Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverskbroer og porttrøbbel

Anbefalte innlegg

Heisan

Har satt opp en pc i mitt hjemmenettverk (5 pcer på vanlig 100Mbit kabel på en bredbåndsrouter) med trådløst nettverkskort i Access Point Mode slik at jeg kan bruke den bærbare uten kabel i. Funker fett og MSI-programmet som fulgte med kortet satt opp bro mellom koblingene automatisk.

Problemet er at fra PCen som har dette kortet, så ser det ut til at denne broen "tetter" igjen alle de portene jeg har åpnet spesifikt i brannmuren min, bl.a. porter for spill, DC++ active mode, etc. Det virker som om spill forsøker å gå via selve broen, noe som ikke fungerer.

Regner med at det er pga. MSIprogrammet satt opp kobligene automatisk at det skjer (XP-brannmuren slår seg kanskje på..?). Men når kobligene er satt opp automatisk så får jeg ikke røre innstilligene uten at alt detter sammen.

Veldig irriterende å måtte slå av broen (og dermed detter det trådløse nettverket ut) hver gang man trenger disse portene.

Noen som vet hvordan jeg evt setter opp kortet i access point mode manuelt slik at portene ikke blokkeres?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...