Gå til innhold

wine - jeg har konvertert til linux

Anbefalte innlegg

Jeg har konvertert til Linux - jippi liksom. Får se hvor lenge det varer. Kjører RedHat.

Spm er hvordan får jeg wine til å fungere. For jeg har jo en del windows spill osv jeg gjerne ville ha kjørt opp i Linux liksom. Ta feks Warcraft. Bryr meg veldig om dette siden dette er et spill jeg har kjøpt, og da vil jeg gjerne spille det. Er fullt klar over at det står at den er til windows osv, men tenkte jeg skulle holde meg til Linux. Dual boot er ikke et spm en gang.

Da jeg starter warcraft sier den at den ikke støtter windows 95, hehe. jeg sitter jo på linux. noen som kan eller ha en brukbar og FULLSTENDIG guide på komme i gang med wine? hadde blitt evig takknemelig siden jeg er ganske fresh på linux

mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en hvor mye jeg hater å blåse liv i en "gammel" tråd gjør jeg det nu fordi jeg fatter rett og slett ikke noenting.

siden i går har jeg instal. Fedora c3 og er kjempefornøyd med det. litt annerledes en redhatten på noen områder(sikkert mer, men jeg er nabb). fikk instal. wine greit her og... wo $ wine /dir/kjørbar.exe funker. dennegangen er det ikke "windowsen" som kan dateres tilbake til win95 som er problemet... problemet denne ganger er: "no program start menu found"

noen som gidder å hjelpe meg eller? hadde sotte pris på det

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
en hvor mye jeg hater å blåse liv i en "gammel" tråd gjør jeg det nu fordi jeg fatter rett og slett ikke noenting.

siden i går har jeg instal. Fedora c3 og er kjempefornøyd med det. litt annerledes en redhatten på noen områder(sikkert mer, men jeg er nabb). fikk instal. wine greit her og... wo $ wine /dir/kjørbar.exe funker. dennegangen er det ikke "windowsen" som kan dateres tilbake til win95 som er problemet... problemet denne ganger er: "no program start menu found"

noen som gidder å hjelpe meg eller? hadde sotte pris på det

Hæ?

Lenke til kommentar
så wine fra winehq funker ikke? er utrolig nabb hvis dere ikke fatta det. og den winen fra winehq har jeg jo fått til å installere! Bare det at jeg får den stygge feilmeldingen. Men gir ikke opp av den grunn da.

Den Winen fra WineHQ er helt grei den, men den fungerer ikke for så kompliserte ting som spill. Får se om jeg får kompilert en Cedega-versjon i løpet av i morgen for Fedora Core 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...