janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Alle sier at linux er så bra, jeg prøver det nå, men er slettes ikke fornøyd med det. Første gang jeg fikk det til, opprettet jeg en ny tilkobling. Det fungerte og jeg surfet i et minutt, så fungerte ikke nettet mer. Jeg restartet, og da fungerte det - i et minutt igjen. Når den startero pp så kommer det en feil: Bringer opp greisesnitt pp00 ......... timeout [Ubestått] Den låser seg på en måte også, når internett slutter å fungere, den vil ikke starte Mandrake Systemgreiene, men sånne andre ting som open office og sånt fungerer. Er det bare meg, eller er linux noe rare greier? Noen som vet? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Alle sier at linux er så bra, jeg prøver det nå, men er slettes ikke fornøyd med det.Første gang jeg fikk det til, opprettet jeg en ny tilkobling. Det fungerte og jeg surfet i et minutt, så fungerte ikke nettet mer. Jeg restartet, og da fungerte det - i et minutt igjen. Når den startero pp så kommer det en feil: Bringer opp greisesnitt pp00 ......... timeout [Ubestått] Den låser seg på en måte også, når internett slutter å fungere, den vil ikke starte Mandrake Systemgreiene, men sånne andre ting som open office og sånt fungerer. Er det bare meg, eller er linux noe rare greier? Noen som vet? Mandrake er kjent for å være buggy, og spesielt x.0-versjoner som du bruker. Tror 10.1 er ganske grei. Hvis du vil prøve en annen distro anbefaler jeg Ubuntu, Fedora eller SUSE. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Ok. Jeg har Übuntu på pcen her, bør jeg brenne den ut? I såfall, går det bra med Ubuntu og Mandrake på samme partisjon, eller skal jeg formatere den Mandrake var på? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Ok. Jeg har Übuntu på pcen her, bør jeg brenne den ut?I såfall, går det bra med Ubuntu og Mandrake på samme partisjon, eller skal jeg formatere den Mandrake var på? Du må enten overskrive Mandrake (formatere partisjonen) eller installere Ubuntu på en annen partisjon. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Blir nok overskriving av Mandrake da ja. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Generelt, bør en alltid kjøre samtlige tilgjengelige oppdateringer når en har installert Mandrake. (urpmi eller Updates under Mandrake Control Center). Jeg har etter hvert kjørt ganske mange Mdk-installasjoner, og det virker som om feilsannsynligheten ved normal pakkeinstallasjon fra CD i noen tilfeller kan være betydelig - dette i tillegg til programmerings-bug'ene. F.eks krasja Mdk10.1-installasjonen konsekvent med en CD-leser som RedHat Adv Server ikke hadde problemer med. Min erfaring med 10.1 er for øvrig bra, både som server og klient, men internett-oppsettet pleier å være en sikker kilde til hodepine. (Bruker en 3Com OfficeConnect router, så jeg slipper unna sånt - anbefales på det varmeste til de som ikke er glad i nettverks/brannveggsoppsetting!) Tror Debian-baserte opplegg, som f.eks Ubuntu, er bra hvis en ønsker stabilitet og gjennomsiktighet, jeg skal teste det parallelt med Mdk - setter alltid av plass til flere OS-versjoner hvis disken tillater det. Lykke til, og fint hvis du forteller oss om erfaringene med Ubuntu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå