Gå til innhold

hvor mange boikotter den nasjonale prøven i morra?

Anbefalte innlegg

jeg lurte på hvor mange som kommer til å boikotte den nasjonale prøven i morra?.. og de neste som kommer?

jeg er hvertfall EN av de som skal det.

Kristin Klemmet kan dra å henge seg sjøl! :thumbup:

hu trur det hjelper å skremme oss elever ved å true med å sette ned oppførsel/ordenskarakterer hviss vi ikke tar prøven :nei: OMG sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke boikotte, men det er utelukkende fordi jeg vil få nedsatt karakterer hvis jeg gjør det.

Jeg er for nasjonale prøver, men ikke i den formen de har nå. Nå blir elever kun testet i norsk, matte og engelsk, om hvis man har en dårlig dag, ja da får du et dårlig resultat. Ingen skal kommer her og fortelle meg hvor god jeg er i et av de fagene, når jeg vet at jeg egentlig er bedre.

Å være god på skolen er jo så enormt mye mer enn å være flink i disse tre fagene, så jeg synes at enten skal man testes ordentlig, eller så er det bare å droppe det.

En slik "halvveis-ordning" som praksiseres i dag er helt patetisk.

Kristin Clemet sier at alle som boikotter prøvene vil få nedsatt standpunktkarakterer, og dermed kanskje ikke komme inn på den videregående skolen man vil.

Hun lar ingen elever fortelle henne om hva de mener om nasjonale prøver, så dette virker på meg som et slaks diktatur. Alle som forsøker å si noe i mot henne, vil få nedsatt karakterer, og dermed kanskje ikke få den jobben de håper på.

Skolene bruker også enormt mye tid på disse nasjonale prøvene, tid som kunne vært brukt til mye annet.

Forøvrig så er det helt idiotisk av Kristin Clemet å tro at vi skal få gode resultater, når de aller fleste skoler i landet sliter med enorme pengeproblemer.

For eksempel på min egen skole, hvor 2-3 må dele på hver bok. Jeg går på en ny og flott skole, men det hjelper lite når det ikke finnes penger til skolemateriell.

Hun bruker jo også det at Finland er mye bedre enn Norge i Naturfag som eksempel, men hvorfor er de så mye bedre? Jo, det er fordi de har dobbelt så mye naturfag på skolen. Selvfølgelig lærer man mer da.

Jeg synes det er på tide at hun og de andre politikerne kan ta selvkritikk for at skolene i Norge ikke får spesielt gode resultater, det hjelper ikke å skylde på oss elever og på skolens ledelse. Jeg har fortsatt til gode å se en høyrepolitiker si at opplegget kanskje kunne vært gjort annerledes.

Jeg reagerer også sterkt på offentliggjøringen av testresultatene, jeg kan ikke se et eneste godt argument for å gjøre dette. Hvis skolene vil vite hvordan de står i forhold til landsgjennomsnittet, ja da kan de få vite det. Men å publisere de enkeltes klassenes resultater på nettet, slik at alle kan få tilgang på informasjonen? Det er rett og slett helt hårreisende.

Det er noe som heter personvern!

Endret av @kd
Lenke til kommentar

hun bare DRITER SEG UT!...

hva feiler det damer og måten de tar jobber på a?....går bare til HÆTLVETTE uansett( sorry språkbruken)

ta feks Kron Devold da....når hu kom inn som forsvarsjef så gikk jo forsvaret i dass!...og se på Clemmet eller hva F*** hu heter.

nå går skolessytemer i dass og allt blir bare rot!

Clemmet er å forblir en real B*****ch!

tåler ikke folk som trur de kan klare å oppnå noe når de er TOTAL FCKED UP!

Endret av Master Casemod
Lenke til kommentar

Jeg reagerer også sterkt på offentliggjøringen av testresultatene, jeg kan ikke se et eneste godt argument for å gjøre dette. Hvis skolene vil vite hvordan de står i forhold til landsgjennomsnittet, ja da kan de få vite det. Men å publisere de enkeltes klassenes resultater på nettet, slik at alle kan få tilgang på informasjonen? Det er rett og slett helt hårreisende.

Det er noe som heter personvern!

Enkeltpersoner vil ikke bli hengt ut, så personvernet er ivaretatt.

I et åpen demokratisk samfunn så skal informasjon være fri og tilgjengelig. Vi har krav på denne informasjonen for å holde oss oppdatert på hva som skjer. Skjuling av informasjon tilhører ikke-demokratiske system, og det er skjuling av informasjon som skal begrunnes, og begrunnes godt!

Etter min mening er denne protestaksjonen bare syting og klaging uten noen egentlig god grunn.

Lenke til kommentar

okok!...

jeg har all grunn til det ass

vettu hva...Clemmet er å forblir en hurpe!..

hun kan gå å henge seg sjøl!

skolen min ser ut som et HØL PGA hore-clemet!

SKAL GI DEG ET JÆVLA GODT TIPS CLEMET. PANSJONER DEG FØR DET ER FOR SENT! :thumbup:

Endret av Master Casemod
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke boikotte prøven i morgen, det fordi jeg ikke boikotter noe fordi "alle andre" gjør det, ergo fordi jeg ikke syntes prøvene er så ille.

å? er du FOR prøven? eller tar jeg feil?

Hvis du leser i den tråden vi allerede har om temaet vil du se at han er for prøven.

Lenke til kommentar

Helt enig med @kd!

Jeg boikotter heller ikke, men det er bare på grunn av karakterer..

Ang. naturfag og matte så kan vi jo bytte ut "unyttige" fag som nynorsk/bokmål (for de som ikke bruker det) og begrense KREL timenen litt! Nå har vi 3 KREL timer i uka, like mange som vi har av naturfag.

Må legge til at vi har har 2 ufaglærte lærere og ingen av lærerne våre jobber mer enn 50% for tiden. Klassa mi har vært ekstremt uheldig med akkurat det der.. (kanskje det er vi som sliter dem ut? :p)

Lenke til kommentar
hu trur det hjelper å skremme oss elever ved å true med å sette ned oppførsel/ordenskarakterer hviss vi ikke tar prøven :nei: OMG sier jeg bare.

Er det Kristin Clemet som setter deg ned i oppførsel/orden dersom du ikke møter opp på prøven ? Nei, det er skolen, og det er normalt å gjøre dersom en elev ikke er tilstedeværende. Skal du ikke ta prøven får du finne deg i å måtte sitte på skolen i tre timer uten å gjøre noe, eller, du kan skulke og ta konsekvensene av det.

Lenke til kommentar

I et åpen demokratisk samfunn så skal informasjon være fri og tilgjengelig. Vi har krav på denne informasjonen for å holde oss oppdatert på hva som skjer. Skjuling av informasjon tilhører ikke-demokratiske system, og det er skjuling av informasjon som skal begrunnes, og begrunnes godt!

Etter min mening er denne protestaksjonen bare syting og klaging uten noen egentlig god grunn.

Nå må du huske på at denne informasjonen kan misbrukes, f. eks. av media, som henger ut de skolene som får dårligst resultat. Det blir skapt et større klasseskille, og elever som går på en skole som enten befinner seg høyt oppe eller langt nede i forhold til landsgjennomsnittet risikerer å bli mobbet. Har selv sett flere eksempler på dette.

Forøvrig vil jeg minne dere andre på at personhets ikke godtas på dette forumet, selv om det er Clemet som blir hetset.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Nå må du huske på at denne informasjonen kan misbrukes, f. eks. av media, som henger ut de skolene som får dårligst resultat. Det blir skapt et større klasseskille, og elever som går på en skole som enten befinner seg høyt oppe eller langt nede i forhold til landsgjennomsnittet risikerer å bli mobbet. Har selv sett flere eksempler på dette.

Forøvrig vil jeg minne dere andre på at personhets ikke godtas på dette forumet, selv om det er Clemet som blir hetset.

Klasseskille vil vi alltid ha.

Lenke til kommentar
Klasseskille vil vi alltid ha.

Les hva jeg skrev. "(...) et større klasseskille (...)".

Jeg har sett flere eksempler på at elever har blitt mobbet pga. resultater i de nasjonale prøvene, både fra andre ungdommer og fra media. Media henger ut de skolene som får dårligst resultat som "taperskoler", og dermed får alle elevene på denne skolen et stempel i pannen hvor det står "taper".

Personlig hadde jeg håpet journalistene hadde blitt så modne at de ikke driver med sånt lenger, men akk nei. Dermed så fungerer ikke ordningen med offentliggjøringen av resultatene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...