Tee_Kay Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei Jeg har formatert for 1 måned si. men etter jeg formaterte funket ikke "ping <ip>" noen som vet hvordan jeg installerer den? savner den. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Start->Kjør/Run->cmd->ping 127.0.0.1 Hvis det ikke funker så er det noe alvorlig galt med pcen din. Har aldri hørt om et virus som "sletter" ping, så går utifra det er et PEBKAC-problem... Endret 26. januar 2005 av E-Ton Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Har samme problem faktisk, hverken ipconfig eller ping virker hos meg.. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Start->Kjør/Run->cmd->ping 127.0.0.1 Hvis det ikke funker så er det noe alvorlig galt med pcen din. Har aldri hørt om et virus som "sletter" ping, så går utifra det er et PEBKAC-problem... Leste du den tråden skikelig? Jeg har ikke virus som har sletta ping. ping følgte ikke med etter jeg formaterte! Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Får dette opp når jeg skriver ipconfig i cmd: D:\Documents and Settings\Morten>ipconfig 'ipconfig' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Får dette opp når jeg skriver ipconfig i cmd: D:\Documents and Settings\Morten>ipconfig 'ipconfig' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file. jeg og Lenke til kommentar
NoHill92 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hadde samme problemet jeg også for en tid tilbake... Den som var synderen hos meg, var driveren til det trådløse nettverkskortet fra SMC. Jeg hadde etter formateringen installert de "gamle" driverene som fulgte med når jeg kjøpte kortet... Lastet ned nye drivere og vips, så var alt løst... Lenke til kommentar
Dario Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hadde samme problemet jeg også for en tid tilbake... Den som var synderen hos meg, var driveren til det trådløse nettverkskortet fra SMC. Jeg hadde etter formateringen installert de "gamle" driverene som fulgte med når jeg kjøpte kortet... Lastet ned nye drivere og vips, så var alt løst... En driver som sletter ping funksjonen fra cmd? masse rart her i verden ja Lenke til kommentar
NoHill92 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 En driver som sletter ping funksjonen fra cmd? masse rart her i verden ja Ja, nå var det jo noe mer enn bare pingen som takket for seg da, men generelt så ble det veldig mye tull med oppsettet til internett. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Let etter ping.exe og ipconfig.exe, de skal ligge i \WINDOWS\SYSTEM32 mappa, men hos meg har jeg tre kopier av de i ServicePackFiles, og $NtServicePackUninstall$ (hvis du har installert sp1 eller sp2) Ville bare legge til at dir er genial til å lete etter filer med, virker som den er endel raskere en Search faktisk... dir ping.exe /s Endret 26. januar 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå