Gå til innhold

Løpende oppdatering av kjøp hos WhiteBox. UPDATE

eikum

Anbefalte innlegg

Hei!

I går bestilte jeg en Whitebox CL1557 fra nettopp WhiteBox.

Etter som jeg har lest og hørt sier alle at WhiteBox er trege på levering og service.

Dette vil jeg nå teste.

25.01.05:

Jeg bestilte Whitebox CL1557 fra WhiteBox (ink. ekstra RAM, 80 GB og DVD brenner)

Sendte inn bestiling ca. klokken 20.00

26.01.05:

Fikk en telefon av WhiteBox om at pc'en var sendt til adressen min.

De regnet med at den ville komme innen 2 dager!

27.01.05:

Ingen ting av info om at pakken er sendt på mail eller noen ting.

Hadde ikke gjort noe om jeg hadde fått et pakkenummer eller om hvordan pakken ble sendt.

Har heller ikke hørt noe om betaling, så jeg regner med at det blir post oppkrav evt. at de kommer på døra.

28.01.05:

Fikk en lapp i posten om at min Whitebox CL1557 har kommet!

Skal hente den senere i dag;)

*DVS. at det tokk 3 dager før jeg fikk min Whitebox CL1557 fra WhiteBox:D

Ganske fort mener jeg :D , strålende fornøyd :D

Jeg vil oppdatere denne posten så fort jeg hører noe mer!

MVH

Petter Eikum

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte same pc fra Whitebox for 2 uker siden.

De sa at jeg skulle ha den innen 2 uker og at de skulle ringe meg med sendingsnr. i dag men har de ringt?

nei...

Kommer heller ikke i dag igjennom på telefon...

EDIT: leif

Endret av :.ELD.:
Lenke til kommentar

bestillte der for 3 uker siden. har ringt minst 10 ganger og de har gitt meg beskjed om at pc`en skulle bli sendt i løpet av dene uka, og den dag i dag har jeg ikke hørt et pip fra dem.

nå er jeg rimelig lei og vurderer å heve kjøpet mitt. Gidder ikke å vente noe mye lenger på en pc.

Lenke til kommentar

En kompis av meg kjøpte en Bærbar fra Whitbox og han fikk maskinen etter 40 dager! :no: Etter å ha fått maskinen så sendte Whitebox enda en maskin av samme modell uten tilleg til prisen til han en uke etter at han mottok sin maskin som han hadde ventet på i 40 dager! :dribble:

Lenke til kommentar
En kompis av meg kjøpte en Bærbar fra Whitbox og han fikk maskinen etter 40 dager! :no: Etter å ha fått maskinen så sendte Whitebox enda en maskin av samme modell uten tilleg til prisen til han en uke etter at han mottok sin maskin som han hadde ventet på i 40 dager! :dribble:

Dette viser bare kor mykje rot det er i det dei folkene driver med..

Heldig han iallefall..

Lenke til kommentar
:thumbup: UPDATE PÅ POSTEN :thumbup:

Fikk min bærbare PC fra WhiteBox idag.

Tokk 3 dager :D

Bra du fikk maskinen din, men ærligt talt man trenger ikke å beskymre seg hvis en bestiler en vare via internett og den tar litt tid før den kommer frem. Så lenge du ikke har betalt men bestil(vil si at du betaller etter å ha mottat varen) så er det lite å beskymre seg oiver! :thumbup: 3 dager er vel standard, men hvsi det tar noen uker før varen kommer frem så er det noe å beskymre seg hvis man har betalt på forskudd.

Lenke til kommentar

Så han sitter med 2 pcer til prisen for 1!! :ohmy: Og whitebox har ikke nevnt noenting?? Da kan han jo selge den da :D ! Bare å håpe at whitebox ikke finner ut av det :!: . Da kan du jo tenke deg hvordan de reagerer :p

Lenke til kommentar
En kompis av meg kjøpte en Bærbar fra Whitbox og han fikk maskinen etter 40 dager! :no:  Etter å ha fått maskinen så sendte Whitebox enda en maskin av samme modell uten tilleg til prisen til han en uke etter at han mottok sin maskin som han hadde ventet på i 40 dager! :dribble:

Så han sitter med 2 pcer til prisen for 1!! :ohmy: Og whitebox har ikke nevnt noenting?? Da kan han jo selge den da :D ! Bare å håpe at whitebox ikke finner ut av det :!: . Da kan du jo tenke deg hvordan de reagerer :p

Dette var da før jul så nå har søstra hans fått laptopen i gave. Den perfekte julegaven. Uansett kompisen har skrevet e-mail til Whitebox der han skriver at han har fått en ekstra PC uten å ha betalt for den uten at de har besvart e-mailen hans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Uansett hvor fort du fikk maskinen, er det ingen grunn til å oppfordre folk å kjøpe der.

Ehh.. javel?

Det var da et særdeles lite informativt innlegg. Noe du ville frem til?

Lenke til kommentar
Uansett hvor fort du fikk maskinen, er det ingen grunn til å oppfordre folk å kjøpe der.

At man er fornøyd med varen, leveringstiden og servicen er meget gode grunner til å oppfordre folk til å kjøpe der. Så får de som er misfornøyde ta seg av oppfordringer andre veien.

Eller mener du at du har en overordnet rett til å bestemme hva andre skal få lov til?

Lenke til kommentar

Må si meg enig med White, det har ikke noe med overordnet rett å gjøre, og når så mange opplever så mye problemer, burde man tenke litt i det større enn bare sin egen lille kortvarige erfaring.

f.eks, gjenta eksperimentet ditt 100 ganger, uten å nevne noe om det i et offentlig forum som antageligvis enkelte på Whitebox følger med på innimellom, ( og derfor handler de nok ekstra raskt i ditt tilfelle ), og ut i fra de 100 resultatene vil du få et ganske greit nøyaktig anslag av hvor gode/dårlige Whitebox.no er.

Nå har det seg slik at det eksperimentet har allerede blitt gjort, mer enn 100 ganger, med mer enn 100 brukere, og gjenomsnitts-resultatet har vært skremmende dårlig til og med hvis du skraper vekk de tilfellene hvor det gjelder ren utolmodighet hos kunden.

Det har ingenting med overordnet rett å gjøre, kan vel heller sies på en enklere måte: En venn som ikke er hyggelig mot servitøren/kelneren, er ikke en venn av meg lenger. Dvs. man velger "venner" ikke bare utifra hvordan de behandler deg, men utifra hvordan de også behandler alle andre rundt seg. Sånn er det vel for de fleste.

Konvertert til data-verdenen betyr det at uansett hvis jeg hadde kjøpt en maskin av whitebox.no, og fått rask levering og god service, så fjerner ikke det at de har gitt mange andre ren fortvilelse.

Når det er sagt, så tror jeg Whitebox.no har kommet i en uheldig ond sirkel, hvor det har begynt med få og små problemer, men når slike problemer krever sitt av tid, og ting hoper seg opp, så blir de liggende etter, som gjør at de får mer klager, og mer problemer og dermed hoper det seg opp.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Eller mener du at du har en overordnet rett til å bestemme hva andre skal få lov til?

Slike kommentarer vil jeg har meg frabedt og henviser deg til Karmacoms innlegg og søkefunksjonen hvor du kan prøve å veie opp det positive mot det negative om Whitebox.

Lenke til kommentar

Slike kommentarer vil jeg har meg frabedt og henviser deg til Karmacoms innlegg og søkefunksjonen hvor du kan prøve å veie opp det positive mot det negative om Whitebox.

Jeg vet godt hvor mye negativt som har blitt skrevet om Whitebox. Men det fratar absolutt ingen retten til å fortelle om sine positive erfaringer med firmaet. Hva om Whitebox skjerper seg? Med din holdning om at de som opplever noe positivt med dem skal holde kjeft, får vi jo ikke vite det.

"Moteholdningene" som har en tendens til å råde på HW hvor man får beskjed om å holde kjeft dersom man mot formodning skulle ha en annen opplevelse enn andre om enkelte firmaer er ikke annet enn barnslig oppførsel.

Så får du bare mislike at andre ikke mener det samme som deg akkurat så mye du vil.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med White, det har ikke noe med overordnet rett å gjøre, og når så mange opplever så mye problemer, burde man tenke litt i det større enn bare sin egen lille kortvarige erfaring.

Så man skal ikke kunne fortelle om sine erfaringer og anbefale ut fra dem fordi andre har motsatt erfaring? Betyr det at man bare skal holde kjeft om man f.eks. opplever negative ting med PSdata eller Netshop, siden flertallet opplever god behandling? Eller er det bare mote-hatobjektet Whitebox dette skal gjelde for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...