Gå til innhold

Toledo skal kjempe mot Smithfield

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, dette er jo spennende, men ikke særlig aktuelt for den gjevne bruker siden det kommer til å være en FX prosessor. Derfor kommer det heller ikke til å være noen konkurent til Smithfield som er mer prisvennlig. Jeg tviler ikke på at FXen slår det intel har å by på, men det hjelper ingen ting når det er så dyrt.

Nie, her må nok AMD være kjappere med lanseringen (de burde ha denne klar i 2 kvartal) og få ut dualcorecpuer som er kjøpbare for folk flest. Disse burde de ha ute før eller samtidig med intel sine, for å være konkurase dyktige.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

For å gi kritikk til artikkelen i seg selv, her er innledningen:

AMD ruster opp til dobbelkjernekampen mot Intel. Med sin Toledo-prosessor skal erkefiendens Smithfield bekjempes.

Ikke særlig god setning den siste der, mangler subjekt til "sin" :(

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Enig med deg Turgon, dobbelkjerne bør bli folke cpu'en, amd bør absolutt satse mer på god ytelse for lav pris spesielt når intel kommer med like gode produkter (om ikke bedre).

Er selvsagt skuffet fordi at amd ikke kunne framskynde lanseringsdatoen før tredje kvartal,

Lenke til kommentar
Dobbeltkjerne til folket vil nok ikke bli noe til prisen er lav og folk som kjøper ferdigPC på internett eller elkjøp/expert/Dell bryr seg om teknologien. Ser salgsargumentet allerede; "Her får du så og si TO!! CPU'er i EN! maskin, denne er kjemperask!". :p

Eller : Her får du så å si to datamaskiner i en.

Lenke til kommentar

AMD sløver nok ikke med lanseringen.

Men faktum er at i begynnelsen av produksjonen er produksjonen lav, og da blir dem stort sett high-end og dyrt.

Jeg er fornøyd med at de setter kvalitet høyt og ikke framskynder lansering av tvilsomme produkter.

Dessuten passer det bra for meg å vente et års tid før jeg bytter ut min Athlon64 3500+ ;)

Lenke til kommentar
Dobbeltkjerne til folket vil nok ikke bli noe til prisen er lav og folk som kjøper ferdigPC på internett eller elkjøp/expert/Dell bryr seg om teknologien. Ser salgsargumentet allerede; "Her får du så og si TO!! CPU'er i EN! maskin, denne er kjemperask!". :p

Ja nettopp, og siden Intel sier at de skal lansere dette i 2. kvartal til en helt grei penge, så må jo AMD svare, og fremskyve (noe jeg er sikker på at de greier, de har jo selv skrøti av hvor lett de kan legge til en ekstra kjerne), og de må selge cpuer til mannen i gata.

En dualcore FX cpu vil egentlig ha et ganske begrenset marked, siden FX cpuer for det meste (ekke ekspert på området, så ikke skyt meg om jeg tar feil) går til benchere og overklokkere og de vil ikke kunne få bedre resultater med dualcore, siden benchmarks som oftest er single prosesser.

Mannen i gata vil heller ikke kjøpe, for de kjøper heller de billige alternativene fra dell, hvis de vil ha dualcore, eller en singlecore som vil yte bedre på mange oppgaver.

Så markedet for dualcore FX blir entusiastene som ønsker seg dual Opteron, og til det vil den gjøre seg fint, om ikke disse også hopper over til intel. Da står FXen igjen med de værste entusiastene, som det dessverre finnes få av.

AMD burde satse på å tjene markedsandeler, ikke på å lage duperchiper som ingen har råd til.

Lenke til kommentar
AMD sløver nok ikke med lanseringen.

Men faktum er at i begynnelsen av produksjonen er produksjonen lav, og da blir dem stort sett high-end og dyrt.

Jeg er fornøyd med at de setter kvalitet høyt og ikke framskynder lansering av tvilsomme produkter.

Dessuten passer det bra for meg å vente et års tid før jeg bytter ut min Athlon64 3500+ ;)

Jeg er litt enig, men det morsomme er at Slik Intel papir lanserer om dagen er det meget mulig at AMD faktisk får prosessorene ut i markedet fortere enn Intel.

Det dumme er at det virker som om de bare vil lansere en FX cpu med det første, noe som ikke er så aktuelt for så mange å kjøpe. Kan de lansere en FX kan de såvist også lansere en vanlig Athlon med mindre cache minne eller noe slikt, skulle jo bare være lettere.

Lenke til kommentar

når jeg skal kjøpe data, dvs. når jeg får 20k, så har jeg tenkt å kjøpe FX prosessor, dels pga. overklokking, dels pga. ytelse, så jeg synes det er helt toppers at den kommer til FX, men jeg er enig i at det burde ha kommet litt mer prisvenlige dobbeltkjerner også..

Lenke til kommentar

Mye hype nå. Når produktene kommer sammen med benchmarksene så kommer nok "Ja, men nå kan jeg rippe DVDr samtidig som jeg importerer feriebildene og konverterer mp3z mens jeg eier deg i CS :p" i ennå større grad enn det de med HT gauler om i dag.

Lenke til kommentar
Mye hype nå. Når produktene kommer sammen med benchmarksene så kommer nok "Ja, men nå kan jeg rippe DVDr samtidig som jeg importerer feriebildene og konverterer mp3z mens jeg eier deg i CS :p" i ennå større grad enn det de med HT gauler om i dag.

Ikke hype etter min mening, hakking når to ting kjører samtidig er jo faktisk noe av det mest irriterende når man sitter på en kvikk maskin. Gleder meg stort til å kjøre minst 6-7 progs samtidig uten problemer.

AtW

Lenke til kommentar
Blir en kostbar sak det der, noe i samme prisleie som en EE :whistle:

Da en FX i dag koster tett på 7000.- kr blir vel neppe denne noe billigere, Intel har vel lansert priser fra 2400 til 5300 alt etter modell .

FX har nesten alltid kostet ca 7000kr såvidt jeg vet, så derfor regner jeg med at den kommer til å fortsette med det... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...