Gå til innhold

Cpu OC gjør grafikk kort ustabilt..?

Pilseboben

Anbefalte innlegg

Hei!..

Jeg driver og experimenterer litt med å overklokke min cpu (PIII 600@630mhz), men går jeg noe over dette (som da blir 656mhz), klikker maskina, og jeg får melding om at det er grafikk kortet som har utført en eller annen feil. (Cardexpert geforce2 mx400 64 mb golden sample). noen som har noen god løsning på dette?

PIII 600@630mhz

Aopen ax63pro

320 mb ram

Cardexpert geforce2 mx400 64 mb golden sample

Win XP pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert på at det ikke er cpu'en som er ustabil? PCI på 36MHz og AGP på 73MhZ burde ikke være noe problem , med mindre det er snakk om en p3 600eb. Da er det snakk om agp på 97MHz, noe som er ganske så høyt. Fleste skjermkort bugger i den hastigheten. Tror i såfall det ikke er annet å gjøre enn å klokke ned igjen..

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

JEg har en p3 600. Den er klokket til 800. Orginalt kjører den på 100mhz bus. Jeg har hoppet rett opp til 133mhz, da klokkes AGP ned til 66.6 igjen. Prossesoren blir ikke varmere av klokkingen, ikke noe endring i spenning. MEn prøver jeg en hastighet mellom 100 og 133mhz på bussen, blir agp'en overklokket, da sier mitt matrox g400 stopp med en gang. Tåler ikke 1mhz ekstra på agp. Derimot prøvde jeg et geforce3, da fikk jeg prossesoren opp på 145 uten problemer, pga at agp kunne overklokkes mer.

Lenke til kommentar

gikk ikke så bra dette.

Jeg får ikke satt opp fsb til 133 mhz (det står i brukermanualen til hovedkortet (aopen ax63pro) at det skal støtte 133 mhz.

jeg får ikke stillt opp til mer enn 128 tror jeg det var. og det klikker.

Tenkte jeg skulle oppdatere biosen, men hvordan i svarte #¤&¤%/ gjør jeg det da?

På siden til aopen sto det:

"Save "AX63P114.EXE" and "AX63P114.BIN" to a DOS floppy disk. Reboot your system with this disk without loading any memory handler (suh as EMM386) or device driver to get as much free space as possible. If you have an EPROM writer, simply take the .BIN file to program your BIOS.

Execute A:>AX63P114 and the program will do the rest of it.

DO NOT turn off power during flashing process, until you are asked to!!

Reboot system and press "DEL" to enter BIOS setup, load "BIOS SETUP DEFAULT", then SAVE and EXIT. Done! "

-når jeg restarter pc´n med den floppyn i, får jeg jo da beskjed om at dette er ugyldig system disk ...bla bla bla.... :sad:

hjelp??

blir jeg stående med 630mhz som max? :-

Lenke til kommentar

.... Fikk omsider flasha biosen, men det hjalp ikke! :sad:

Får fortsatt ikke satt opp fsb til 133mhz :sad:.

er det da min cpu som ikke vil la dette skje, eller er det noe jeg ikke gjør.....?

Vet ikke om jeg må flytte på noen jumpere, nå står de på auto.

.... all hjelp er god hjelp!

Lenke til kommentar

On 2001-11-16 17:20, WIpER_ skrev:

JEg har en p3 600. Den er klokket til 800. Orginalt kjører den på 100mhz bus. Jeg har hoppet rett opp til 133mhz, da klokkes AGP ned til 66.6 igjen. Prossesoren blir ikke varmere av klokkingen, ikke noe endring i spenning. MEn prøver jeg en hastighet mellom 100 og 133mhz på bussen, blir agp'en overklokket, da sier mitt matrox g400 stopp med en gang. Tåler ikke 1mhz ekstra på agp. Derimot prøvde jeg et geforce3, da fikk jeg prossesoren opp på 145 uten problemer, pga at agp kunne overklokkes mer.

Hva slags cpu har du?

jeg har en Intel PIII 600 katmai slot 1.

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-11-19 12:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...