Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får NGT adsl, men har router fra før..

Anbefalte innlegg

tittel sier vel det meste. snakka med han kundebehandleren, og han sa at jeg måtte ha den routeren de sente. Siden jeg har trådløst nett her hjemme blir jo dette et problem, med router på router liksom.

så lurte på om noen kunne hjelpe meg med å slå av router funksjonen i en Linksys WRT54G? hadde satt pris på det siden jeg kobles opp om et par dager til NGT

mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke "slå av" routerfunksjonen, men du kan slå av DHCP serveren på routeren og koble kabelen fra NGT routeren inn i en av de vanlige LAN portene. WAN porten lar du stå tom. Da fungerer Linksys routeren som et vanlig aksesspunkt.

bare å koble

---> NGT modem/router ---> Linksys LAN port(en av de 4 vanlige) så funker det?

Men DHCP funksjonen står jo fremdeles på i Linksysen ikke vel?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme med min SMC router/switch/trådløst aksesspunkt. Den funker nå utmerket som switch/trådløst aksesspunkt men jeg kan ikke lenger administrere den siden den ikke har noen ip-adresse lenger.

Så:

Før du skrur av dhcp, gi routeren din ip-adresse både på wan-sida og lan-sida.

Hvis ikke så kommer den til å bli benekte sin egen eksistens, noe som gjør den vanskelig å administrere. Du kan som regel løse denslags ved 'reset to factory defaults' men det er smartere å gjøre det riktig første gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...