Focus245th Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. Jeg har en A64 2800+ prosessor, og jeg er litt inn i overklokking. Etter litt etterforskning lurte jeg på hva dere anbefaler av disse hovedkortene når det kommer til overklokkingkappabiliteter, etter erfaring og pris: Abit NF-8 nForce3 250 Asus K8N-E DELUXE nForce3 250 Gigabyte K8NS nForce3 250 Gigabyte K8VT800M VIA K8T800 MSI K8T NEO-FSR MSI K8T Platinum Har dere andre forslag er det selvfølgelig bare å komme med dem Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Bygde en pc med Abit NF-8 nForce3 250 kortet for en stund siden. Kan anbefales! Lenke til kommentar
Solav Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hadde jeg vært deg ville jeg lest Anandtech sine tester av s754 hk. Jeg sjøl er strålende fornøyd med mitt MSI K8N Neo Platinum Edition. Fra testen av 2. gen. s754 kort, kommer Epox 8KDA3+ best ut http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2063&p=16 mens testen av 3. gen. s754 kort, kommer DFI LANParty UT nF3-250Gb best ut, blant annet pga overklokkingsegenskapene dens: "DFI nF3 250Gb is the best overclocking Athlon 64 motherboard we have tested". http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2206&p=13 I den andre testen jeg nevte innkluderes også "lillebroren" til Asus hk'et du har med blant dine aktuelle kort. (Kortet du har nevnt heter forresten Asus K8N-E Deluxe nforce3 250 --->"GB" <--, hvor nettop "gb" betegnelsen er det som skiller Deluxe edition fra non-deluxe, siden GB edition av nforce3 250 chippen inkludere gb-lan, og mener at nvidia's firewall funksjon bare er inkludert i gb versjonen (selv om firewallen i seg sjøl ikke er en grunn til å velge det, spør du meg) Endret 26. januar 2005 av Solav Lenke til kommentar
Focus245th Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Tusen takk for utmerkede linker du har gitt. Jeg så på Epox sine reviews på OC WorkBench også, og der stod det virkelig at Vcore bare kunne stilles 0.05V om gangen, men den har en limit på 350FSB, som er veldig bra. Min Abit NF8 kunne stilles mer på Vcore tror jeg. Men DFI Lanparty UT virker som om være det beste 754-kortet der ute, men problemet er at jeg ikke finner det NOEN steder i landet!! Noen som ve hvor de selger DFI Lanparty UT? Finner jeg ikke dette kortet noen steder står det mellom Epox EP-8KDA3+ og MSI K8N Neo Platinum Edition, men som mest sannsynlig blir en Epox, med tanke på at mine TwinMOS minnebrikker er beryktet over deres ustabilitet med MSI hk. Men jeg skulle gjerne visst hvis noen visste om et sted det selges DFI Lanparty her i landet!! Lenke til kommentar
Focus245th Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg fant nettopp ut i OC Workbench sine tester at EpoX-kortet scorer høyere på benchmarks enn DFI Lanparty UT, og den er samtidig 400 kr billigere og selges overalt! La oss gi en applaus til EpoX for å ha lagd et glimrende hovedkort! Lenke til kommentar
Solav Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ikke vektlegg hvor høyt det står at fsb kan settes på de hk'ene nevnt i de testene, for det har kommet bios oppdateringer etter den testen, som blant annet tillater MSI K8N P.ed. (slik som jeg har) å settes opp til en fsb på 400. Det var en "minus" ved MSI kortet i den testen, at de andre kunne settes høyere. Når det gjelder TwinMos ram og MSI kort, har jeg hørt motstridende info, men det er vel kanskje ikke verdt å ta sjangsen på. Har selv Corsair Lenke til kommentar
Solav Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) dobbel post Endret 27. januar 2005 av Solav Lenke til kommentar
Focus245th Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hvorfor skrev du dobbel post? Ja, jeg tar ikke sjangsen på at MSI-kortet passer med minnet mitt nei. Det kan hende at minnet også har røket med da hovedkortet røk. I så fall vil jeg kjøpe mye bedre ram enn det... Umulig å klokke med.. TwinMOS er en flaskehals i overklokkingsverdenen, men fungerer veldig bra på standard speed i forhold til pris. Men EpoX kom best ut på ytelsestesten, noe som er et pluss. Lenke til kommentar
Solav Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 skrev dobbel post, fordi posten min kom to ganger=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå