RBW Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Samsung produserer XDR-minne Samsung har startet opp masseproduksjon av det som kan vise seg å bli fremtidens minne. I første omgang er det snakk om minnebrikker på 256 Mbit. Les artikkelen her Lenke til kommentar
slettet Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Megabit? Eller Megabyte? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Så dette er "fremtiden" ? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Megabit? Eller Megabyte? Megabit. Minnebrikker (chip-er) måles i Megabit, mens kapasiteten til moduler oppgis i Megabyte. Modul vs brikke. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Megabit? Eller Megabyte? Jeg lurer også på det, men siden det stod minnebrikker betyr vel det at det blir minnemoduler med 256MB(enkeltsidete) og 512MB(dobbeltsidede), dvs 8 minnebrikker pr side. Men dette er bare gjetting fra meg EDIT: Ser noen svarte før meg, men det ser ut som jeg ikke tok så feil EDIT2: bortsett fra at jeg rotet med brikke og modul Endret 26. januar 2005 av bOMS Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Og her ser vi hva Rambus holder på med. Noen påsto at Rambus utelukkende baserte seg på saksøking. Det ser vi nå er helt feil. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Var faktisk innom rambus for noen timer siden og leste litt mer om teknologien bak xdr, men det er noen ting jeg savner og lurer på om det er noen her som har litt peiling? Hva blir ca latency på disse brikkene? Effektforbruk? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Satt selv med p4 1,4 her for ca 1 år siden med rambusminne. Bygde ny pc her med abit 3max og pentium 2,8 og 1024 ddr minne . Fant fort ut denne nye pc hvar jo ikke raskere en gammel så jeg tror rambus er på framm marsj med noe stort. angrer på at jeg solgte gammel pc. NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem . Dem kommer bære sterkere nå en noen gang tidliger hehe Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem . Hvis de bare ikke tok blodpris for teknologien sin så. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Så meget spennende ut! Hvis det viser seg være bra til en god penge, er det jo låv å håpe på støtte fra Athlon64..? EDIT: La til en "ut"... Endret 26. januar 2005 av MixMaster Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Prisen er det er det ikke noe og si på da. Du får hva du betaler for slik som alt anet her. Se bare på hva folk legger i alt dem ikke har så mye nytte av ja da kan man jo prate om pris og nytteverdi her. Håper rambus kommer tilbake og det blir nye hoved kort som er laga til disse rambus minna så vi kan nyte godt av rambus teknologi Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem . Hvis de bare ikke tok blodpris for teknologien sin så. Tja dagens DDR priser er nå ikke så lave de heller, rambus sine priser hadde vel sikkert sunket de også om det var blitt sikkelig fart i salget . Vi ser i dag at DDR2 er dyrt, men dette vil nok endre seg den dagen AMD også tar dette i bruk fordi da tør flere satse på disse og konkuransen blir større, så her er det bare at amd får ræva i gir,for dette vil komme før eller siden uansett Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Ikke nødvendigvis. Jeg tror det ville vært lurt for AMD å gå rett over på GDDR3 eller XDR. Mest fordi den høye latencyen ikke tjener AMD64-cpuer noe særlig. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg så dette på theinq tidligere i dag. Det er veldig lovende at produksjonen er så høy allerede. Jeg tror vi får se dette først på skjermkort når det gjelder PC-markedet. Her trengs det nemlig mindre brikker enn for systemminne, og skjermkort-produsenter er villige til å betale mer for det. Her kan det bli en aldri så liten revolusjon i minnebåndbredde... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 AMD får jo støtte for DDR-II, men dette blir da kun i "Dragonfly". Som antageligvis ikke vil finne veien til desktop/HTPC den nærmeste tiden, om i hele tatt. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem . Hvis de bare ikke tok blodpris for teknologien sin så. Prisen settes av markedet og minneprodusenten. Rambus selger kun teknologien, og krever en lisenskostnad (typisk rundt 1%) fra produsenten. Ergo, Rambus styrer ikke prisen. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Prisen settes av markedet og minneprodusenten. Rambus selger kun teknologien, og krever en lisenskostnad (typisk rundt 1%) fra produsenten. Ergo, Rambus styrer ikke prisen. Jeg snakker om den gang Rambus minne var eneste alternativ for Intel-prosessorer, sånn cirka 3-4 år siden. Den gang tok de en skyhøy lisenskostnad (eller ettellerannet), som førte til at Rambus minne ble forferdelig dyrt. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Prisen settes av markedet og minneprodusenten. Rambus selger kun teknologien, og krever en lisenskostnad (typisk rundt 1%) fra produsenten. Ergo, Rambus styrer ikke prisen. Jeg snakker om den gang Rambus minne var eneste alternativ for Intel-prosessorer, sånn cirka 3-4 år siden. Den gang tok de en skyhøy lisenskostnad (eller ettellerannet), som førte til at Rambus minne ble forferdelig dyrt. Det beste var at de ville innkassere lisenspenger på SD-RAM som de overhodet ikke hadde rettigheter til, de tapte så det sang i retten også da, men det var mye mas en stund. De har god teknologi men en forferdelig forretningsmoral. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det ser vel ut som Rambus hadde rettigheter til en del teknologier til SD-Ram http://www.weckstrom.com/index.php?itemid=232 Får håpe de klarer å få brikkene såpass billige at det går an å få dem solgt denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå