Deskjet Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har en pc som jeg kjøpte for to år siden, og i denne sitter det et Geforce4 MX440SE 64MB DDR skjermkort. Jeg spiller nå Battlefield og HL2, men lurer på om jeg skal oppdatere skjermkortet, fordi jeg opplever at det hakker og stopper litt. Noen som vet om dette vil bli bedre med et nytt skjermkort? Ifølge anbefalingene her på hardware er "kongen av mellomklassen er for tiden NVIDIA GeForce 6600 GT". Ifølge erfaringene som er lagt inn skal dette kortet "støye litt"... noen som vet om det støyer mer enn det jeg allerede har? Hovedkortet som sitter i pc'en er et Asus P4PE/GL/F/S-ATA. Noen som har et skjermkort i prisklassen 1500-2000 som de kan anbefale...?? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det kommer selvsagt an på hvilken utgave av 6600GT du kjøper. XFX er vel spesiellt kjennt for å støye litt ekstra, men til gjengjeld er det blandt topp 3 når det gjelder 6600GT. Du kan jo se på MSI sin utgave, tror ikke den støyer så altfor værst. Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) har selv et MSI GF6600GT til 1849kr. (agp 8x), og er godt fornøyd.. Kortet støyer nesten ikke, og ytelsen er på øverste hylle... (kortet ser kult ut også) kortet er litt høyere enn vanlig, så man må ta ut skrue klipsa på Tt kabinetter... Men vis du har et HK som som bare støtter 4x, så bør du heller kjøpe et nytt hk med pci-e.. Endret 26. januar 2005 av AnVli..p4 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du vil få MYE bedre grafikk enn det du har nå med ett 6600GT kort Det kortet du har burde ikke vært lov å spille med Det vil nok støye en del mer enn kortet ditt. Tipper at det ikke har noen vifte i det hele tatt. Men utenom det så skal jeg ikke si noe om hvor mye 6600gt kortet støyer. Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du vil få MYE bedre grafikk enn det du har nå med ett 6600GT kort Det kortet du har burde ikke vært lov å spille med Det vil nok støye en del mer enn kortet ditt. Tipper at det ikke har noen vifte i det hele tatt. Men utenom det så skal jeg ikke si noe om hvor mye 6600gt kortet støyer. er neppe noen vifte nei.. (ikke org. hvertfall) hadde et MX420 kort før (under 1mnd siden ) funka bra det.. vsync på av så hadde jeg f.eks 100fps på cs (1100 x 900 og ett eller annet grafikk ) jeg hører faktisk ikke 6600gt kortet mitt Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 "Det kortet du har burde ikke vært lov å spille med " hehe, neivel... har ikke så mye greie på data, er det verdt pengene å bytte hovedkort for å få pci-e?? Hva som er så nytt og bra med det? Og hva må man være obs på hvis man bytter hovedkort også? ser for meg at det kan bli en del knoting for en med middelmådige datakunnskaper... Økonomi har jo en del og si også, er vel tusen spenn for et nytt hovedkort.. Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 "Det kortet du har burde ikke vært lov å spille med " hehe, neivel... har ikke så mye greie på data, er det verdt pengene å bytte hovedkort for å få pci-e?? Hva som er så nytt og bra med det? Og hva må man være obs på hvis man bytter hovedkort også? ser for meg at det kan bli en del knoting for en med middelmådige datakunnskaper... Økonomi har jo en del og si også, er vel tusen spenn for et nytt hovedkort.. pci-e har foreksempel 16x hastighet på en pci-port, mens agp har bare 8x.. (noe med spenning og strøm som kommer til kortet) men det finnes to typer pci-e.. 1x og 16x (liten og lang port på hk) egenskaper på et hk man trenger er f.eks sata porter og IDE porter.. kan/bør også komme med gblan og lyd (min mening) og for et bra HK må man vell opp i rundt 1400kr... men jeg ville ikke satsa direkte på et pci-e hk før de nye HK om ca.6mnd.. (mer tid til utvikling og mindre bugs).. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har sett litt på dette kortet; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&cks=SPC Vil dette passe i maskinen min? Har en Hansol 17" flatskjerm som ikke har DVI-tilkobling. Har det noe å si for valg av skjermkort? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har sett litt på dette kortet; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&cks=SPC Vil dette passe i maskinen min? Har en Hansol 17" flatskjerm som ikke har DVI-tilkobling. Har det noe å si for valg av skjermkort? Jeg har det kortet og er veldig fornøyd med det. Og det bråker ikke noe nevneverdig. Forskjellen mellom AGP og PCIe i den prisklassen er så og si ingenting. Forskjellen på det kortet du har og dette kortet vill blow your mind hehe..Er ikke noe problem med tilkobling til skjermen din. Overganger og alt du trenger følger med.. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Oki, er det vanskelig å montere og installere et slikt skjermkort...?? Har aldri gjort det før.. Regner med at det følger med en enkel bruksanvisning? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Oki, er det vanskelig å montere og installere et slikt skjermkort...?? Har aldri gjort det før.. Regner med at det følger med en enkel bruksanvisning? Det er en svært enkel affære..Kommer nok ikke til å være noe problem selv for noen som ikke har gjort det før..Følger med detaljert og fin bruksanvisning :!: ..Vel å merke husk å ha hvertfall en 350W strømforsyning.. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Da ble det et Gainward GeForce 6600 GT på meg... Fikk det i posten i dag Men under installasjonen fikk jeg noen problemer.. Det kom opp en melding om at installsjonen feilet. Så fikk jeg spørsmål om jeg ville avbryte eller fortsette. Det stod en advarsel om at hvis jeg fortsatte installasjonen kunne en alvorlig feil skje. "Enten nå eller en gang i fremtiden" Jeg avbrøt og forsøkte flere ganger, men fikk samme melding om hver gang. Tilslutt valgte jeg og fortsette, og installasjonen gikk greit, alt funker nå. (Og HL2 var jo som natt og dag...) Men nå lurer jeg selvfølgelig hva "den alvorlige feilen som kan skje en gang i fremtiden" er.... Noen som har peiling eller har fått lignende meldinger under installasjon av nytt skjermkort?? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Sikkert at driverene ikke var WHQL sertifiserte... Er ikke noe krise det... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hvis du har en så gammel pc, er nok psu'en din for dårlig til å dra et 6600gt kort Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En 300 W kvalitets strømforsyning og oppover Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 "så gammel pc"...?? Er jo bare 2 år.. Blir de avleggs så fort...?? Jeg har en strømforsyning på 350W, så det skulle vel holde. Lenke til kommentar
h0lg Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Grensen er på 350w, så det burde holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå