enurweb Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei! Lurer litt på en sak her angående ADSL leveranse fra Bluecom. Jeg bestillte ADSL fra Bluecom i oktober 2004 og at den linjen skulle kobles opp den 5 januar 2005. Dette hadde Bluecom bekreftet og hadde fått fullmakt av meg på. Når den 5 januar kom lurte jeg på hvorfor ingen ting skjedde og ringte support, da hadde de visst nok all informasjonen men hadde bare ikke fått satt i gang prosessen. Dette førte til at jeg måtte vente enda lenger men at jeg skulle få en måned gratis internett. Noe jeg var sånn halvveis fornøyd med. I går den 25 januar ble linjen koblet opp til slutt, dog etter nok en telefon til support. Linjen jeg har bestillt skulle være 2200/512 men jeg kunne ikke se å få mer enn 1600/400 ut av den. Support mente dette kunne skyldes for lang avstand eller noe fra sentralen selv om de på internett siden dems sier at sentralen skal takle 3 mbit. Bare utsettelsen på 20 dager var irriterende nok siden jeg driver nettbutikk fra hjemmet men at jeg heller ikke får den rette hastigheten er nok en ting. Forslag på hva jeg har rett på eller hva jeg kan kreve? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg anbefaler deg å gjøre tittelen din mer informativ slik at du kan få raskere svar og kanskje slippe å få stengt tråden din pga dårlig tittelemne. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Forslag på hva jeg har rett på eller hva jeg kan kreve? Vel, når det kommer til linjelengder og hastighet så er det ikke så mye man kan gjøre hvis linja er for dårlig for ønsket hastighet. Det er jo en annen sak hva du eventuellt skal betale for den, har du fått noe avslag e.l i forbindelse med hastigheten eller er det en best effort-levering? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg tror Bluecom opererer med sånn innen 25% linjetap maks.... Jeg har sendt mail til dem og håper de kommer med noen andre løsninger eller kompensasjoner. Litt mindre å betale i måneden synes jeg er rimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå