South_Bridge Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 tittel sier vel det meste. snakka med han kundebehandleren, og han sa at jeg måtte ha den routeren de sente. Siden jeg har trådløst nett her hjemme blir jo dette et problem, med router på router liksom. så lurte på om noen kunne hjelpe meg med å slå av router funksjonen i en Linksys WRT54G? hadde satt pris på det siden jeg kobles opp om et par dager til NGT mvh Lars Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Funker ikkje det med ruter på ruter da? Har det sjølv. Du må ha NGT sin ruoter sidan den sikkert fungerer som Modem. Endret 26. januar 2005 av zeph Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du kan ikke "slå av" routerfunksjonen, men du kan slå av DHCP serveren på routeren og koble kabelen fra NGT routeren inn i en av de vanlige LAN portene. WAN porten lar du stå tom. Da fungerer Linksys routeren som et vanlig aksesspunkt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Det er vel bare å slå av DHCP'en og koble routeren til NGT i LAN port istedet for WAN porten på linksysen og dermed er den bare et accesspunkt. Edit: bahh, ble noe sen der.... starta innlegg og måtte pisse Endret 26. januar 2005 av kandasa Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Du kan ikke "slå av" routerfunksjonen, men du kan slå av DHCP serveren på routeren og koble kabelen fra NGT routeren inn i en av de vanlige LAN portene. WAN porten lar du stå tom. Da fungerer Linksys routeren som et vanlig aksesspunkt. bare å koble ---> NGT modem/router ---> Linksys LAN port(en av de 4 vanlige) så funker det? Men DHCP funksjonen står jo fremdeles på i Linksysen ikke vel? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Slå den av i linksysen, så får du ip fra NGT routeren. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Slå den av i linksysen, så får du ip fra NGT routeren. uhm... hvordan går jeg frem da? skjermbilde noen? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 På setup siden: DHCP Server: set to Disable Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg gjorde det samme med min SMC router/switch/trådløst aksesspunkt. Den funker nå utmerket som switch/trådløst aksesspunkt men jeg kan ikke lenger administrere den siden den ikke har noen ip-adresse lenger. Så: Før du skrur av dhcp, gi routeren din ip-adresse både på wan-sida og lan-sida. Hvis ikke så kommer den til å bli benekte sin egen eksistens, noe som gjør den vanskelig å administrere. Du kan som regel løse denslags ved 'reset to factory defaults' men det er smartere å gjøre det riktig første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå