janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. Har nettopp installert Mandrake Linux 10.0, men den vil ikke starte. Når jeg installerte valgte jeg GNOME og KDE, og satt GNOME som standard. Men når jeg starte ser jeg den GNOME laderen, men slik blir det stående. Takk for svar. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei.Har nettopp installert Mandrake Linux 10.0, men den vil ikke starte. Når jeg installerte valgte jeg GNOME og KDE, og satt GNOME som standard. Men når jeg starte ser jeg den GNOME laderen, men slik blir det stående. Takk for svar. Avslutt X (ctrl+alt+F2, logg deg inn, skriv "init 3" eller "telinit 3"), start raa-X med kommandoen "xinit". Naar du faar opp en X-konsoll skriver du gnome-session. Post outputet du faar i konsollen her. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg trengte ikke skrive init 3 eller telinit 3, jeg skrev inn mitt brukernavn og passord. Deretter skrev jeg: xinit. Det som kom var: Fatal Server Error. Server is already active for display. If this server is no longer running, remove /tmp/.xo-lock and start again. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Du maa skrive enten "killall gdm" som root, eller "telinit 3"/"init 3" som root. Alternativt kan du skrive "xinit -- :2". Alt dette ETTER du har logget deg inn. Endret 26. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Det jeg gjør er at når jeg har trykket CTRL+ALT+F2 skriver inn login, og passord, som den ber om. Da kommer det [jan-fredrik@localhost jan-fredrik]$ etter det skriver jeg: telinit 3 , det gikk ikke: bash: init not found init 3 , samma kom opp. Jeg prøver med: killall gdm , da kommer det: no process killed. Til slutt prøver jeg: xinit-.:2 , bash: init not found. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hehe, hva er root? Btw: Slik ser det ut: [men der de oppgavetinga er, får jeg bare opp hvit farge. Jeg så på de forrige screenshotta der, jeg får ikke opp noe slikt: (den begynner rett på den gnome greia..) Endret 26. januar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hehe, hva er root? Systemets superbruker som kan gjoere hvilke som helst endringer til systemet. Skriv "su" for aa bli root. Endret 26. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Der ja, fikk opp mer nå. Det stod mye ovenpå, som kanskje ikke er like intressant som dette: [jeg skrev xinit] (WW)Radeon No matching device selection for instance (busid pci1:0:1) found (WW)Radeon(0) failed to set up write-combing range )0xe000000,0x8000000 Takk for at du hjelper meg, Gimper Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) edit: Jeg har nå fått startet linux, men et nytt problem er dukket opp.. ____>> Les her Endret 26. januar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå