HejAl Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. Bare lurer på hvor lenge batteriet på deres Micro varer? Mitt holder kanskje 8-10 timer maks, er det unormalt? Står 12timer på esken, men det stemmer jo såå si aldr....hvor lenge varer deres? På forhånd takk Lenke til kommentar
manav Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hadde tenkt å starte en ny tråd før jeg så denne. Mitt batteri holder aldri mer en fire/fem timer! Helt latterlig, er på fjerde oppladningssyklus, synes det er helt latterlig levetid. Ellers er jeg kjempe fornøyd med spilleren, men dette er et stort minus. Noen som vet om det kommer til å bedre seg etter en stund? Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 I dag varte batteriet mitt i kanskje 5 timer. Helt sykt! Har en venn som også klager på dette, men jeg tviler på at det hjelper å levere inn spillern på garanti. Alle jeg kjenner som har micro, 3stk, har samme problem. Håper det ornder seg etterhvert med noe firmware eller noe. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har nøyaktig samme problem med min Zen Micro, opplever batterilevetiden som elendig. Men, jeg har mistanke om at det gjelder når du lader opp via medfølgende strømadapter. Har inntil nå ladet med det, men forsøkte for litt siden å lade opp via USB kabelen, og da merket jeg en betydelig forskjell. Har ikke ladet mer enn en gang med USB kabel enda, så er litt for tidlig å si nøyaktig hvor stor forskjellen er, men det er ihvertfall et tips om hva man kan prøve. Batterilevetiden når jeg ladet med medfølgende lader var max 4 timer ..og det er jo milevis unna de oppgitte 12 .. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Den offisielt oppgitte batteritiden er basert på uavbrutt avspilling av MP3-filer i en kvalitet av 128kbps. Hver gang dere trykker på neste sang, forrige sang, eller leter gjennom musikkbiblioteket, bruker dere ekstra strøm i forhold til å spille av en sang kodet i 128kbps. Det krever også mer strøm å spille av musikk i med høyere bitrate (flere kbps). Men en halvering av levetiden... det var litt mye, det er jeg enig i. Hvilken bitrate er musikken din kodet i, og hvor mye fikler du med spilleren mens den er på? Lenke til kommentar
manav Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Den offisielt oppgitte batteritiden er basert på uavbrutt avspilling av MP3-filer i en kvalitet av 128kbps. Hver gang dere trykker på neste sang, forrige sang, eller leter gjennom musikkbiblioteket, bruker dere ekstra strøm i forhold til å spille av en sang kodet i 128kbps. Det krever også mer strøm å spille av musikk i med høyere bitrate (flere kbps).Men en halvering av levetiden... det var litt mye, det er jeg enig i. Hvilken bitrate er musikken din kodet i, og hvor mye fikler du med spilleren mens den er på? Alle mp3'ene mine er 128 kbps, rippet fra mine egne CD-plater. Jeg hører bare på hele album av gangen, derfor er det minimalt med "browsing" i musikkbiblioteket, så jeg tviler på at det er det det står på. Jeg skal prøve å lade opp via USBporten neste gang, uten at jeg kan forstå at det skulle ha noen invirkning, men er jo verdt et forsøk Endret 28. januar 2005 av manav Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Alle mine mp3'er er kodet i enten 192kbps eller VBR, og jeg hopper en del mellom sporene. Regner selv med at dette spiser batteritid, men ikke så mye... Er ellers stor fornøyd med lyd \ funksjonalitet.. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Oi, det var straks verre... egentlig er ikke det jeg sa reelle muligheter ved et så stort tap av batteritid, ser jeg nå. Hvor lenge har dere hatt spillerene? Kanskje det tar seg opp etter litt tid? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Min er også sånn, jeg kjøpte den i desember... Lenke til kommentar
manav Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Oi, det var straks verre... egentlig er ikke det jeg sa reelle muligheter ved et så stort tap av batteritid, ser jeg nå.Hvor lenge har dere hatt spillerene? Kanskje det tar seg opp etter litt tid? Siden romjulene. Satser på at det tar seg opp etterhvert. Betryggende å se at jeg ikke er den eneste som opplever dette problemet. Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Fikk den til jul... Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Mener jeg leste et eller annet sted (muligens creative sine sider) noe om begrenset batteritid hvis man koblet i laderen etter å ha satt støpselet i veggen. Høres jo helt urimelig ut spør du meg, men jeg mener nå å ha sett det et sted. Edit: Fant det! Creative Zen Micro PDE Firmware 1.01.03 ZENM-FWPDE-1-US This web release enables you to upgrade your player's firmware, to enhance your Zen Micro experience. It has been reported by some of our customers that they have experienced reduced battery life after charging their Zen Micro. Our product development team has researched these reports and determined that the users may have experienced this after they plugged their Zen Micro into the AC adapter that was already inserted into a wall socket with the AC power on. While this is not the conventional way to plug in a player for charging, we wanted to ensure our customers did not experience this problem, so we have developed a solution to address this which simply involves upgrading the Zen Micro's firmware. If you need assistance in doing this, please contact our customer support team and they will be happy to assist you. This new firmware also includes an enhancement to improve touchpad sensitivity. We recommend that all of our customers download this firmware update to enhance their Zen Micro experience. Fixes Improves battery life when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet Improves touchpad sensitivity Resolves the removable disk detection issue after the memory space is changed in Removable Disk mode Removes extraneous sound occuring during playback of .WAV files Endret 1. februar 2005 av Lachrymol Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kobler alltid ledningen til spilleren, så til strømmen, likevel hjelper ikke det.. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har du prøvd oppgraderingen...? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvordan virker den egentlig? Hvor får man tak i den? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 http://creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/downloads Lenke til kommentar
manav Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Har du prøvd oppgraderingen...? Jeg skal gjøre det nå.. Melder tilbake om jeg ser noen forandring Endret 2. februar 2005 av manav Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg har også dårlig batteritid, og når jeg skulle oppgradere firmware til 1.01.03 så fikk jeg beskjed om at det var denne som lå inne. Flere som fikk det? prøver nå å installere den helt nyeste firmwaren 2.00.12 Endret 3. februar 2005 av tommy18 Lenke til kommentar
manav Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 All data mistes ved installering av nyeste firmware står det.. Noen som kan bekrefte dette. Vet ikke om jeg orker å sette inn all musikken min på nytt Lenke til kommentar
olaman Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Serriøst? Bare formater da, du har jo forhåpentligvis musikken på dataen din fra før? Uansett, prøv det. Creative sier jo det skal funke så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå