Gå til innhold

PC 3200 200 eller 400 mhz?

Heisanheisan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel litt vesentlig å vite om Mhz'ene vi snakker om her faktisk er Mhz og ikke at den ene er faktiske Mhz og den andre er DDR-Mhz. Er det PC3200 som står i fra før så vil dette være 200Mhz, men effektivt 400 pga DDR.

Mulig jeg forvirrer veldig her nå, men det er litt vesentlig å vite :)

Lenke til kommentar

Vel vis du har en brikke som kjører på 400Mhz å en på 200Mhz vil du aldri klare å kjøre på høyere en 200Mhz da den ene brikken ikke vil klare å holde følge å drege ned den andre.

Logisk. :roll:

EDIT vis du ikke klokker da!!

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

DDR PC3200 er som han sier effektiv på 400Mhz. DDR betyr jo Dual Data Rate. Så hvis du har PC3200 så kjøp PC3200. Hvis du har PC3200 400Mhz og kjøper PC2700 333Mhz så vil PC3200 400Mhz automatisk stille seg ned til 333Mhz.

512MB og 256MB vil kunne kjøre sammen, men ikke i dual. Det var vel ikke hensikten heller kanskje...

Endret av BulkyDrip
Lenke til kommentar

Finnes det brikker med 200MHz?

Finn ut kva brikke du har evarland.

HP selger stort sett PCer med DDR (2) 400MHz så eg skal vedde på det er det du har, med mindre maskina er gammal.

Har du eit navn på maskina? Presario, Pavilion elns? Du kan ta ut brikka og lese av eventuelt merke og fart eller finne det med SiSoft sandra elns.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Brikkene vil nok kjøre, ja. Men den med høyest Mhz vil stille seg ned og samkjøre med den laveste. Men jeg vil selvfølgelig anbefale å kjøpe en som er lik den du har, så du får utnyttet den til det fulleste.

Brikker med 200Mhz finnes ikke, nei. Ikke som jeg vet om ihvertfall. Det nærmeste man kommer er vel DDR PC2100 266Mhz :p

Ja, finn ut hva slags RAM du har. Everest er et bra program til sånt.

Everest Home Edition

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...