FosFat Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Har nettopp bestillt Sennheiser HD555, og er nå på jakt etter et lydkort innen 1000kr klassen som greier å yte disse fullt ut. Kriterier: - Skal ikke overstige 1000kr (alt innen 1100kr er akseptabelt) - Skal kunne yte Sennheiser HD555 fullt (ikke nødvendigvis _fullt_ ut, men slik at jeg kan dra nytte av de) - Har en viss lidenskap til Creative (dog ser selvfølgelig på eventuelle anbefalinger utenom Creative lydkort) Er ganske så grønn på lydkort, men har hørt mye fint om Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum PRO. Men selv her er jeg i tvil. Ser også at man finner selve Creative Audigy 2 ZS lydkortet uten den eksterne I/O boksen, noe som er mer gunstig for meg når jeg prioriterer god lyd framfor I/O-muligheter! Edit: Sitter pr. nå med et Creative SB Live! Mvh. FosFat Endret 26. januar 2005 av FosFat Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hvis du faktisk vil ha et lydkort og ikke et Creative-kort, så kan jeg anbefale M-Audio Audiophile 2496 til rundt 1015,- kr på www.procom.no. Du slipper EAX, dårlige onboard-effekter, dårlige convertere, dårlige drivere, og får faktisk et lydkort som fungerer og låter bra(!) (til den prisen), laget av folk som oppdaterer driverne oftere enn Creative-ansatte skifter sokker (iallfall før, nå er driverne veldig stabile). Edit: Skrivefeil Endret 26. januar 2005 av moskus Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Hvis du faktisk vil ha et lydkort og ikke et Creative-kort, så kan jeg anbefale M-Audio Audiophile 2496 til rundt 1015,- kr på www.procom.no. Du slipper EAX, dårlige onboard-effekter, dårlige convertere, dårlige drivere, og får faktisk et lydkort som fungerer og låter bra(!) (til den prisen), laget av folk som oppdaterer driverne oftere enn Creative-ansatte skifter sokker (iallfall før, nå er driverne veldig stabile). Edit: Skrivefeil Hva er de der digre kablene som stikker ut? Har du noen tester fra internett? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er: MIDI inn og ut, digital (coax) inn og ut, Reviews? Google er din venn! http://www.google.no/search?hl=no&q=%22M-a...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Anbefaler på det sterkeste Audiophile 2496 kortet! Bruker det selv og det fungerer perfekt både til spill, musikk etc... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Finnes flere tester av Audiophile rundt på nettet. Andre gode kort er Revolution fra samme produsent og de "dyre" korta fra Terratec. Konklusjonen i begge tilfeller er som nevnt over her at du "går glipp av" de fancy effektene men at lydkvaliteten rent lyttemessig er bedre en korta fra Creative. En god kandidat til mest for pengene i så henseende er Hercules GSF 4. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302420&view=detailed Mye av den samme innmaten som i Revolution men "simplere" miksefunksjoner med tanke på opptak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå