killertomato Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Lurer bare på om noen har prøvd canon's xl2 kamera. Hvordan er "filmfølelsen" i det nye cinema moduset som xl2 kameraet har fått? Ser det ut som film? Er xl2 en stor forbedring fra xl1? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har nylig kjøpt meg XL2! Her er et par bilder fra en konsert jeg filmet forrige helg: Det eneste som er gjort med disse bildene i etterarbeidet er å skalere de ned fra 1024x576 til 720x405. Bare å hive på med spørsmål dere eventuelt må ha om kameraet! Lenke til kommentar
T J Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har du noe peiling på om de automatiske funksjonene på linsen ikke virker om det brukes original mellomring/adapter som det gjør på XL1? (Den som gir større telelinse) Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vet ikke akkurat det, men vet at det er mye mulig da det jo er slik på mange andre kameraer! på Panasonic DVX-100 kan du visstnok ikke bruke zoom når du bruker vidvinkeladapter. Det er nok godt mulig at det er slik på dette også, men det er jeg ikke sikker på! Når jeg tenker meg om er jeg litt usikker på hvorfor det skal være slik, da adapteren vel settes utenfor linsen og det er ingen funksjoner som gjør at standard linsen "flytter" på seg. Når en bruker zoom osv så flytter ikke det ytre glasset på seg, hvis du skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vet ikke akkurat det, men vet at det er mye mulig da det jo er slik på mange andre kameraer! på Panasonic DVX-100 kan du visstnok ikke bruke zoom når du bruker vidvinkeladapter. Det er nok godt mulig at det er slik på dette også, men det er jeg ikke sikker på! Når jeg tenker meg om er jeg litt usikker på hvorfor det skal være slik, da adapteren vel settes utenfor linsen og det er ingen funksjoner som gjør at standard linsen "flytter" på seg. Når en bruker zoom osv så flytter ikke det ytre glasset på seg, hvis du skjønner hva jeg mener! Tja, med denne skal man vistnok få brukt zoom http://www.centuryoptics.com/products/prod...7x_wa/7x_wa.htm Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det ser jaggu slik ut ja... Da gjaldt det tydeligvis ikke alle... Lenke til kommentar
T J Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Vel takk så mye for svar. Ser at XL2 har en Zoom på 108 mm. Tilsvarende ca 750mm på de 24 x 35 mm foto camera. Det skal nok mye til at det blir bruk for større. Jeg ser også at "image stabilizer" får super god omtale. Den på XL1 er meget god, lurer på om XL2 er enda bedre. Jeg vet det kan være vanskelig å svare siden du kansje ikke har hadt en XL1, men kansje noen har lest en "sammenligningstest" av de to XL1 og XL2. Det var forøvrig en meget god kvalitet på bildene. Har du brukt "foto modus" eller har du tatt dem enkeltvis ut av videoopptaket? (Tipper foto mudus? men?) Lenke til kommentar
T J Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 For de som er interessert i hva som er nytt på XL2 her er en link som jeg nettopp fant: Brief Exploration of New Features Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Ekke noe jalla fotomodus på XL2. Bildene er rene framegrabs fra opptak jeg har gjort! Den optiske bildestabilisatoren fungerer utmerket! Her er et par bilder til, og en liten video! Videoklipp: http://home.online.no/~da-sol/video/gakk.wmv Endret 11. mars 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
pixarno Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Er veldig fornøyd med mitt kamera ihvertfall. Det er ikke "CineLook" som er den beste grunnen til å kjøpe kamera, men det fuker helt ok til sitt bruk. Helheten i kamera er det som tiltrekker meg. Tror bestemt det er det beste dv-kamera som er å kjøpe i denne prisklassen. HD er bare tull i forhold... sådetså! Lenke til kommentar
indrehus Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Bra oppløsning i bildene. Er dette progressive framegrabs eller interlaced ? Hva slags innstillinger har du brukt brukt. Standard gamma, filmlook etc. ? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Dette er progressive framegrabs i 16:9 modus! Bildene er skalert ned fra 1024x576 til 720x405. Gamma innstillingene er satt til cine i stedet for normal... Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Flere frame-grabs dersom noen er interessert i å se... Fra 100-års markeringen i Oslo... Stortinget er pyntet: Karl Johans Gate flagger: Statsraad Lehmkuhl ligger i havna: Mange skip i havna Hangarskipet USS Saipan er på plass: Anden jeg måtte filme når jeg gikk til Rådhusplassen: Luftballong over Rådhusplassen Endret 9. juni 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvordan får dere råd til ett så dyrt kamera? Eller med andre ord, hvor lenge har dere jobbet for å få kjøpt det? Har dere brukt frifond til hjelp? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Spart, spart, spart.... Drikker ikke (alkohol), røyker ikke... Sparer en del penger på det! Dessuten er det mulig å tjene litt penger når en har et slikt kamera også... Jeg har hatt kameraet i et par måneder nå og tjent ca. 7000 kroner... En vei igjen å gå før jeg har tjent det inn, men jeg får mye erfaring med meg på veien som ikke kan måles i penger, og med tanke på at jeg kombinerer de jobbene med førstegangstjenesten som jeg utfører samtidig så vil jeg si at jeg tror jeg kommer til å tjene inn hele sulamitten... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hmm... Fancy greier det her. Kan informere om at det kommer antakeligvis en test på akam.no av XL2 om ikke så alt for lenge. Henrik: Du la ut en videosnutt, men den er ikke der. Kan du legge ut en ny? Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Kan legge ut et lite klipp i morgen jeg! Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Tok litt lenger tid enn en dag, men her kommer et klipp tatt med kameraet forrige helg: Risholmen i Fredrikstad Her er noen bilder fra samme tur: Endret 29. juni 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Flotte greier Henrik! Jeg har kameraet inne til test nå. Den kommer ut i løpet av juli. Foresløpig kan jeg si at jeg er både imponert og skuffet. Uten å røpe så alt for mye... Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ser frem til å lese artikkelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå