Guffen- Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er det mulig å koble en ekstern DVD-brenner til et trådløst nettverk? Ønsker at denne skal stå i stua og kobles i trådløst nettverk med pc som står i et annet rom. Med ekstern DVD-brenner mener jeg ikke av den stasjonære typen, men en sånn liten sak med USB tilkobling - som gjerne brukes sammen med bærbar pc. Har kikka på trådløs printserver, som kommer med USB porter. Vil dette fungere? Må innrømme at det virker lite sannsynlig at dette er mulig. Med å koble til mus/tastatur i tillegg, vil man jo eliminere behovet for en HTPC. Trådløs overføring av bilde og lyd er jo godt etablert allerede. Får greie løsninger på dette hos clas'ern. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Må berre spørre ... koffer vil du ha brenneren i stua ... skal du brenne så må du jo ha tilgang til PC !!! Da kan du kanskje gå for ein HTPC ? Ein ting som eg har etterlengta er å kunne få ein Kiss DVD speler med Brennemuligheter også ... Har ein Kiss Dp-500 som er nettverk på skulle gjerne hatt ein slik http://www.kiss-technology.com/?p=558&v=users med dvd-brenner .... Lenke til kommentar
Guffen- Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Tja, grunnen er vel at brenner ikke koster no særlig mer enn spiller. Ser ikke poenget i å ikke kjøpe brenner når det er så og si lik pris. Formålet er å kunne spille av dvd'er, og dermed unngå å ha behov for en HTPC. Jeg har en trådløs USB adapter fra før. Hadde det finnes en boks som jeg kunne koblet til denne adapteren og en USB-hub med trådløst tastatur/mus, fjernkontroll, bluetooth adapter og kortleser (f.eks) - ville jo dette, i mine øyne, være en MYE bedre løsning enn en HTPC. Finnes min boks? Eventuelt droppe den trådløse USB-adapteren om det finnes en variant trådløs printserver som kan fungere til dette formålet. Elkjøp og sånne bruker jo ordet "Multimedie-PC" mye. Hvis løsningen nevnt over fungerer, vil dette få en ny dimensjon for min del ihvertfall Edit: Kom til å tenke på en ting til. Det kan vel ikke være så enkelt som å kjøpe en USB-hub, koble til trådløs USB adapter samt andre ønskede USB enheter? Dette virker litt for enkelt. Uff, har lite peiling på dette her.. Noen som kan hjelpe? Endret 26. januar 2005 av Guffen- Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det finnes trådløse router med USB som tar disker, cd, dvd og printere og deler dette i nettverket. Men de er ganske kostbare, ligger vel på rundt 1000 lappen i Norge. Så hvor mye vits det er vet jeg ikke Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet ikke om det er mulig, men med tanke på alle mulighetene man har med f. eks Asus WL500G, så ville jeg spurt noen på dette forumet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Masse unødvendig tull om kostnader er fjernet. Lenke til kommentar
Guffen- Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Takk for tilbakemeldinger! Kikka litt på Asus WL-500G. Ser ut som det skal gå greit å koble dvd spiller/brenner til denne via USB, og dele på trådløst nettverk. Problemet er at det vil bli via FTP-server, og ikke som en egen stasjon på PC'n. Noen "bokser" som kan fikse dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå