Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Så får du bare mislike at andre ikke mener det samme som deg akkurat så mye du vil. Jeg har hatt kontakt med firmaet i 1.5 år, handlet 3 maskiner av dem, vet de virkelige navnene deres, hvor de holder til, hva de har stått bak før og hvordan de kommer seg unna alt. Det gir vel meg litt mer grunnlag enn deg å uttale meg? I et slikt "ekstremt" tilfelle hvor f. eks. en webshop vil finne på å stjele 14 000,- i form av et "placebo-kjøp", må det faktisk hardere skyts til en bare anbefalinger og det hadde vært sunt med en såkalt moteholdning her på forumet hvor alle skydde Whitebox som pesten. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Så får du bare mislike at andre ikke mener det samme som deg akkurat så mye du vil. Jeg har hatt kontakt med firmaet i 1.5 år, handlet 3 maskiner av dem, vet de virkelige navnene deres, hvor de holder til, hva de har stått bak før og hvordan de kommer seg unna alt. Det gir vel meg litt mer grunnlag enn deg å uttale meg? I et slikt "ekstremt" tilfelle hvor f. eks. en webshop vil finne på å stjele 14 000,- i form av et "placebo-kjøp", må det faktisk hardere skyts til en bare anbefalinger og det hadde vært sunt med en såkalt moteholdning her på forumet hvor alle skydde Whitebox som pesten. Hvordan har Whitebox stjålet noe? Og ja, jeg har lest den tåpelige klagehistorien der. At du personlig har noe imot Whitebox hindrer tydeligvis ikke at andre faktisk har positive opplevelser med dem. Som sagt, det er din rett til å mene hva du vil, men du trenger ikke oppføre deg som en drittsekk mot de som skulle ha andre meninger. Endret 28. januar 2005 av TEE Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvordan har Whitebox stjålet noe? Og ja, jeg har lest den tåpelige klagehistorien der. At du personlig har noe imot Whitebox hindrer tydeligvis ikke at andre faktisk har positivie opplevelser med dem. Som sagt, det er din rett til å mene hva du vil, men du trenger ikke oppføre deg som en drittsekk mot de som skulle ha andre meninger. Jeg har ingen intensjoner om å være en drittsekk og jeg har fått finfin service fra dem jeg. Likevel anbefaler jeg ingen å handle fra dem. Om en eller annen lucky bastard skulle ha flaks å faktisk få maskinen innen en uke av dem, har tusen andre ikke flaks (kjapt overslag ). Vi har forskjellige ståsted, la oss avslutte dette her. Mitt poeng: Ingen burde anbefale Whitebox fordi det er vanvittig mye mer negativt enn positivt å si om deres måte å drive butikk på. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Mitt poeng: Ingen burde anbefale Whitebox fordi det er vanvittig mye mer negativt enn positivt å si om deres måte å drive butikk på. Og mitt poeng: Folk må få lov til anbefale ut fra sine egne erfaringer uten at andre praktisk talt skal fortelle dem at de ikke får lov til ha egne meninger om firmaet. Din holdning vil aldri gi et firma som har fått negative kommentarer sjansen til å bedre seg, siden man ikke skal få lov til å si noe annet enn negative ting om dem. Endret 28. januar 2005 av TEE Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Mitt poeng: Ingen burde anbefale Whitebox fordi det er vanvittig mye mer negativt enn positivt å si om deres måte å drive butikk på. Og mitt poeng: Folk må få lov til anbefale ut fra sine egne erfaringer uten at andre praktisk talt skal fortelle dem at de ikke får lov til ha egne meninger om firmaet. Din holdning vil aldri gi et firma som har fått negative kommentarer sjansen til å bedre seg, siden man ikke skal få lov til å si noe annet enn negative ting om dem. Jeg har gitt dem i alle fall et år på å forbedre seg. Selv før jeg kjøpte første maskinen min av dem, høsten -03 var det skremselspropaganda ute og gikk. Men jeg skjønner poenget ditt. Lenke til kommentar
ohn Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Uansett hvor fort du fikk maskinen, er det ingen grunn til å oppfordre folk å kjøpe der. Ehh.. javel? Det var da et særdeles lite informativt innlegg. Noe du ville frem til? Det er ditt innlegg som er særdeles lite informativt. Du bare kommer med en påstand uten noen form for tilleggsinformasjon. "Ehh.. javel?" var omtrent det samme jeg selv tenkte da jeg leste innlegget ditt. Informasjonen du kommer med i påfølgende innlegg er derimot mer oppklarende. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Må si meg enig med White, det har ikke noe med overordnet rett å gjøre, og når så mange opplever så mye problemer, burde man tenke litt i det større enn bare sin egen lille kortvarige erfaring. Så man skal ikke kunne fortelle om sine erfaringer og anbefale ut fra dem fordi andre har motsatt erfaring? Betyr det at man bare skal holde kjeft om man f.eks. opplever negative ting med PSdata eller Netshop, siden flertallet opplever god behandling? Eller er det bare mote-hatobjektet Whitebox dette skal gjelde for? Nei, det betyr at man må gjerne få sin sin mening og dele sin egen erfaring, men å presentere det som et grunnleggende "bevis" på leverandørens kvalitet i gjenomsnitt (e.g et eksperiment) er å ta litt hardt i, og å anbefale den leverandøren generelt basert på det ene eksperimentet til alle er da også et dårlig grunnlag. Akkuratt som du sier at man skal kunne si sin mening, det er jo akkuratt det White gjør også er det ikke? Hans mening er da at det er liten grunn til å oppfordre til kjøp fra dem. Skal ikke White få lov til å mene det, jeg mener, hvis du skal forsvare folks rett til å si sin mening, da burde du jo ikke skyte skarpt mot White når det er nøyaktig det han gjør, sier sin mening. Forøvrig ser dette mer ut som kverullering, og du glemmer fakta på bekostning av prinsippene. Å stå på et prinsipp er greit og du føler sikkert at det gir deg integritet. Men å stå på fakta er enda viktigere, og fakta i denne saken er at uansett hvor godt man vil ønske, tro eller håpe om Whitebox, så er ikke dette første gangen de har sagt at de "skal skjerpe rutinene sine", og neppe siste gangen, og i mellomtiden har flere hundre brukere, hvorav mange her på hardware.no fått erfare hva det betyr i praksis fra Whitebox: At de ikke holder sine egne løfter, de legger på telefonen (hvilke voksne mennesker gjør slikt pr i dag? proffesjonellt?) når de får høre noe de ikke liker, de trekker ofte ut tiden i måneder, de leverer andre varer enn bestillt som er "nesten" like uten å informere kunden osv, dvs. listen over ting de gjør som er direkte skrekk-eksempler er lang, skal du overse de faktaene for å stå på prinsippet ditt om at "man skal gi folk en ny sjanse" ? Hvor mange sjanser da? 2? 10? 200? PS: Dette er min mening, og jeg har full rett til å si den, dvs. hvis du svarer på denne posten for å motsi det, så innrømmer du dermed at du prøver å gjøre det vanskelig for meg å benytte meg av den retten, og at du dermed motsier deg selv og dine egne prinsipper. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Akkuratt som du sier at man skal kunne si sin mening, det er jo akkuratt det White gjør også er det ikke? Hans mening er da at det er liten grunn til å oppfordre til kjøp fra dem. Den setningen Wh1te kommer med er i et "tonefall" hvor han like godt kunne sagt "jeg gir f*** i hvor gode erfaringer du har, du får ikke lov til å komme med dem her". At du ikke skjønner hvorfor jeg mener det er galt ser jeg at jeg får gjort lite med. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Akkuratt som du sier at man skal kunne si sin mening, det er jo akkuratt det White gjør også er det ikke? Hans mening er da at det er liten grunn til å oppfordre til kjøp fra dem. Den setningen Wh1te kommer med er i et "tonefall" hvor han like godt kunne sagt "jeg gir f*** i hvor gode erfaringer du har, du får ikke lov til å komme med dem her". At du ikke skjønner hvorfor jeg mener det er galt ser jeg at jeg får gjort lite med. Jeg er uenig. White uttaler seg som bruker i den sammenhengen, ikke som moderator, det er ingen steder han har skrevet det ikke er lov, heller ei "hintet" til det. Han sier rett ut sin mening, som han har tydeligvis sterke meninger om på bakgrunn at han selv har erfart Whitebox.no flere ganger, negativt. Uansett hvor fort du fikk maskinen, er det ingen grunn til å oppfordre folk å kjøpe der. Det er en mening, ikke en "irrettesettelse". Er uenig med måten du tolker setningen på. Ser ikke på det som å være drittsekk, og eneste han har tatt for gitt her er at han regnet med at 99% av de som leser forumet har fått med seg såpass fra et par hundre poster overalt at Whitebox.no er noe man burde styre unna, og derfor la han ikke med noe informasjon, og regnet med at folk ikke trengte å være oppdatert med fortiden til Whitebox.no i en tråd som allerede har klargjort for hvorfor trådstarter i det hele tatt har gjort dette eksperimentet og laget tråden, nettopp fordi han har hørt veldig mye negativt om Whitebox.no Personlig har jeg dårlig erfaring med Whitebox.no selv, og det fikk meg til å ikke handle der, etter at jeg fikk en temmelig uproffesjonell mail fra dem , over en uke etter at jeg hadde tatt kontakt med dem for å spørre om et par tekniske ting for evt. kjøp av maskin. Mailen jeg fikk tilbake var virket "merkelig" og litt overpersonlig ( snakker om å legge inn bilde av dama mi i bios??) , gjentok ord som "rå" og "utrolig" gang på gang slik en 14 åring ville skrevet om noe , og svarte vel ikke helt på informasjonen jeg spurte om, og ignorerte totalt det siste viktigste spørsmålet mitt ang servicen deres: Hei, jeg skal kjøpe meg bærbar, og vurderer 2 forskjellige maskiner. Foreløpig ligger det mellom en Aopen 1557-GLS basert modell, eller CL23 ( Uniwill 259IAX-basert modell ). Jeg har fått undersøkt mye om + / - sidene ved 1557, og den ser grei ut. Det jeg lurer på er , hvordan er CL25 sammenlignet? Hva er + / - sidene ved den? Hørt noen si litt om varmeutvikling og batteripoblemer på den. Er det tvungen fullskjerms-logo på booten i maskina, eller er det en liten "Centrino" logo i hjørnet bare som på de fleste 855-PM/GM/GME maskiner? Isåfall hvis det er fullskjerms-logo, er det valg for å skru av den i BIOS som det pleier å være i BIOS på maskiner i dag?. Er det noen logo på selve maskinen annet enn klistremerke-basert logo? dvs. går det ann å ta av logo slik at den er diskre og merkeløs slik man kan gjøre på 1557?. Ang. TV-Tuner, er dette med på kjøpet, eller kjøpes det i tillegg for å sette inn, isåfall, hvor mye kommer det på i tillegg? Hva er leveringstid på CL25 fra dere pr. i dag? Til sist, Kanskje litt uhehagelig spørsmål for dere, men ikke minst, jeg har jobbet som IT-profesjonell i 15 år nå, og er derfor veldig opptatt av å undersøke ting grundig før kjøp av varer. Har vært innom endel bruker-forumer i Norge, og sett mye negativ kritikk av Whitebox sin service / responstid, endog, jeg liker å spørrre kilden direkte selv før jeg gjør opp min mening, minste man fortjener er å få forsvare seg. Er dette fortsatt et stort problem hos dere, eller noe som har blitt utbedret. Det jeg vel egentlig spør om er vel om det er trygt å handle hos dere og være kunde hos dere. Er det mulig for dere å ta noen litt større kamerabilder av en CL25 fra litt forskjellige vinkler og legge ut på siden deres eller på driver-mappe/ ftp-området deres? Er veldig nysjerrig på hvordan den ser ut ved en litt nærmer titt enn hva man finner hos Uniwill, tror det er mange som lurer på det samme. På forhånd takk, Mvh. XXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXX8 En uke etterpå (lang tid) fikk jeg denne som svar: Hei, Sats på CL25 som er en av de tøffeste maskinene på markedet idag. Det som er rått på CL25 er den innebygde subwooferen som gjør lyden helt rå. Den har også som svært få andre maskiner mulighet til å ha intern bluetooth samt tv-tuner. Dette er fullblods centrino maskin da nettverkskortet er fra Intel. Hva som kommer opp i bios velger du selv. Her kan vi gjerne legge opp et bilde av deg,dama di osv. Dette kan vi selv styre da vårt søsterselskap har eierandeler i produsenten selv, mao kan vi gjøre hva du vil med maskinen. TV-tuner er ikke standard og koster ca kr 1400,-eks mva i tillegg. Dette kan når som helst kjøpes siden om ønskelig. Vi har mange CL25 inne på lager og kan få disse ut nærmest samme dag. Vi selger utrolig mange CL25 da vi har satt prisen som intro kampanjepris. Dessverre har vi ikke flere bilder av denne men mulig dette kommer da det er utrolig mange magasiner som har etterspurt å teste modellen Ta gjerne kontakt om du ønsker å bestille eller for mer info. Møller Whitebox Salgsavd. PS: Jeg har sjekket, Whitebox.no eller noen av bedriftene Whitebox sine eiere er involvert i har ingen eierandeler i Uniwill, som er produsenten bak CL25 ( Uniwill 259IAX ). Det mest urovekkende var at det tok en hel uke å få svar, da lurer jeg på hvor lang tid det ville tatt å få en vare. Som toppen på kransekaka ignorerer han totalt det siste spørsmålet om de har dårlig leveringstid, ikke et ord om det, det er i min bok foruroligende. Endret 28. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvordan vet vi at eikum ikke er fra Whitebox? Lenke til kommentar
micromidas Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis ikke jeg hadde hadd lest i forumet hadde jeg ikke visst at WB var et slikt "useriøst" firma. Er fornøyd selv og har 3 venner som har handlet der og er fornøyde. Da PCen gikk i stykker sendte jeg den inn og det tok litt tid. Da så jeg alle linkene i dette forumet og ble litt bekymmret. Leste om svindel og tyveri... Alt ordnet seg og jeg er fornøyd. Har betalt 10700kr og har fått PC til 15000kr.(Litt for kompensasjon for treg lev.) Har ikke vært noen problemer bortsett fra litt venting. Det føles litt rart å anbefale noen å kjøre WB i dette forumet, men om jeg ikke hadde lest all den kritikken som står her hadde jeg absolutt gjort det.!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå