Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg husker å ha sett en side på hw.no der du kunne regne ut hvor mange desibel PC`n bråkte ved å skive inn antall vifter osv... Noen som veit hvor den er? Bør jeg slå av noen av viftene mine siden jeg har 7 stk på kabinettet + CPU + GPU + PSU? Hadde tenkt å slå av/ta vekk den underste ved prosessoren, den på toppen og begge på døra, kommer det til å senke lyden litt eller er det ikke noe vits? -Thermaktake XaserIII , kabinettet som har 7 stk. 21 til ca 30 db. har den svarte versjonen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor ikke kjøpe en Rhobeus og stille de ned til du blir fornøyd? Det er da mye bedre enn å skru av viftene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvorfor ikke kjøpe en Rhobeus og stille de ned til du blir fornøyd? Det er da mye bedre enn å skru av viftene Er det vifteregulering elns? Det har jeg på alle kabinettviftene. men hvis du f.eks hadde 2 stk p 21 db så blei det ikke 21 db, men 22 - 23 db trur jeg. Og jeg har 7 av dem... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvorfor ikke kjøpe en Rhobeus og stille de ned til du blir fornøyd? Det er da mye bedre enn å skru av viftene Er det vifteregulering elns? Det har jeg på alle kabinettviftene. men hvis du f.eks hadde 2 stk p 21 db så blei det ikke 21 db, men 22 - 23 db trur jeg. Og jeg har 7 av dem... Dette er en Sunbeam Rhobeus viftekontroll. Det en viftekontroll gjør er å senke spenninga på en vifte slik at den går saktere. Da vil du ha en pc som er gankse stille, samtidig som alle viftene flytter luft... Jeg er sikker på at 98% av de som henger her mener det samme som meg om at å skaffe seg en viftekontroll blir det rette å gjøre her Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jo, viftekontroller støtter jeg. Men 7 kabinettvifter er uansett tullete. Resultatet er sannsynligvis en turbulent og lite optimal luftstrøm. Jeg har ikke kjennskap til kabinettet, men det er egentlig bare å prøve seg fram. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Fikk dette svaret nå: 7 vifter á 30 Decibel vil gi ca. 38.45 Decibel totalt. her regna jeg det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå