Gå til innhold

13*103=1289?????????

serok

Anbefalte innlegg

hvorfor blir regnestyket slik på min pc trudde at

13*103 skulle bli 1339mh

har en amd duron 1,2g

vist jeg øker multiplayeren til 14 så får jeg bare 500 mh. er prosesoren for dårli opplåst kanskje??

noen som kjenner igjen symtomene eller?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-16 12:15, Maroder_S skrev:

Du kan ikke ha en multiplyer på 13 hvis du har en multitplayer på 12. Celeron-multiplyere er låst, som ALLE intel-CPU-er. Derfor ganger pc-en din automatisk med 12.

vill anbefale deg å lese innleget en gang til.

ps jeg har AMD duron

Lenke til kommentar

Er du sikker på at multiplieren er 13 da? Det er jo noe krøll med de multiplierne rundt 12,5-13-14. Noen av prosessorene har remappet multiplierene noen har ikke det. Og så kommer det an på bios-versjonen du har.

Jeg hadde et Abit KT7A og en Athlon 1000 som som gjorde 5x100=500MHz og 5,5x100=550MHz, men som etter en biosoppdatering remappet de laveste multiplyerene til 13 og 14. Dermed ble det med samme innstilling 13x100 i stedet for 5x100 og 14x100 i stedet for 5,5x100.

Du kan jo jure på hvorfor jeg drev å underklokket, men det var for morroskyld jeg skulle se hvor lav spenning de kunne kjøre på, og dermed hvor lav effekt den kunne utvikle. Kjørte den en stund på 850MHz, 1,22v og UTEN kjølevifte. (kun ribba) Det var deilig og stille. Den utvikla forresten bare ca 22W og lå på ca 48-50 grader på full last.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...