kolibra Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Hei! Sitter på nettverk med 2 mbit-linjer til hver enkelt linje og har hørt om noen som satte i to stk. og fikk dobbel hastighet. Jeg har satt inn to nettverkskort i maskinen, men det er kun et som går når jeg laster ned ting fra internett. Er det noen som kan forklare hvordan jeg "fordeler" arbeidet på 2 nettverkskort? Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Du må lage en bro mellom de forskjellige nettverkskorta. Lenke til kommentar
kolibra Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Hvor enkelt er det i windows 2000 da? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Sorry Kolibra, men det finnes ikke noen enkel måte å gjøre det du ønsker. Balthazar's forslag gjør at maskinen vil fungere som en bro/switch mellom to nettverk. Her er en løsning som fungerer: http://www.nexland.com/turbo.cfm Lenke til kommentar
kolibra Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Gir nok folk noen timer til, må da være en annen mulighet. Kjente en før som hadde gjort det, så det skal være mulig. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 13:27, kolibra skrev:Hvor enkelt er det i windows 2000 da? er berre i win2kas (ikkje win2k pro) som du kan gjere det på, og så kryser du av for "Load-Balances" i innstilingen for det eine netverkskorte Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 12:20, kolibra skrev:Hei!>Sitter på nettverk med 2 mbit-linjer til hver enkelt linje og >har hørt om noen som satte i to stk. og fikk dobbel hastighet.>Jeg har satt inn to nettverkskort i maskinen, men det er kun >et som går når jeg laster ned ting fra internett.>Er det noen som kan forklare hvordan jeg "fordeler" arbeidet >på 2 nettverkskort?Det kalles bonding i linux. Dette er ikke vanlige saker, og du er avhengig av at switchen din støtter det. Les Documentation/networking/bonding.txtsitat:7. Which switches/systems does it work with? In round-robin mode, it works with systems that support trunking: * Cisco 5500 series (look for EtherChannel support). * SunTrunking software. * Alteon AceDirector switches / WebOS (use Trunks). * BayStack Switches (trunks must be explicitly configured). Stackable models (450) can define trunks between ports on different physical units. * Linux bonding, of course ! In Active-backup mode, it should work with any Layer-II switches. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Q: Er det noen som kan forklare hvordan jeg "fordeler" arbeidet på 2 nettverkskort? A: Ja, det er det. Lenke til kommentar
kolibra Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Idiot, det er slike som deg som ødelegger et forum. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 08:44, Borf skrev: Quote: Den 2002-06-16 13:27, kolibra skrev: Hvor enkelt er det i windows 2000 da? er berre i win2kas (ikkje win2k pro) som du kan gjere det på, og så kryser du av for "Load-Balances" i innstilingen for det eine netverkskorte Sorry borf, men det har ingenting med hva kolibra spør om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå