ikjell Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er på jakt etter et TV-kort, slik at jeg kan se TV på PC'en. Hvilken oppløsning bør kortet støtte for at jeg kan ta opp og brenne på DVD, slik at video-kvaliteten blir grei ved avspilling på vanlig TV senere? Kort og greit: Hvilke kort kan anbefales, til en ikke altfor dyr penge? (har ingen erfaring med slike kort fra tidligere ) Lenke til kommentar
Osse Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 har selv et pinnacle pctv pro, , og det anbefaler jeg ikke, for dårlig firmware. Er selv spent på erfarninger som fremkommer i denne tråden. Øivind Dahle tester nok ut det POV kortet, grundig i del 3 av vi bygger HTPC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er litt avhengig av hva du skal ta opp, og hva slags komponenter du har ellers. Uansett, et Hauppauge! WinTV PVR350 anbefales på det sterkeste da det har onboard prosessor for encoding. Gir rå kvalitet Litt billigere, men som også gir god kvalitet, er Leadtek WinFast TV2000XP Expert. Jeg har begge to, men anbefaler førstnevnte tiltross for at det koster litt mer. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Mine specs er i grove trekk: XP2100+ MSI KT4-ultra GF6800LE 512MB RAM 2x120GB HD Hva jeg skal ta opp? Tja, blir vel alt mulig som går på TV det...har ingen konkrete opptaksplaner (bortsett fra F1), men ønsker å ha muligheten. Endret 27. januar 2005 av kjell33 Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Uansett, et Hauppauge! WinTV PVR350 anbefales på det sterkeste da det har onboard prosessor for encoding. Gir rå kvalitet Hva er egentlig forskjellen på PVR350 og PVR500? Ser de har samme pris, men 500 har 2 tunere. Betyr dette at 500 er et dårligere kort som kompenserer med en ekstra tuner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå