Gå til innhold

hjelp til innspilling av høytalare?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moderne høytalere er laget av syntetiske som forandrer seg lite. Det foregår en stabilisering av plastmaterialer over tid. Du behøver ikke spille dem inn på noen spesiell måte.

Det med inspilling hadde noe for seg med gammeldagse papirmembraner og slikt. Myten om inspilling har overlevet fordi ørene venner seg til høytalerne, og lyden etterhvert synes bedre. Man tror man har "spilt dem inn".

At mange høytalere har blitt ødelagt av agressiv "innspilling" hører også med til historien. Jeg gjorde denne tabben selv da jeg var ung og uerfaren.

Bare bruk dem helt almindelig, det er mitt råd!

Lenke til kommentar

For å være sikker kan du jo ta det rolig til å begynne med i en uke eller to framover. For hver dag kan du guffe på litt mer.

Dog, jeg tviler inspilling er noe som omfatter PC-høytelere. Eneste kanskje subwooferen som kan ha noe nytte av inspilling siden den er det største ellementet samt det som får røffest behandlig.

Lenke til kommentar

Inspilling av pc høytalere er bare tull har ikkje noen skikkelige membraner. Bare ikke spill for høyt før du har spillt noen minutt når høytalerne er kalde. Det gjelder vel alle høytalere hvertfall mine mirage høytalere som gir mye bedre lyd etter en 5 minutters oppvarming enn hvis eg bare kjører på med en gang. ;)

Lenke til kommentar

Snu høytalerkablene... Altså.. Koble dem omvendt av hvordan dem skal kobles...

Deretter setter du høytalerene mot hverandre og spiller full gnu rundt 20 timer...

Du vil ikke høre noen lyd så la dem stå over natten ca...

Edit:

Så nå at det var pc høytalere det var snakk om, da er det ikke no vits med innspilling... :p

*lære meg å lese*

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Det med inspilling hadde noe for seg med gammeldagse papirmembraner og slikt. Myten om inspilling har overlevet fordi ørene venner seg til høytalerne, og lyden etterhvert synes bedre. Man tror man har "spilt dem inn".

Uhm... javel?

Men seriøst:

Vanlige høyttalere bør spilles inn, da de vil låte bedre og tåle belastning bedre.

Lenke til kommentar

Det er utrolig mye rart som sies når det gjelder innspilling av høyttalere. 90% av innleggene i denne tråden er svada eller myter. Som Moskus sier, bør/skal vanlige høyttalere spilles inn.

Kunsten å spille inn høyttalere er som følger: Bruk dem normalt! Ikke vær redd for å spille høyt, det er ikke farlig så lenge ikke elementet bunner ut eller du hører at høyttaleren vrenger. Formålet med å spille inn høyttalere er å myke opp senterringen og opphenget til membranet, og dette gjøres raskest med store utslag, dvs høyt volum.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...