r_slettebo Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Hvor lenge og hvordan bør jeg spille inn pc høytalarar?? Jeg har Logitech z-2300, fikk dem for 1 time siden... Lenke til kommentar
ols Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Moderne høytalere er laget av syntetiske som forandrer seg lite. Det foregår en stabilisering av plastmaterialer over tid. Du behøver ikke spille dem inn på noen spesiell måte. Det med inspilling hadde noe for seg med gammeldagse papirmembraner og slikt. Myten om inspilling har overlevet fordi ørene venner seg til høytalerne, og lyden etterhvert synes bedre. Man tror man har "spilt dem inn". At mange høytalere har blitt ødelagt av agressiv "innspilling" hører også med til historien. Jeg gjorde denne tabben selv da jeg var ung og uerfaren. Bare bruk dem helt almindelig, det er mitt råd! Lenke til kommentar
r_slettebo Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 sikker på dette? jeg vil ikke risikere å ødelegge dem... Lenke til kommentar
petersv Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Er kun med dyrere Hi-fi at det er snakk om innspillingstid. Du vil neppe klare å overbelaste høyttalerene med den forsterkeren som de drives av. Lenke til kommentar
r_slettebo Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 hvorfor må jeg ikke spille di inn, når di sa eg måtte d? Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 hvem de? Lenke til kommentar
r_slettebo Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 der eg kjøpte di... Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg kjørte mine på moderat volum i en uke etter jeg fikk de (altså ikke over 50% på hverken sub eller høyttalere). Har ennå ikke vært oppe på fullt volum (1mnd etter). Bedre føre var! Lenke til kommentar
r_slettebo Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 keffor vente du så lenge, det e jo bare domt det vel? du skal spille di inn 24 timer har jeg lært og hørt Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 hvorfor må jeg ikke spille di inn, når di sa eg måtte d? det er sånn selgere gjør... vil at produktet skal virke ekstra proft Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 keffor vente du så lenge, det e jo bare domt det vel? du skal spille di inn 24 timer har jeg lært og hørt Jeg har hørt at det optimale er 100 timer med lav radio-skurring. Lenke til kommentar
r_slettebo Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 har ikke hørt det av selgere, har hørt det av andre brukere.... er du ennå sikker på at jeg ikke trenger å spille di inn..? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har de Logitech Z-680 høytalerne har lest på en drøss med forumer at man skal ta det litt med ro i begynnelsen før man senere kjører på full guffe Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 har ikke hørt det av selgere, har hørt det av andre brukere.... er du ennå sikker på at jeg ikke trenger å spille di inn..? du skrev nettopp at du fikk høre det der du kjøpte dem... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Det er kun på dyrere høyttalere det er nødvendig med innspilling, dog veldig få pc-høyttalere som trenger det! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 For å være sikker kan du jo ta det rolig til å begynne med i en uke eller to framover. For hver dag kan du guffe på litt mer. Dog, jeg tviler inspilling er noe som omfatter PC-høytelere. Eneste kanskje subwooferen som kan ha noe nytte av inspilling siden den er det største ellementet samt det som får røffest behandlig. Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Inspilling av pc høytalere er bare tull har ikkje noen skikkelige membraner. Bare ikke spill for høyt før du har spillt noen minutt når høytalerne er kalde. Det gjelder vel alle høytalere hvertfall mine mirage høytalere som gir mye bedre lyd etter en 5 minutters oppvarming enn hvis eg bare kjører på med en gang. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Snu høytalerkablene... Altså.. Koble dem omvendt av hvordan dem skal kobles... Deretter setter du høytalerene mot hverandre og spiller full gnu rundt 20 timer... Du vil ikke høre noen lyd så la dem stå over natten ca... Edit: Så nå at det var pc høytalere det var snakk om, da er det ikke no vits med innspilling... *lære meg å lese* Endret 26. januar 2005 av Caddy Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2005 Det med inspilling hadde noe for seg med gammeldagse papirmembraner og slikt. Myten om inspilling har overlevet fordi ørene venner seg til høytalerne, og lyden etterhvert synes bedre. Man tror man har "spilt dem inn". Uhm... javel? Men seriøst: Vanlige høyttalere bør spilles inn, da de vil låte bedre og tåle belastning bedre. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 27. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Det er utrolig mye rart som sies når det gjelder innspilling av høyttalere. 90% av innleggene i denne tråden er svada eller myter. Som Moskus sier, bør/skal vanlige høyttalere spilles inn. Kunsten å spille inn høyttalere er som følger: Bruk dem normalt! Ikke vær redd for å spille høyt, det er ikke farlig så lenge ikke elementet bunner ut eller du hører at høyttaleren vrenger. Formålet med å spille inn høyttalere er å myke opp senterringen og opphenget til membranet, og dette gjøres raskest med store utslag, dvs høyt volum. Endret 27. januar 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå