EYEDEE Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei, jeg har bestemt meg for å prøve å prøve å kvele støyen som kommer kassa mi. Jeg har en standard chieftec Dragon (DA) MediumTower, med orginal chieftec strømforsyning (360 watt). Og har en pentium 2,4ghz med vifte.. samt en minivifte på HK, og det er fra disse elementene det bråker mest (eller iallefall den lyden som jeg MERKER best). Så planen min var å kjøpe noen støydempende matter fra microplex (som jeg klistrer overalt i kassa), samt en sånn "bakdel" (http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=NC2402&toc=3080 og http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...KCHF1&toc=3080) Men burde jeg prøve å kvele de tre ovenevnte viftene på en eller annen måte også, isåfall hvordan.. (altså liten vifte på HK, vifte på prosessor og vifte i strømforsyning.) Lenke til kommentar
EYEDEE Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 og jeg har altså IKKE overklokket denne maskinen! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Jeg har drevet litt med støydemping de siste par årene, og jeg har funnet ut en ting, og det er at støy bør bekjempes ved roten; heller gjør noe med den bråkete strømforsyningen (jeg modda min ved å lodde av viften og bytte den med en 12dB Papst), bytte til en passiv Zalman-ribbe til hovedkortet der du har vifte, og se på en stillegående cpu-vifte. Det meste jeg har fått ut av mine støydempematter har vært høyere temperaturer... Sånn lydfelle bakpå har jeg prøvd å lage selv, men effekten var heller så der. Når du bruker en sånn, vil strømforsyningen få problemer med å blåse bort all den varme luften fra seg selv. Dermed vil strømforsyningen bli varmere, og pga. viften gå enda fortere pga temperaturstyringen. Dette var mine tanker. Du bør også sjekke om harddisker også er syndere. Hvilken type har du? Edit: når det gjelder din overskrift om å kutte ut cpu-vifte, vil det i hvert fall ikke være bra hvis du støydemper med matter! Endret 26. januar 2005 av baronKanon Lenke til kommentar
EYEDEE Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 da var "ekstrautstyret" montert.. det hele gikk ganske greit, tok vel kanskje et kvarter.. det er helt klart isolasjonsmattene som tok støyen, den "lydfella" til montering bak, merker jeg svært liten effekt av.. men nå brummer iallefall maskinen en del mindre... selv om den på ingen måte er lydløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå