milkwood Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Noen som vet om et program som gir meg en alarm på pcen min når noen kobler seg på det trådløse nettet her? Akkurat NÅ har jeg ikke WEP eller noe som helst. Og tenkte det hadde vært morsomt og se om noen prøvde å kobla seg på... artig å løpe ut med balltre idet noen kobler seg på og leite etter en bil =) noen som vet om et slikt program? kan se hvem som er kobla på via routeren, men greit nok å titte innom der av og til, men må liksom ha beskjed når det skjer. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er ofte støtte for Syslog på rutere, skru det på for deretter å sette opp en syslogserver på en av maskinene på nettverket ditt (husk å pek ruteren til den maskina óg). Sett så opp serveren til å gi et hint hver gang den får inn beskjed om en ny tilkobling. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Sakset fra digi.no AirSnare er et program som gjør det mulig å ha bedre oversikt over ikke bare hvem som bruker det trådløse nettverket, men hva også - programmet lar deg se alle maskiner som bruker et angitt trådløst nettverk, samt hvilke internett-sider de forskjellige klientene er inne på. Det er også mulig å blokkere maskiner fra å komme seg på nettverket. Andre kjekke funksjoner inkluderer e-post varsel hvis noen prøver å bryte seg inn, melding til klientene om at de blir overvåket samt mye mer. AirSnare hjemmeside Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Er ofte støtte for Syslog på rutere, skru det på for deretter å sette opp en syslogserver på en av maskinene på nettverket ditt (husk å pek ruteren til den maskina óg). Sett så opp serveren til å gi et hint hver gang den får inn beskjed om en ny tilkobling. Har syslog her og det fungere. men har ingenmulig for noe varslig der. eller ikke hvem er som kobla på det trådløse.. men er syslog en standard slik at det finnes andre syslog programmer jeg kan bruke en routeren sitt eget? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Sakset fra digi.no AirSnare er et program som gjør det mulig å ha bedre oversikt over ikke bare hvem som bruker det trådløse nettverket, men hva også - programmet lar deg se alle maskiner som bruker et angitt trådløst nettverk, samt hvilke internett-sider de forskjellige klientene er inne på. Det er også mulig å blokkere maskiner fra å komme seg på nettverket. Andre kjekke funksjoner inkluderer e-post varsel hvis noen prøver å bryte seg inn, melding til klientene om at de blir overvåket samt mye mer. AirSnare hjemmeside Regner med at jeg selv må ha trådløst kort i maskina om jeg skal bruke det.. jaja. kjører kabel på den stasjonære som alltid er på, men kan jo sette opp den bærbare til åvære alarm pc =) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er ofte støtte for Syslog på rutere, skru det på for deretter å sette opp en syslogserver på en av maskinene på nettverket ditt (husk å pek ruteren til den maskina óg). Sett så opp serveren til å gi et hint hver gang den får inn beskjed om en ny tilkobling. Har syslog her og det fungere. men har ingenmulig for noe varslig der. eller ikke hvem er som kobla på det trådløse.. men er syslog en standard slik at det finnes andre syslog programmer jeg kan bruke en routeren sitt eget? Tja... jeg bruker en syslog daemon her som henter syslog fra ruteren og setter alt i ei log-fil. Hvis en beskjed fra ruteren inneholder spesifikke ord, la oss si f. eks. Wireless MAC address xx:xx:xx:xx:xx:xx has connected with the device Så vet vi at noen har kobla på. Programmet gir da mulighet for å sende mail, popup, lyd osv. En annen mulighet er å alerte hver gang det ikke er "blocked access attempt", da får du jo med login/logout ol. samtidig. Er litt ny selv når det gjelder syslog, så jeg har lite peil på hvilke programmer som er best. Bruker selv Kiwi Syslog Daemon (service) og den funker godt til sitt bruk for min del. Det er dog få muligheter til alert med mindre du registrerer den eller bruker et annet program til å lese logfila den genererer. Et søk på en hvilken som helst søkemotor gir en haug med syslogservere, så med litt leting skulle det vel gå å finne en freeware med alert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå