Gå til innhold

Elkjøp har gjort det igjen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle fortelle min lille historie. For noen måneder siden (husker ikke eksakt) bestemte mine foreldre seg for at de ville ha en PC. Det endte opp med at de spontankjøpte en bærbar Packard Bell på Elkjøp. Denne funket ganske bra i noen uker, men så plutselig sa det stopp. Når man skrudde på PCen startet summingen, men ingen POST eller noen ting. Bare svart skjerm. Så vi leverte PCen tilbake til Elkjøp. To uker senere (i dag) fikk vi beskjed om at vi kunne hente PCen. Pga. noe greier jeg ikke husker skulle vi få en ny PC, av samme produsent, men en modell som var hakket bedre. Så pappa kommer hjem med den nye PCen, og vi setter den opp igjen. Hmm, her skjedde det lite? Samme feilen som på den forrige PCen. Så legger pappa merke til at det var et løst klistremerke på selve PCen. Rart nok, dette var løst på akkurat samme måten som forrige PCen. Så ser vi på lokket, hvor det var et merke på forrige PCen, og jammen var ikke dette merket her og. Etter et par forsøk starter PCen, og på skjermen står det en fin pingvin øverst i venstre hjørne og "Now booting Linux" eller noe i den dur og der stoppet alt. Vi hadde altså fått tilbake samme PCen som vi hadde før, men i ny emballasje, og med Linux installert. Jippi. Det endte opp med at pappa dro opp igjen på Elkjøp og snakket med dem. De ble... veldig stille :ermm: Enden på visa er at vi fikk en flett ny Toshiba Satelite som ser veldig flott ut. Så det endte jo bra, men dårlig av Elkjøp likevel.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Elkjøp ryddet opp etter seg jeg!

Høres ut som at du fikk en bedre pc.

(Stakkars de butikkene som gjør en feil, blir hengt ut på forum som om de var helt idiot.)

Men det jeg lurer på er om Elkjøp har begynnt å selge pcer med Linux?!? Eller var det bare en glipp...

Noen som vet?!? (Fant ikke noe om det på hjemmesiden deres)

Lenke til kommentar

Jeg setter 10 spenn på at de utleverte feil pc. Dvs at de utleverte den pcen som egentlig var kreditert, og at den nye ble liggende igjen. Noe som kan skje om feks lokal servicetekniker på jobb har litt dårlig tid når ting skal pakkes ned igjen. Hvorfor denne pc endte opp med linux har jeg ingen anelse om, men om de først skulle "lure" dere med vilje, så er jo å innstallere linux definitivt ikke veien for å gjøre det skjult.....;)

Men bra det ordnet seg! :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Elkjøp må være fryktelig dumme hvis de leverte den PCn tilbake til dere, og si at det var en bedre modell, med vilje. Hvis de isåfall ville prøve dette, hadde de selvsagt fikset denne først, slik at de var sikre på at dere ikke kom tilbake med PCn igjen. Og dersom de hadde klart å fikse den, tviler jeg hardt på at de ville sagt til dere at det var en modell bedre, da ingen lover krever at de skal gi dere noen bedre modell.

Hadde de bevisst levert den samme PCn tilbake til dere, med samme feil, og ikke engang med 'riktig' OS, måtte de regne med at dere ville komme tilbake med PCn rimelig raskt.

Det er helt klart at de har levert feil PC til dere av feiltagelse. Elkjøp ryddet opp etter seg på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er om Elkjøp har begynnt å selge pcer med Linux?!? Eller var det bare en glipp...

Noen som vet?!? (Fant ikke noe om det på hjemmesiden deres)

Antar de brukte Linux for å feilsøke, da Windows er en stor feilkilde i seg selv.. :p

Lenke til kommentar
Mange som jobber i Elkjøp her ja .... :whistle:

Selvfølgelig. Dersom man gir en forklaring som faktisk er en smule logisk istedet for det sedvanlige pisset om at Elkjøp prøver å svindle kunder så må man jo jobbe der, eller hva? :roll:

Tror du virkelig det finnes noen butikkansatte som er så fullstendig blåst i skallen at de gir tilbake en ufikset PC med et annet OS i den tro at kunden ikke merker noe? Tror kanskje du bør komme deg ned på den samme planeten som resten av jordboerene og tenke over den der en gang til.

Lenke til kommentar
Antar de brukte Linux for å feilsøke, da Windows er en stor feilkilde i seg selv.. :p

Rett svar!!

Jobber selv med slike saker (IKKE på Elkjøp), og det er utrolig hva som kan skje når man har 20 ting å gjøre, maskiner og deler strødd rundt, og alt helst skulle vært ferdig i går.

Man feilsøker jo ikke kun en og en maskin av gangen, da ville man bruke VELDIG lang tid. Så det jobbes ofte med 3-4 maskiner samtidig.

Jeg benytter selv Linux noen ganger når jeg feilsøker, selv om det ikke er det første man forsøker ser jeg ikke det som så rart at det var Linux installert på maskinen.

Mao:

Har liten tro på at dette er gjort med overlegg, her har det bare skjedd en glipp et sted :!: . Og så lenge Elkjøp ordner opp burde saken være grei :thumbup:

Lenke til kommentar

Slik sett fikk de jo en veldig god deal. Men Linux støtter da ikke all ny hardware sånn uten videre? Nå er ikke jeg Linux ekspert, ikke en gang amatør, men muligens de nyere distriubsjoner av workstation utgaver og nyere kjerner. Men nå trenger man heller ikke nødv. drivere etc. for å feilsøke. Spørs hvilket nivå man feilsøker på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

man kunne liksågodt brukt ms-dos basert CD for å feilsøke. Årsaken til at man bruker Linux er personlige preferanser, tilgjengelige ferdiglagde cd'er(som eks. UBCD) og ikke noe annet.

Man behøvrer ikke en gang kunne Linux for å feilsøke via noe som er basert på Linux. Ubetydelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes elkjøp ordnet greit opp etter en glipp, jeg.

Forøvrig har jeg også positive erfaringer fra Elkjøp i det siste, hadde en hårklippemaskin som sa takk for seg, denne fikk jeg levere inn igjen i en ny SELV OM JEG IKKE HADDE KVITTERING! (og den låg ikke på dataen!)

Ekstraservice :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...