South_Bridge Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har konvertert til Linux - jippi liksom. Får se hvor lenge det varer. Kjører RedHat. Spm er hvordan får jeg wine til å fungere. For jeg har jo en del windows spill osv jeg gjerne ville ha kjørt opp i Linux liksom. Ta feks Warcraft. Bryr meg veldig om dette siden dette er et spill jeg har kjøpt, og da vil jeg gjerne spille det. Er fullt klar over at det står at den er til windows osv, men tenkte jeg skulle holde meg til Linux. Dual boot er ikke et spm en gang. Da jeg starter warcraft sier den at den ikke støtter windows 95, hehe. jeg sitter jo på linux. noen som kan eller ha en brukbar og FULLSTENDIG guide på komme i gang med wine? hadde blitt evig takknemelig siden jeg er ganske fresh på linux mvh Lars Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) War3 on Wine Wine Documentation. Du må sette deg inn i programmet. Det gjør du best ved å lese dok mens du prøver deg fram. Endret 26. januar 2005 av huf Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kjør wineconfig eller wineconf. Hvis du bruker en eldre versjon av Wine, finnes innstillingene i /etc/wine.conf. BTW, hvorfor bruker du Red Hat? Det er en hauggammel distro... Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tips: ftp://ftp.uio.no/linux/Fedora/core/3/i386/iso/ Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 takk for tipset. holder på med fedora nå... skal også lese docs til wine. thx Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) en hvor mye jeg hater å blåse liv i en "gammel" tråd gjør jeg det nu fordi jeg fatter rett og slett ikke noenting. siden i går har jeg instal. Fedora c3 og er kjempefornøyd med det. litt annerledes en redhatten på noen områder(sikkert mer, men jeg er nabb). fikk instal. wine greit her og... wo $ wine /dir/kjørbar.exe funker. dennegangen er det ikke "windowsen" som kan dateres tilbake til win95 som er problemet... problemet denne ganger er: "no program start menu found" noen som gidder å hjelpe meg eller? hadde sotte pris på det Endret 27. januar 2005 av South_Bridge Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 en hvor mye jeg hater å blåse liv i en "gammel" tråd gjør jeg det nu fordi jeg fatter rett og slett ikke noenting. siden i går har jeg instal. Fedora c3 og er kjempefornøyd med det. litt annerledes en redhatten på noen områder(sikkert mer, men jeg er nabb). fikk instal. wine greit her og... wo $ wine /dir/kjørbar.exe funker. dennegangen er det ikke "windowsen" som kan dateres tilbake til win95 som er problemet... problemet denne ganger er: "no program start menu found" noen som gidder å hjelpe meg eller? hadde sotte pris på det Hæ? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 men plis da? får denne feilmeldingen når jeg kjører opp en install.exe fil fra cdrom: "no program start menu found" <--- noen som kan hjelpe meg med det? takk Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jeg spiller warcraft 3 og det går helt smertefritt! bruker cedega da dette er laget for spill! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 men plis da? får denne feilmeldingen når jeg kjører opp en install.exe fil fra cdrom: "no program start menu found" <--- noen som kan hjelpe meg med det? takk Hvilket program er det du prøver å installere? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 klovn7: er dette gratis? Gimper: jeg prøver fortvilt å instalere kjære Warcraft når jeg får den meldinga Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 For å kjøre Warcraft må du bruke Cedega som er en modifisert versjon av Wine, laget for spilling. Cedega koster egentlig penger, men CVS-versjonen er gratis. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det er viktig å påpeke at CVS-versjonen ikke inneholder de lukkede deler av Cedegas kilde, og ikke er en fullverdig "erstatning". Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 så wine fra winehq funker ikke? er utrolig nabb hvis dere ikke fatta det. og den winen fra winehq har jeg jo fått til å installere! Bare det at jeg får den stygge feilmeldingen. Men gir ikke opp av den grunn da. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 så wine fra winehq funker ikke? er utrolig nabb hvis dere ikke fatta det. og den winen fra winehq har jeg jo fått til å installere! Bare det at jeg får den stygge feilmeldingen. Men gir ikke opp av den grunn da. Den Winen fra WineHQ er helt grei den, men den fungerer ikke for så kompliserte ting som spill. Får se om jeg får kompilert en Cedega-versjon i løpet av i morgen for Fedora Core 3. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 u got pm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå