Moskus Skrevet 27. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2005 Kunsten å spille inn høyttalere er som følger: Bruk dem normalt! Indeed it is! Men selv om høyt volum gir raskere innspiling, så vil jeg ikke anbefale å sette nye høyttalere på full guffe, ettersom materialet kan få såkalte "strekk-skader". Se for deg at du trener på å komme ned i spagat. Du kan hoppe opp, strekke ut bena og satse på det beste når du lander, men det er vel ingen god løsning? Materialet bør mykes opp gradvis, slik at det lettere kan tåle større belastninger over tid. Lenke til kommentar
ols Skrevet 27. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2005 materialet kan få såkalte "strekk-skader"....Materialet bør mykes opp gradvis, slik at det lettere kan tåle større belastninger over tid. Unnskyld, men dette er latterlig. Det er som å si til en som har kjøpt ny sykkel at han må sykle sakte i begynnelsen, til gummien i dekkene er innkjørt. Selvfølgelig tåler nye høyttalere like mye (eller mer) enn gamle og velbrukte. Ny gummi er mer elastisk enn gammel. La oss komme ned på jorda. Inspilling bare tull. Bruk høyttaleren normalt. Hvi du fremdeles tviler, så legg merke til at du ALDRI vil finne en høyttaler instruksjonsbok som sier at du skal spille forsiktig i begynnelsen. Ideen med "innspilling" var opprinnelig å få bedre lyd, men selv det er høyst tvilsomt. It is all in your head. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Unnskyld, men dette er latterlig. Javel. La oss si det slik: Du lar være å spille inn høyttalerne dine. Så spiller jeg inn mine. Hører du ikke forskjellen, så ikke gjør det heller. Gummien som brukes er vanligvis stivere når høyttaleren er helt ny enn når den er brukt litt. Iallefall på dyrere høyttalere. En av grunnene til dette er at elementene ikke skal skades under transport. It is all in your head. Javel. Mitt argument mot dette (som noen har seriøse problemer med å takle) er (som sagt tidligere): Hører du det ikke, så ikke gjør det. Vi er uenige. La oss la det være med det. Jeg trenger ikke få deg til å spille inn dine høyttalere, men jeg vil anbefale det til andre som investerer i stereoanlegg. Endret 28. januar 2005 av moskus Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2005 Caddy Skrevet 26/01/2005 : 23:19 Snu høytalerkablene... Altså.. Koble dem omvendt av hvordan dem skal kobles... Deretter setter du høytalerene mot hverandre og spiller full gnu rundt 20 timer... Du vil ikke høre noen lyd så la dem stå over natten ca... Hva mener du med at du ikke vil høre lyd? Hvis du mener at to høyttalere i motfase satt mot hverandre ikke vil lage lyd, at de utlikner hverandre til stillhet, så er jo det i så fall et godt bilde på hvor høyst teoretisk denne tråden er... Jeg skal like å se den som på noe som helst vis klarer og skille et sett pc høyttalere som er innspilt vs ikke innspilt. Vanlig fornuftig bruk holder i massevis vil jeg påstå. Og spille så det vrenger/blaffrer er aldri sundt, og det er sikkert også en grei vane og få en viss temperatur før full belastning. Men selvfølgelig alle må jo få tro hva de vil.... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2005 Puhh! Nok en tråd om inspilling av høytalere med masse meninger... tråd1 tråd 2 tråd 3 tråd 4 tråd tråd tråd enda en trådbuhuu! Enda enNemmen! Enda en tråd forumet er utrolig rotete. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) det vanligste innspilings tiden er på 100 timer... med du kan spille helt vanlig bare ikke på full guffe i flere timer! Endret 28. januar 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Se der ja Luske Kudvig! Da var det nok å lese om saken. Nå har jeg ikke lest alle trådene, men det ser ut til og stort sett ende opp i at det finnes lite dokumentasjon som bekrefter skadene ved manglende innkjøring. Så det virker for meg i alle fall som det dreier seg mest om subjektive opplevelser og mange mer eller mindre gode teorier. I en tråd ble det til og med snakk om innkjøring av kablene..., hvor relevant er det i et pc anlegg tro..? (Hvis det var noe av trådene som viser tester som sier noe annet, blir jeg glad for en link.) Forøvrig er denne bilinnkjørings- sammenlikningen ikke særlig relevant, i en bilmotor handler det om metallflater i direkte kontakt med hverandre som skal slites til, jeg ser ikke helt sammenhengen her. Endret 28. januar 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå