Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

GSM/GPRS modem i PCMCIA

Anbefalte innlegg

Finner ingen slike i prisguiden - mulig jeg er blind. Kan noen hjelpe å finne to rimelige slike kort?

Det ene må kunne brukes med Mac OS X, det andre med windows 2k.

(Skal altså brukes for å koble laptop til nett via GPRS, uten å være avhengig av mobiltelefonen.)

edit: leif i emne

Endret av petterg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker hvertfall som en rimelig løsning for windows maskina.... Mangler bare å finne noe som støtter mac da...

Skulle tro det er noen i linux miljøene rundt om som har utviklet noen drivere. OSX er jo en linux kloning så da kan det vel tenkes å være noen kort som lar seg bruke på OSX?

Lenke til kommentar

skal du bruke pcen og macen hver for seg, eller kommer du til å ha begge med deg hele tiden? for da kan du jo dele internett fra den ene

:whistle:

EDIT: byttet ut pcene med pcen og macen, så blir det ikke noen ekstra diskusjon ut av dettte

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar

De skal delvis på samtidig, men ikke på samme sted. (Den ene blir ofte stående på kontoret (WLAN) mens den andre blir med på tur (GPRS), og omvendt)

Slo meg plutselig for mac'n kan det jo bli billigere å kjøpe en ekstra mobiltlf med bluetooth som kan ligge fast i bæreveska og fungere som modem. Skal ikke se bort fra at den også skulle kunne fungere som reservetelefon!

Dumt det ikke er bluetooth på pc'n.

Et kort til mac'n er å foretrekke, men ekstra telefon fungerer hvertfall som en nødløsning

Lenke til kommentar

da måtte jeg også hatt et usb -> serial adapter. Det koster jo også endel + gir ekstra dings å drasse på.

Poenget her var å slippe å koble noe til/fra laptopene, og slippe å dra på flere 'dingser'. PCMCIA kort kan stappes inn, og slippe tenke mer på den.

(Har funnet crack til alle programmer nå, så jeg slipper å drasse på usb -> mactastatur adapter og diverse dongler.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...