storbonden Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg var inne på worklogs og kom over et slikt drage prosjekt, hvor plexien var blitt "våtpusset" for å få til en "tåkete", "duggete" eller som folk i nær området ville sagt "ny p*lt" effekt.. Håper noen kan forklare meg dette? Pusser man bare med våt papir eller? Beklager viss dette ikke var rett plass Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du trenger slipepapir som er beregnet på "våtpussing". Selges hos biltema og alle bilrekvisita forhandlere. Lenke til kommentar
storbonden Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 greit nok, men hva er våtpussing? bare noe man kaller det papiret?? eller skal man pusse mens plexien er vått? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 greit nok, men hva er våtpussing? bare noe man kaller det papiret?? eller skal man pusse mens plexien er vått? Som ordet henviser til så pusser man med vått papir. Dvs man dypper det i vann og passer på at papir og underlag alltid er vått mens man pusser. Dette er vanlig pussemåte f.els før lakkering på metall. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Våtslipepapir blir brugt for å få ganske plane og blanke overflater. Jeg legger ved en link om plansliping, så er det lettere å fostå http://overklokking.no/guides/plansliping/index2.html Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 våtsliping er akkruat det det høres ut som. du kjøper våtslipingspapir, klæsjer på litt vann og pusser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Våtsliping kan du pusse mye lenger på samme overflate og få en finere finish enn tørrslippe. Lakkere tørrsliper først flatene, deretter våtslipper de den for å få den siste finishen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå