Gå til innhold

Checkdisk starter under hver oppstart

Talker

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Seagate Barracuda 200GB hdd, men har kommet fram til at det er noe som er feil her!

Når jeg starter opp pcen, så kommer _alltid_ checkdisk opp å ber meg om å helst scanne den, men den finner ikke noe som jeg sett...

Noe som kansje er værre er at jeg ett par ganger har fått melding om at den og den filen er korrupt på harddisken, men disse blir i orden igjen etter en slik checkdisk runde... En ting som var enda mer skremmendes skjedde meg når jeg startet pcen nå idag.. Jeg startet opp som "normalt", og når jeg var inne i windows, så skulle jeg sette på noe musikk. Det eneste jeg hørte da var noen små lyder fra harddisken som prøvde å lese.. Når jeg gikk inn på selve L: (som jeg kaller den) så kom det fram at den var korrupt og kunne ikke leses! Dette gjaldt da _hele_ harddisken :cry:

Også dette ble i orden igjen etter checkdisk... :dontgetit:

Hvorfor?? Noe jeg kan gjøre? :hmm:

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sende mail til leverandør og forklar situasjonen? Kanskje du kommer med noe tips, eller at du må sende den inn, slik at du får ny.

Er ikke normalt at en harddisk er slik iallefall.

joda...

huff, blir dumt om jeg må bytte harddisk.. har fått en del GB innpå den.. har ikke mulighet til å ta backup heller...

Lenke til kommentar

Det er bare en funksjon i Windows som har hengt seg opp. Jeg hadde samme problemet for lenge siden, å da var det en som sa hvordan jeg skulle fixe det. Husker faen ikke hvordan det var, men forhåpentlig kommer det noen innom denne tråden som vet hvordan det gjøres.

Opps. Leste nå at den ikke ville lese i Windows heller. Da er nok en format tingen. Funker ikke det heller, så må du bare få byttet den.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Det er bare en funksjon i Windows som har hengt seg opp. Jeg hadde samme problemet for lenge siden, å da var det en som sa hvordan jeg skulle fixe det. Husker faen ikke hvordan det var, men forhåpentlig kommer det noen innom denne tråden som vet hvordan det gjøres.

Opps. Leste nå at den ikke ville lese i Windows heller. Da er nok en format tingen. Funker ikke det heller, så må du bare få byttet den.

den funker jo oftest da.. bruker jo pcen veldig mye.. men avogtill eter en oppstart så er det ei fil som ikke virker eller noe sånt... tidligere i dag hele harddisken.. men akkurat nå er det bra igjen...

Lenke til kommentar
Gå til start - kjør og skriv chkdsk diskbokstav: /f ( f.eks chkdsk c: /f )

Svar j hvis den spør om å demontere volumet for diskkontrollen, så skal problemet løse seg.

Dette er akkurat hva som som skjer under oppstarten også.. men vi får se om problemet melder seg igjen...

Lenke til kommentar
Gå til start - kjør og skriv chkdsk diskbokstav: /f ( f.eks chkdsk c: /f )

Svar j hvis den spør om å demontere volumet for diskkontrollen, så skal problemet løse seg.

Nå kommer ikke checkdisk opp under oppstarten lengre! :cool:

Takker så meget :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå var det problemer igjen... :cry: Merka at et image på L: ikke funket som d skulle, og at musikken jeg hørte på fikk en slik veldig komprimert forvrengt lyd ganske ofte i sangen. :hrm:

Jeg kjørte chkdsk L: /f og fikk dette:

cmd.GIF

Vet ikke akkurat hva det betyr, men d er ikke bra... Hvar et noe med Temperaturen på hdd-en da? Står 34°C i MBM og jeg har mulighet til å sette ei vifte som blåser bak hdd-ene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...