Athor the Mighty Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Lurte på hvilke fordeler det er ved valg av stor pumpe. At vannet går fortere gjennom blokken er greit nok, men vannet går også fortere gjennom radiator. Noen forskjell blir det, men er det merkbart? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 06:36, Athor the Mighty skrev:Lurte på hvilke fordeler det er ved valg av stor pumpe. At vannet går fortere gjennom blokken er greit nok, men vannet går også fortere gjennom radiator. Noen forskjell blir det, men er det merkbart? En pumpe som klarer og pumpe mer kan man også ha flerre blokker uten at det er fare for at den stopper (Ikke klarer og pumpe vannet gjennom. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Sjekk ut en av trådene Skrue hadde om det emnet. Etter det jeg husker pumpa maxijet saken hans 90 liter/minuttet, i reklamen står det 1340 liter/min. (Skjønner jo at det er uoppnåelig) Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Om du kunde hitta en pump som kunde pumpa över tolvhundra liter i MINUTEN så kan du glömma att ha den i pc:n, det är ju rena brandslangen!!! Om du tänker dig att du fyller ett badkar, det tar kanske 6-10 minuter och ett badkar är normalt 600-800 liter..... Tolvhundra liter i TIMMAN är lite skillnad... Det är beräknat UTAN motstånd, så rent tekniskt är det omöjligt att bibehålla 1250 Liter i timman med kopplingar, vattenblock, radiator o allt. Så om du kan få 500 liter i timman effektivt så ska man nog vara glad. Eller var det en typo? MVH Marcus Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Man kan jo spørre deg om hvor stort trykk man egentlig har behov for også. Jeg har en UP500 som kjøler ned to PC'er. På den ene PC'en har jeg en Danger Den Maze 2 og på den andre Maze 1C. Systemet går gjennom en BlackIce extreme. Totalt vil jeg tippe slangelengdene er ca 5 meter, med en høydeforskjell på maks 50cm. Aquabee'n har ingen problemer med å kjøre gjennom dette. Tror faktisk jeg skal prøve å måle det faktiske trykket en dag. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 10:11, thomasr skrev:Sjekk ut en av trådene Skrue hadde om det emnet. Etter det jeg husker pumpa maxijet saken hans 90 liter/minuttet, i reklamen står det 1340 liter/min. (Skjønner jo at det er uoppnåelig) Hm, må korrigere deg litt der! Tallene gjelder PR.TIME, og de 90 literne som gikk gjennom systemet var etter at jeg hadde montert en restriktor i tilførselsslangen. Og tiltross for den lave flowen gjennom systemet, var det knapt målbar forskjell på temperaturene. Uten restriktor mener jeg å huske at vannmengden lå rundt 4-5oo ltr/t. Maxi-Jetpumpa leverer forøvrig fritt ca 1100ltr/t. Så min konklusjon er i allefall at det ikke finnes spesielle fordeler med en stor pumpe i et normalt kjølesystem, og en ulempe i verste fall, er mere støy! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Var visst en liten trykkleif inne i bildet der, mente liter/time :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå