goggys Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Vel, jeg tviler på at de som boikotter kommer til å bli nedsatt i orden og oppførsel. Synes Kristin clemet har vært litt skarp i utalelsene sine. Jeg vil tro at det er opp til den enkelte skole å avgjøre om de skal sette ned elevene eller ikke. Sånn som det er på min skole nå i alle fall er at du får en veldig svak annmerkning for å ikke ha deltatt på prøven. Den anmerkningen teller ikke mer enn forsentkomming til en time. Men det er ikke sikkert at det er slik på alle skoler da. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det blir mye tull med nasjonale prøver, men jeg boikotter dem ikke selvfølgelig, jeg vil jo være med å øke snittet, slik at ikke min mor får en dårligere pris når hun skal selge huset sitt (ingen vil vel bo ved en "taper"-skole). Det er endel tull med systemet også, f.eks; norskprøve-resultatet fra i fjor, som ble lagt ut på internett var temmelig feil. Det sto at Stalsberg bare hadde 22 poeng, men egentlig var det 44, dette var ikke reversibelt, så folk som leser resultatene vil tro at skolen min suger i norsk. Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Jeg skal ikke boikotte, men det er utelukkende fordi jeg vil få nedsatt karakterer hvis jeg gjør det. Man får jo selvsagt ikkje nedsatt karakteran!! Det einaste nasjonale prøva gjør er å henge ut forskjellie skoler med dåligere gjennomsnitt! Hele skolen min skal boikotte.. :!: Endret 26. januar 2005 av Dracon il'Vec Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg skal ikke boikotte, men det er utelukkende fordi jeg vil få nedsatt karakterer hvis jeg gjør det. Man får jo selvsagt ikkje nedsatt karakteran!! Det einaste nasjonale prøva gjør er å henge ut forskjellie skoler med dåligere gjennomsnitt! Men den teller som en vanlig prøve, og du kan risikere lavere karakter hvis du f.eks vipper mellom to karakterer, eller dere ikke har så mange andre prøver i faget i år. Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg skal ikke boikotte, men det er utelukkende fordi jeg vil få nedsatt karakterer hvis jeg gjør det. Man får jo selvsagt ikkje nedsatt karakteran!! Det einaste nasjonale prøva gjør er å henge ut forskjellie skoler med dåligere gjennomsnitt! Men den teller som en vanlig prøve, og du kan risikere lavere karakter hvis du f.eks vipper mellom to karakterer, eller dere ikke har så mange andre prøver i faget i år. Lærerne våre sier at det ikke berører karakterene våre. Så det så. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg skjønner ikke at man kan sette ned ordenskarakteren om man ikke tar prøven. Greit nok hvis man ikke møter, men om du leverer en hvilken som helst annen prøve blank, får du bare dårligere karakter i det faget. Det går ikke ut over ordenskarakteren på noe måte. Hvorfor skal denne prøven være så anderledes? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg skal ikke boikotte, men det er utelukkende fordi jeg vil få nedsatt karakterer hvis jeg gjør det. Man får jo selvsagt ikkje nedsatt karakteran!! Det einaste nasjonale prøva gjør er å henge ut forskjellie skoler med dåligere gjennomsnitt! Men den teller som en vanlig prøve, og du kan risikere lavere karakter hvis du f.eks vipper mellom to karakterer, eller dere ikke har så mange andre prøver i faget i år. Lærerne våre sier at det ikke berører karakterene våre. Så det så. Det er opp til skolen og bestemme, så det kan hende. Det går ikke ut over ordenskarakteren på noe måte. Noen skoler gir anmerknigner for å lever blankt, hvis du ikke engang har forsøkt. Lenke til kommentar
clario Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg går vgs og hadde tenkt å levere blankt/skulke , men læreren vår trua oss med nedsatt orden og ja kanskje det ville gå utover norsk karakter . Jeg er 100% imot den dritten , "tilpasset læring" får jeg høre når jeg sier det, læren kan for pokker kopiere opp samme dritten, uten å sende det til "skumleporten.no" Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Skjønner ikke hvorfor folk blir helt bananas på grunn av en eller to enkle prøver? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Skjønner ikke hvorfor folk blir helt bananas på grunn av en eller to enkle prøver? Enig, men selvsagt vil ikke norske elever ha prøver.. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er ikke 1 eller 2. Norsk lesing Norsk skriving Engelsk lesing Engelsk skriving Matematikk Men jeg syter ikke likevel. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er ikke 1 eller 2. Norsk lesing Norsk skriving Engelsk lesing Engelsk skriving Matematikk Men jeg syter ikke likevel. Jeg vet det, men det går under betegnelsen "ett par" spør du meg, er jo ikke noen vanskelige prøver heller.. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det einaste nasjonale prøva gjør er å henge ut forskjellie skoler med dåligere gjennomsnitt! Pff. Prøvene gir et bilde på hva elevene er gode/dårlige i, sånn at man får vite hva som bør forbedres. De som boikotter har sinnssykt dårlige argumenter, ofte ingen. De boikotter fordi de blir fortalt at de skal gjøre det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 De som boikotter har sinnssykt dårlige argumenter, ofte ingen. De boikotter fordi de blir fortalt at de skal gjøre det. Eller fordi en fridag høres fristende ut.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 De som boikotter har sinnssykt dårlige argumenter, ofte ingen. De boikotter fordi de blir fortalt at de skal gjøre det. Eller fordi en fridag høres fristende ut.. Dere har begge rett. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 jeg blir kasta ut hjemmefra vis jeg boikotter så jeg har vel ikke noe valg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jeg blir kasta ut hjemmefra vis jeg boikotter så jeg har vel ikke noe valg For det blir ikke jeg? Fornuftig foreldre! Lenke til kommentar
kevral Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jeg blir kasta ut hjemmefra vis jeg boikotter så jeg har vel ikke noe valg Du har alltid et valg; spørsmålet er hvor mye du er villig til å ofre for prinsippene dine. Eller var du bare ute etter å skaffe deg god samvittighet for å ta deg en fridag? Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 nei men men...men betyr ikke at Clemet er en sau fordet IQ SPERREDAMEN CLEMET hahah Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 neimen men...men betyr ikke at Clemet er en sau fordet IQ SPERREDAMEN CLEMET hahah Clemet har høyere utdannelse enn deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg