ting1 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 http://www.silentpcreview.com/ Denne siden er etter min mening den beste informasjons kilden. Forøvrig har jeg to samsung disker. Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 seagate har laget harddisker som er beregnet for bruk i home media center ST3120025ACE får dem fra 40 til 160 gb og de skal visst være de stilleste diskene som er å få tak i, uten at jeg kan garantere det da... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Seagate 200GB 8mb oppgir komplett støy til 25dB. Men i de støytesten det var link til var på 44dB Lenke til kommentar
ting1 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 DB målinger er veldig avhengig av måleutstyr og avstander, så det er viktig å se det i forhold til andre målinger på samme side. http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html På denne siden står det anbefalinger på hardisker, merk at fokuset her er støy og kunn støy. Men de har da også proffe måle instrumenter :!: Forøvrig har jeg ikke sett noe til NIDEC varianten. Det whiinet de prater om hører jeg bare hvis jeg holder øret inntil hardisken. Det er en veldig høyfrekvent lyd. Tipper over 20000hz, slik at den ikke bæres særlig langt. Til sammenligning hadde jeg en IBM 40GB disk, den står nå i mors maskin. Den har et allt gjennomskjærende whiiiiin som er helt jævlig. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 seagate har laget harddisker som er beregnet for bruk i home media center ST3120025ACE får dem fra 40 til 160 gb og de skal visst være de stilleste diskene som er å få tak i, uten at jeg kan garantere det da... Den disken du nevnte der var jo bare på 5400rpm å det tviler jeg på at vil være bra for de fleste som har pc i dag! hardisken dreger ned maskinen noe jævli! Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Den disken du nevnte der var jo bare på 5400rpm å det tviler jeg på at vil være bra for de fleste som har pc i dag!hardisken dreger ned maskinen noe jævli! At den er treig er jeg ikke uenig i, men den funker sikkert bra i barebone pc'er som kun skal brukes til musikk og film. Sikkert mange som er mer opptatt av støy enn hastighet i pc'er som står i stuen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Seagate er jeg veldig fornøyd med. Har en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA til en AMD-maskin som jeg nesten ikke hører. Hovedmaskinen min bruker en Seagate Cheetah 15K.3 36.7 GB som jeg heller nesten ikke hører, utenom når jeg starter maskinen. Den jobber utrolig pent. Hører en deilig knitrelyd når den jobber som mest. Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har levert tilbake en Seagate 7200.7 120GB disk, fordi jeg syntes den lagde for mye støy (knitring) under lesing/skriving. I maskinen min står det to Samsung 160GB disker, en SV1604N (5400rpm) og en SP1640N (7200rpm). 5400rpm disken er jeg fornøyd med, den er stille både ved lesing/skriving og når den er idle. Samsung 7200rpm disken er også ganske stille når den er idle, og gir fra seg lite støy ved lesing/skriving. Men den gir også fra seg en svak høyfrekvent lyd. Denne kan oppfattes som veldig irriterende når man tar bort de andre støykildene i maskinen, eller når man har øret inntil disken. Så jeg er ikke helt fornøyd med denne disken. Men jeg har ikke funnet noen som er bedre. Seagate 7200.7 200GB SATA/PATA knitrer også mye. Knitrelyden er for høy til at jeg vil kalle det en stillegående disk. I følge: http://www.silentpcreview.com/article152-page1.html så får man ikke 7200.7 disker med AAM, noe som ødelegger litt for denne diskserien. Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Seagate er jeg veldig fornøyd med. Har en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA til en AMD-maskin som jeg nesten ikke hører. Lurer litt på hvilke andre støykilder du har i maskinen, siden du nesten ikke hører en 7200.7 200GB disk. Eller har Seagate fått orden på AAM igjen? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Seagate er jeg veldig fornøyd med. Har en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA til en AMD-maskin som jeg nesten ikke hører. Lurer litt på hvilke andre støykilder du har i maskinen, siden du nesten ikke hører en 7200.7 200GB disk. Eller har Seagate fått orden på AAM igjen? Om den har AAM eller ikke spiller egentlig liten rolle for meg. Disken er uansett veldig stille. Og det gjelder også de raskeste SCSI-diskene fra Seagate. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hva er AAM? Leste linken til ting1. Der stod det at Samsung sp1604 var lydløs og raskere enn 7200.7 seagate 160GB. Mens andre sier den winer for høyt. Andre tester på disse diskene. Hvordan er Maxtor sin 10 versjon? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Vis dere ikke vil høre den høyfrekvente lyden som alle HD`er gir så setter du utrolig høyt på et sinnsyktmangewatts annlegg, åsså spiller du til ørene pensjonerer seg å flytter til et eget sommerhus i spania! Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hva er AAM? Leste linken til ting1. Der stod det at Samsung sp1604 var lydløs og raskere enn 7200.7 seagate 160GB. Mens andre sier den winer for høyt. Andre tester på disse diskene. Hvordan er Maxtor sin 10 versjon? jeg har en maxtor dimanodmax10. den holder hva den lover og er veldig stille. i tillegg er det ekstremt lite vibstøy. og den er veldig rask. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har 3 stk maxtor D740 60GB. De er hengt opp i pattentbånd. Denne søkingen er ikke så ille at den knittrer litt hører jeg nesten ikke. Men det er en wining høyfrekvent hele tiden. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har seagate barracuda 200gb ide må spisse ørene for å høre noe!! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Bestemt meg for å bytte ut de 3 maxtor diskene med noen mer stille. Holdt en i hånden når jeg kjørte maskinen. Vining hører man. Prøvde Seagate 200GB 8mb og da var det nesten ikke vining. På 30cm hørte man heller cpu vifta på 19dB. Men legger man øre helt inntil så er det klart det høres. Usikker på hva jeg skal gå for Seagate 200gb 700.7 8mb Samsung sp1614N 160GB Maxtor 200GB versjon 10 Hvor stille er WD 200? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Ser at de fleste er enige om at Seagate ( Barracuda ) disker er noe av det bedre. Jeg har selv kun Seagate disker i den stasjonære, og noen ganger må jeg sjekke om harddisk lampa på pc'en jobber, for å se om det skjer noe på diskene. Jeg hører dem knapt ellers. I Shuttle pc'en min, var det som å gå fra natt til dag da jeg byttet ut en WD 120 GB med en Seagate Barracuda 200 GB. Og siden jeg bruker Suttlen som server, og den står på hele tiden, betyr det en del. MEN, jeg satte også inn en WD Raptor 37,5 GB som systemdisk, og den kan fint måle seg med Seagate. Faktisk så høres det ut som om Seagaten bråker mer enn Raptoren når det jobbes på disken. Men bakdelen her, er selvsagt at Raptor kun finnes i 37,5 og 74 GB versjoner. Så for min del, vil det aldri komme inn noe annet enn Seagate disker, for lagring, og Raptor disker for system disker. En perfekt kombinasjon. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Har Seagate ST3200822A 200GB 8mb IDE AAM? Er det noe man må slå på og hvor? Lest litt om Samsung og den har AAM. Men vet ikke helt hva der er, men det blir mindre lyd ved seek? Endret 29. januar 2005 av Arve28 Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Noen som vet om Samsung har noen planer om å lage større disker? Det eneste problemet jeg ser ved samsung er at det ikke er så veldig stor plass på dem, men venter gjerne på en større hvis det kommer i ganske nær framtid. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Samsung sine NoiseGuard er suverent stille. Litt tregere enn de raskeste 7200rpm-diskene, men om lyd er hovedpoenget hadde jeg ikke vært i tvil på det kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå