Peacock Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 En av katodene mine lyser nesten ikke. Jeg har ikke sånn forlenger kabel på, har sett på microplex at hvis lyset blir svakere når man bruker det bøyer man bare lederne litt fra hverandre, men det har jo ikke jeg. Det går ikke å bøye lederne fra hverandre i kontakten som går inn i inverteren. Så hva kan det være... Det er bare en del av lyset som lyser, det er en 30cm uv katode.. Jeg har 3 katoder til, jeg tok ut disse for å sjekke om det var strømforsyningen som ikke klarte å levere nok strøm, men det ble bare samme resultat. Har prøvd å riste\dunke på røret men det var ikke reakson. Noen som vet? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hadde samme problemet en gang. Det var dårlig kontakt som var problemet da. prøv og bytt tilkoblingen med en av de andre Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 mener du at jeg skal sette ledningen fra katoden i en annen port på inverteren? Dette har jeg testet men det ble ikke noe bedre.... Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 hmmm...... microplex du kjøpte hos?? send en mail! microplex ROXXXX på kunde support!!! MVH: PandoRa PS!!! GOOOOOO MICROPLEX Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 hmmm...... microplex du kjøpte hos?? send en mail! microplex ROXXXX på kunde support!!! MVH: PandoRa PS!!! GOOOOOO MICROPLEX helt uenig med deg i at det rox. (har ventet 1 måned nå på en erstatning for et ødelagt headsett som jeg fikk bekreftet at jeg skulle få nytt), men nok ot. men vifte/lysstyringen min så kan jeg stille mellom 12 og 5 V. når den står på 5V så lyser bare halve kathoden. kan hende det er dette du har gjort. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det er nok bare at du har satt kabelen feil vei. Da får katoden bare 5volt, og litt under halve lyser, da jeg skulle sette en Sunbeam sound controller på min revoltec inverter måtte jeg snu på noe plastikk inni inverteren. Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Okei har satt katode pluggen i sporet som er i kontakten på inverteren, jeg er helt sikker på at jeg har satt den rett vei men jeg kan jo teste.... har faktisk en sound control, men det som er rart er at ingen av de andre lysene er slik. har koblet tilsammen 2 invertere med 4 uv katoder, det er det lengste på 30cm som bare lyser på halve lengden, de andre er 20cm..... kan dette ha noe å si? som sagt har jeg testet om det var strømforsyningen som var for svak men det var det ikke. Du mener at jeg skal snu kontakten fra katoden opp ned for så å sette den inn i inverteren eller har jeg misforstått det helt.... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Er det en revoltec katode som bare lyser halvt? Isåfall må du åpne inverteren, og snu den plastikk-dingsen som skal hindre at du kobler feil vei (men som i dette tilfellet gjør det motsatte.) Sunbeam og Revoltec har koblet pluggene motsatt. Endret 27. januar 2005 av Patz Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 hmmm...... microplex du kjøpte hos?? send en mail! microplex ROXXXX på kunde support!!! MVH: PandoRa PS!!! GOOOOOO MICROPLEX helt uenig med deg i at det rox. (har ventet 1 måned nå på en erstatning for et ødelagt headsett som jeg fikk bekreftet at jeg skulle få nytt), men nok ot. men vifte/lysstyringen min så kan jeg stille mellom 12 og 5 V. når den står på 5V så lyser bare halve kathoden. kan hende det er dette du har gjort. Jeg synes Microplex er ganske flinke med servicen jeg. Jeg bestillte meg en PSU fra dem, men jeg glemte å sjekke åssen strøm kontakt det var (20 eller 24 pins) og det var en 24 pins og hoved kortet mitt har 20. Så jeg sendte en mail om jeg kunne få bytte PSU'en, det jeg fikk til svar var at de kunne sende meg en overgang GRATIS og jeg fikk den dagen etter på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå