Gå til innhold

Hydrogen kjøling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-16 12:33, Bøgge Bakken skrev:

Feon er bedre. Blir brukt annet i Vapochill. Vapochill kan kjøpes hos

Ja det er vel Freon du mener og det er ikke noe serlig om det skulle begynne å lekke det heller da! Har hørt at de Vapochill boxene har litt mye støy? Stemmer dette? Pluss at det er sinnsykt dyrt da...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-16 12:58, steinih skrev:

Quote:

Ja det er vel Freon du mener og det er ikke noe serlig om det skulle begynne å lekke det heller da! Har hørt at de Vapochill boxene har litt mye støy? Stemmer dette? Pluss at det er sinnsykt dyrt da...

Freon er det garantert ikke. Freon ble forbudt for lenge siden. Mest sannsynlig er det HFC-134a, som er et veldig vanlig kjølemedie

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, tror jeg ikke det er ekspirimentert med hydrognekjøling, tror noen har forvekslet med nitrogenkjøling.

Om man har nitrogenkjøling, så fordamper jo som kjent nitrogenet høvelig fort, så det er ikke lange tiden du får ha pc'n på.

Lukket rørsystem er vel alt for dyrt og komplisert til at det er noe å satse på.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-16 12:58, steinih skrev:

Quote:

DE gjrø faktisk ikke det. Støynivået er oppgitt til 35 dB. DEt kan høres høy ut men da er alt utyr montert når man har lest av støyen. Selv om en vifte har et oppgitt lydviå på 25 dB, vil den i praksis bråke en del mer p.g.a at den møter motstand (Prøv og hold ei vifte i handa og før den mot gulvet, boret og den vil begynne og bråke mer. Lydnåvet til Seagate Barracuda skal ligge rundt 35 dB så du kan sammenlinge med den. Som Psycobabe sa kan man sette ned spenninga på vifta for og få den roligere men om dette er bra for vapoen er en annen sak.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 07:21, psilocybe skrev:

pøh. kjørte (120mm papst) viften på kompressoren (på vapoen, altså) ned på 7v, og den bråker like mye som vannkjølingen jeg hadde før. altså, særdeles lite.

Bråker ikke kompressoren en del? Jeg har ikke vappochill selv, siterer bare det andre jeg har snakka med (som har og har hatt det) har sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...