aurstad Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 heisann Jeg er i full gang med å utvikle en klubb side for amcar klubben jeg er formann i. Vi har hatt en hjemmeside tidligere, men denne er alt for utdatert og jeg vil ha noe nytt. Jeg har brukt en template jeg fant på nettet og modifisert i stor grad og laget et nytt design som dere kan se her. -> http://home.broadpark.no/~kkau/cc/ Jeg er rimelig fornøyd med denne, selv om endel står igjen enda. Logo osv skal forbedres, samt font på meny. (andre tips mottas med takk) MEN dette er ikke det viktigste, jeg vil prøve å få et godt php-basert mekanikk i bakgrunnen. Det er flere funksjonaliteter jeg ønsker, som jeg har forstått det så er det flere gratis ferdiglagde php-sider som man kanskje kan bruke som f.eks php-nuke som kan gi meg de funksjonene jeg ønsker. Det jeg lurer på er dette: Hvor vanskelig er det å integrere et design inn i f.eks php-nuke? Jeg har grei oversikt over html og endel annen programmering (java, vb, asp) Har ikke brukt php noe mye. Er det andre ferdiglagde php-sider enn php-nuke som er bedre? Dette er funksjonene jeg ønsker: Artikler som kan legges inn, gjerne av en spesifisert gruppe brukere. Et lite forum Gjestebok Innlogging for medlemmer, som får tilgang til sider som bare de kan se. (dette kan kanskje gjøres enklest gjennom forumet) Tilslutt så ønsker jeg anbefalinger til sted hvor jeg kan kjøpe serverplass / domene for en billig penge. Har hørt at servetheworld skal være bra. Stemmer dette? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har hørte at mambo vistnok skal være bra. Du finner mange portal-systemer på f.eks www.hotscripts.com. Jeg vil ihvertfall ikke anbefale deg å bruke php-nuke, da er det omtrent like greit å bruke ingen ting. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Mambo er et greit system, men det er en del å sette seg inn i, du kan laste det ner og du finner info på: http://www.mamboserver.com Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Angående webhosting og domene anbefaler jeg domeneshop.no. Har ikke hatt noe problemer med dem, og prisene er ganske greie også. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det blir fort dyrt med mysql hos domeneshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå