pleier å funke til meg når jeg får lignende problemer. Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Merkelig.. hvis win2000 maskina di også står med mota ip-adresse automatisk og den for ip.. så skulle det egentlig ikke være noe problem for winxp og få ip heller.. og hadde ikke nettverkskortet ditt hatt riktig driver så ville du heller ikke fått 169.x.x.x adressen heller.. da er det mest sannsynlig og begynne ved kabling og sånt men den var jo grei...(iallefall du brukte samme kabel) hmmm på winxp maskina har du prøvd og kjøre ipconfig /renew etter at du har satt inn kabelen? hva slags ruter har du? Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 hmm den andre pc'en får tilgang til denne nå da.. men fortsatt ingen kontakt med routeren :\ Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Er det noen mulighet for at ejg kan ha satt opp noe som gjør at den ikke vil mota dhcp instillingene? Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 du sier altså at win2000 og winxp for kontakt seg imellom men ikke med ruter? hva slags kontakt med ruter tenker du da på? Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 win2k og xp er sammen i en switch her, og win2k kan logge inn i configen på routeren.. mens winxp maskinen ikke får kontakt med routeren.. de 2 maskineene kan også laste ned fra hverandre.. Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 switchen er uplinka med routeren btw Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) hvis du skriver \\"ip til ruter" EDIT: i explorer for du ikke noe innlogings vindu da heller? Endret 26. januar 2005 av Stjeletor Lenke til kommentar
mrh Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 nope, kommer bare: "denne nettverksbanen finnes ikke" eller noe slikt Lenke til kommentar
drool Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) prøv og avinstaller nettverkskortet og installer det på nytt EDIT: hvis du sier at du har kontak mellom maskinene så er det vel lite sannsynlig at du har ip`n 169.254.37.124 på maskina. Dette er en ip som blir generert av winxp og er ikke lovlig. Endret 26. januar 2005 av drool Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ok.... da må jeg nok melde pass håpe noen andre kan hjelpe deg... men du har vel iallefall kontakt pc'ene seg imellom og kanskje internett på begge Lykke Til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå