Gå til innhold

Har noen prøvd XL2?

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig kjøpt meg XL2! Her er et par bilder fra en konsert jeg filmet forrige helg:

konsert1.jpg

konsert2.jpg

konsert3.jpg

Det eneste som er gjort med disse bildene i etterarbeidet er å skalere de ned fra 1024x576 til 720x405.

Bare å hive på med spørsmål dere eventuelt må ha om kameraet!

Lenke til kommentar

Vet ikke akkurat det, men vet at det er mye mulig da det jo er slik på mange andre kameraer! på Panasonic DVX-100 kan du visstnok ikke bruke zoom når du bruker vidvinkeladapter. Det er nok godt mulig at det er slik på dette også, men det er jeg ikke sikker på!

Når jeg tenker meg om er jeg litt usikker på hvorfor det skal være slik, da adapteren vel settes utenfor linsen og det er ingen funksjoner som gjør at standard linsen "flytter" på seg. Når en bruker zoom osv så flytter ikke det ytre glasset på seg, hvis du skjønner hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Vet ikke akkurat det, men vet at det er mye mulig da det jo er slik på mange andre kameraer! på Panasonic DVX-100 kan du visstnok ikke bruke zoom når du bruker vidvinkeladapter. Det er nok godt mulig at det er slik på dette også, men det er jeg ikke sikker på!

Når jeg tenker meg om er jeg litt usikker på hvorfor det skal være slik, da adapteren vel settes utenfor linsen og det er ingen funksjoner som gjør at standard linsen "flytter" på seg. Når en bruker zoom osv så flytter ikke det ytre glasset på seg, hvis du skjønner hva jeg mener!

Tja, med denne skal man vistnok få brukt zoom http://www.centuryoptics.com/products/prod...7x_wa/7x_wa.htm

Lenke til kommentar

Vel takk så mye for svar. Ser at XL2 har en Zoom på 108 mm. Tilsvarende ca 750mm på de 24 x 35 mm foto camera. Det skal nok mye til at det blir bruk for større.

Jeg ser også at "image stabilizer" får super god omtale. Den på XL1 er meget god, lurer på om XL2 er enda bedre. Jeg vet det kan være vanskelig å svare siden du kansje ikke har hadt en XL1, men kansje noen har lest en "sammenligningstest" av de to XL1 og XL2.

Det var forøvrig en meget god kvalitet på bildene. Har du brukt "foto modus" eller har du tatt dem enkeltvis ut av videoopptaket? (Tipper foto mudus? men?)

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med mitt kamera ihvertfall. Det er ikke "CineLook" som er den beste grunnen til å kjøpe kamera, men det fuker helt ok til sitt bruk. Helheten i kamera er det som tiltrekker meg. Tror bestemt det er det beste dv-kamera som er å kjøpe i denne prisklassen. HD er bare tull i forhold...

sådetså!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Flere frame-grabs dersom noen er interessert i å se... Fra 100-års markeringen i Oslo...

Stortinget er pyntet:

100ar_storting.jpg

Karl Johans Gate flagger:

100ar_karljohan.jpg

Statsraad Lehmkuhl ligger i havna:

100ar_lehmkuhl.jpg

Mange skip i havna

100ar_havna.jpg

Hangarskipet USS Saipan er på plass:

100ar_saipan.jpg

Anden jeg måtte filme når jeg gikk til Rådhusplassen:

100ar_and.jpg

Luftballong over Rådhusplassen

100ar_luftballong.jpg

Endret av HenrikSolberg
Lenke til kommentar

Spart, spart, spart....

Drikker ikke (alkohol), røyker ikke... Sparer en del penger på det! :thumbup:

Dessuten er det mulig å tjene litt penger når en har et slikt kamera også...

Jeg har hatt kameraet i et par måneder nå og tjent ca. 7000 kroner...

En vei igjen å gå før jeg har tjent det inn, men jeg får mye erfaring med meg på veien som ikke kan måles i penger, og med tanke på at jeg kombinerer de jobbene med førstegangstjenesten som jeg utfører samtidig så vil jeg si at jeg tror jeg kommer til å tjene inn hele sulamitten...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...