Gå til innhold

if(!$ms-windows) { echo "Gut!"; }


Anbefalte innlegg

Ville bare si at jeg endelig har kvittet meg med windows og kjører nå Red Hat 7.3.

 

For de av dere som lurer på om de fortsatt kan kjøre windowsapplikasjonene sine har jeg dette svaret: De eneste applikasjonene som bare fungerer/er unike i windows kan man bruke wine/winex til å kjøre. Selv kjører jeg bare CS og Starcraft som "windows-only" programmer med wine. Og jeg må si at savnet etter word, iexplorer osv ikke er tilstede. Det finnes minst like gode programmer i Red Hat som jeg bruker.

 

Til uka skal Superoffice inn og da kan jeg neste si meg ferdig med systemet mitt.

 

Så til alle dere som lurer på om dere skal prøve linux, GJØR DET!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-16 02:52, aG_ skrev:

Ville bare si at jeg endelig har kvittet meg med windows og kjører nå Red Hat 7.3.


Grattis!

Quote:


Selv kjører jeg bare CS og Starcraft som "windows-only" programmer med wine


Counter-Strike er porta til Linux, antar at den gir en del bedre ytelse enn å kjøre windows-versjonen gjennom Wine.

 

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-06-16 03:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-16 03:00, Langbein skrev:

Counter-Strike er porta til Linux, antar at den gir en del bedre ytelse enn å kjøre windows-versjonen gjennom Wine.


 

Ikke kom her og si at cs client er portet til linux, og jeg har win98 installert uten grunn.

Lenke til kommentar

cs server er porta, client er ikke porta, og d har blitt sagt i intervju med valve for 1 år siden eller noe at der ikke finnes behov for å kode om til linux client... bruk wine, funker helt fint, eneste som kanskje er litt stress er å sette opp isdn i linux :razz: jeg har selv prøvd d og da er du i big trouble, kanskje litt stress med detonator drivere osv, må kanskje recompile kjernen for å få alt til å virke skillelig osv, er litt mer stress i linux generellt

 

MEN FY **** SÅ MYE BEDRE D ER!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-16 15:26, daffy- skrev:

CS client er ikke porta, men med få modifikasjoner går det fint å kjøre i et linux-miljø.


 

Hva mener du? Med en encoder sak eller ved å endre litt på spillet.

 

Hvis det er det siste, har du noen linker til How-To's og slikt?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-16 17:30, Dumbo skrev:

Må man ha windows instalert for at wine skal virke eller virker det uten windows?



 

Jeg har ingen windows versjon inne. Wine lager sin egen windows-folder (windowssystem osv) som den legger sine egne dll-filer på. Det kan kanskje lønne seg å trekke over fonts-folderen fra windows (over lan eller noe slikt) og noen dll-filer om du får problemer. Det har ikke jeg fått enda.

Lenke til kommentar

Må bare beklage, var litt for rask om CS. Er så lenge siden jeg har spilt det og jeg hadde fått det for meg at den var blitt porta i sin helhet, men jeg tok feil!

 

Så på sida deres og så i download-seksjonen:

Full 1.5 Linux Port (cs_15_full.tar.gz)

 

Antok derfor at det var hele programmet, siden det ikke sto et ord om at det gjaldt KUN server.

Lenke til kommentar

Det er valve som ikke vil porte half-life'en til linux; derfor virker ikke noe som har med skjermen å gjøre, men cs-serveren er porta til linux.

 

 

Har hørt noen rykter (vet ikke om det er sant) om at CS skulle gå vekk fra half-life-motoren, og lage sin egen; da er det stor sannsynlighet for at den blir porta :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...