Gå til innhold

Toledo skal kjempe mot Smithfield


Anbefalte innlegg

eh..

grafikken er det jo hovedsaklig skjermkortet som står for, CPU står for hva som skal skje osv, det er skjermkortet som tegner det.. ;)

Nettopp! CPU belastes likt uansett oppløsning om skjermkortet hadde vært uendelig raskt. (samme PFS uansett oppløsning) Skjermkort yter derimot dårligere jo høyere oppløsning det må tegne opp. (FPS er omvent proposjonal med oppløsningen) Dvs. at hvis man reduserer oppløsningen nok så vil man komme til et punkt der skjermkortet er raskt nok til å tegne opp den lave oppløsninga slik at spillet blir CPU-begrenset. Dvs. ved lave oppløsninger er spill generellt CPU-begrenset, mens ved høye oppløsninger er spill generellt begrenset av skjermkortet.

Ja, som man kan se fra denne interessante testen:

 

Half Life 2: CPU Scaling and Performance Revealed

 

hl2cpuscaling.jpg

 

Our results show that at 1GHz to about 1.7GHz there is no separation performance at each resolution.  At 1.8GHz we start to sees some separation, and by the time we get up to 2.2GHz things really start to separate for the 1280X1024 resolution that more gamers are likely to play at.

 

CPU scaling is clear throughout as the grade at which performance increases is pretty even up until we start to hit the wall at 2.7GHz.  We see at that speed performance begins to level out which could mean that the video card has reached its limit in performance.

 

So we see that Half Life 2 will scale very linearly with the Athlon 64 when the video card is not the limiting factor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...