larole Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei Jeg har kjøpt Nero og hele den pakken der. Jeg har en .avi film på 1,1 gig som jeg gjerne vil ha over på en dvd-plate slik at jeg kan spille den i stuen. Når jeg bruker NeroVision Express blir filene altfor store til tross for at dvd-platen tar 4,7 gig. Dere er sikkert lei av slike spørsmål, men hvordan gjør jeg dette? Takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Kommer an på hva slags AVI-fil du har. Det kan være så mangt, fra helt ukomprimert som tar enormt med plass, DV-AVI som er ca. fem ganger komprimert, og til DivX som er svært meget komprimert. Er filen din DivX-komprimert, vil den ta enormt mye mer plass konvertert til MPEG2-formatet som kreves til DVD. Forresten er det bare plass til 4,38 gigabyte på en ettlags DVD-plate (selv om produsentene villedende skriver 4,7 gigabyte på platene) Endret 26. januar 2005 av Beatnik Lenke til kommentar
larole Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Vel...når jeg høyreklikker på den står det ingenting om DivX-greier der. Det står at det er en 'dmd+navnet på filmen' Kan jeg kanskje finne en eller annen greie som komprimerer fra .avi til DVD-format? Forresten synes jeg NERO ikke er all verden. Har googlet en av feilmeldingene angående brenning av store filer. Virker som selv produsentene godtar at det av og til crasher.... Endret 26. januar 2005 av larole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå